Skotský jezdec, Alister McRae, dovezl na RACMSA Rally of Scotland poprvé Proton Satria Neo S2000 na podiu. Teď by chtěl bývalý Britský a Asijsko-Pacifický šampión více.
Týmový šéf, Chris Mellors, řekl, že účast na všech podnicích IRC je v přípravách. Jen připomeňme, že tým poprvé do seriálu nakoukl na belgické Ypres Rally v červnu tohoto roku s úplně novým autem. „Pro rok 2010 bychom rádi připravili program pro čtyři auta – dvě v IRC a dvě v Asijsko-Pacifickém šampionátu,“ řekl Mellors. “Alister pro nás závodil v Asijsko-Pacifické sérii tento rok a tento víkend v IRC. Ve Skotsku zajel velmi dobře a to je pro nás důležité pro rok 2010.“ McRae byl v pro něho typicky energické náladě během celého víkendu. Samozřejmě ho potěšilo, že dosáhl na první podium v IRC pro Proton. Jeho otec, Jimmy McRae – pětinásobný Britský šampión, spolupracoval s organizátory Rally of Scotland a na svého syna mohl být patřičně hrdý. Také trošku zavtipkoval: „Je to pořád McRae!“„Šasi je jedno z nejlepších, jaké jsem kdy řídil. Kris Meeke kritizoval moje “staré bezpečné ruce“, ale mohu ho ujistit, že tyto staré ruce pracovaly mnohem rychleji než mozek,“ říká Alister. “Ano, příští rok bych chtěl jet celou sezonu IRC. Už se těšíme, až se zase postavíme na start a budeme bojovat s těmito jezdci,“ říká 39 letý Skot, bratr tragicky zesnulého Colina McRaeho.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?