Poslední podnik šampionátu IRC bude premiérou pro novou specifikaci Protonu Satria Neo S2000. Vůz bude po tratích skotské soutěže vodit ve VB velmi známý Alister McRae.
Proton Santria Neo S2000, který je vyvíjen ve Velké Británii společností MEM, se dočká výrazného vylepšení, skoro se dá říct i nové evoluce. První rok nového vozu v šampionátu IRC se nesl ve znamení hledání limitů a možností nového stroje. I přesto ale dokázal získat několik velmi slušných výsledků. Teď ale přišel čas na další vylepší vozu.
Šéf týmu, Chris Mellors, se tedy pochopitelně již velmi těší na start upraveného vozu. "Auto má v tuto chvíli skvělou formu. Je ještě rychlejší, než bylo. Absolvovali jsme hodně testů, tím posledním byla soutěž v Číne (součást asijsko-pacifického šampionátu). Hodně jsme se toho o novém voze na tomto podniku dozvěděli. Celý tým je nadšený tím, že nás bude ve Skotsku reprezentovat Alister McRae. Už se nemůžeme dočkat startu."
Co je tedy konkrétně na voze nového? Motor byl výrazně vylepšen, dostal vyšší kroutící moment i výkon. Vůz bude osazen vylepšenými tlumiči, díky nim by měl mít lepší trakci. Další změny se odehrály na podvozku vozu a zavěšení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.