Poslední podnik šampionátu IRC bude premiérou pro novou specifikaci Protonu Satria Neo S2000. Vůz bude po tratích skotské soutěže vodit ve VB velmi známý Alister McRae.
Proton Santria Neo S2000, který je vyvíjen ve Velké Británii společností MEM, se dočká výrazného vylepšení, skoro se dá říct i nové evoluce. První rok nového vozu v šampionátu IRC se nesl ve znamení hledání limitů a možností nového stroje. I přesto ale dokázal získat několik velmi slušných výsledků. Teď ale přišel čas na další vylepší vozu.
Šéf týmu, Chris Mellors, se tedy pochopitelně již velmi těší na start upraveného vozu. "Auto má v tuto chvíli skvělou formu. Je ještě rychlejší, než bylo. Absolvovali jsme hodně testů, tím posledním byla soutěž v Číne (součást asijsko-pacifického šampionátu). Hodně jsme se toho o novém voze na tomto podniku dozvěděli. Celý tým je nadšený tím, že nás bude ve Skotsku reprezentovat Alister McRae. Už se nemůžeme dočkat startu."
Co je tedy konkrétně na voze nového? Motor byl výrazně vylepšen, dostal vyšší kroutící moment i výkon. Vůz bude osazen vylepšenými tlumiči, díky nim by měl mít lepší trakci. Další změny se odehrály na podvozku vozu a zavěšení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?