Robert Kubica, dosavadní člen stáje F1 BMW, přestoupil do Renaultu a jelikož polskému jezdci není rally cizí, v rámci příprav na nadcházející sezonu se představí v cocpitu Renaultu Clio R3 v posledním dílu francouzského šampionátu Rallye du Var.
Polský „okruhář“ si rally vyzkoušel již při italské soutěži Rally Taormina Messina, která však nedopadla podle představ jezdce, skončil již na třetí rychlostní zkoušce. "Ve Francii pojedu určitě opatrně. Tamní tratě jsou velmi náročné. Pojedu bez konkrétního cíle, ale hlavně tak abych se dobře bavil," prohlásil Kubica. "Sleduji všechny kategorie motorsportu a jelikož rally je velmi náročná a měl jsem tu možnost si ji vyzkoušet, neodolal jsem možnosti dalšího startu po přestupu do Renaultu," dodal Kubica.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.