Očekávaná premiéra dvou Protonů Satria Neo S2000 Guye Wilkse a Bryana Bouffiera na Barum Czech rally Zlín skončila ostudou skoro dřív, než soutěž začala. Proč?
Bouffier skončil po vážné poruše na motoru už v pátek ráno na trati shakedownu a jeho vůz se díky tomu už nezúčastnil ani slavnostního startu. Pro Wilkse soutěž netrvala o mnoho déle, když jeho motor nebyl v kondici už na Zlínské večerní speciálce a tým s tím nezmohl o nmoho více než v případě prvního vozu. V sobotu už na tratích nebyl vidět ani jeden z malajských vozů.
Zástupce týmu oznámil, že nejdříve budou muset být oba vzu důkladně prozkoumány v britské centrále Mellors Elliott Motorsport, který vozy do soutěží nasazuje a teprve potom budou znát přesnou příčity odstoupení. Některé věci však naznačují tomu, že oba vozy odstavila velmi podobná chyba v softwaru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?