Vítaným příchozím do řad výrobců letošního IRC byl Proton se svým modelem Satria Neo S2000. Tyto speciály připravuje britský tým Mellors Elliot Motorsport. Zde naleznete rozhovor s Guyem Wilksem, jezdcem Protonu.
Otázka: Váš první závod byla Ypres. Ta má reputaci, že zde vyhrávají jen specialisté na tuto soutěž. Vy jste zde nikdy předtím nestartoval. Jak jste k tomu tedy s novým autem přistupoval?Odpověď: Tým uspořádal asfaltový test na jihu Francie, takže jsme použili nastavení získané na tomto testu. Odjeli jsme jen pět prvních zkoušek, pak jsem udělal menší chybu, ale byli jsme velmi povzbuzeni místem, na kterém jsme se nacházeli. Ztráceli jsme asi sekundu na kilometr na lidi jako Freddy Loix, takže jsme věděli, že máme dobrý balík. Tlumiče, diferenciály – vše pracovalo, jak mělo. Ypres se skládá z hodně rovinek a pak ostrých zatáček, takže je velmi náročné jet zde přesně.Otázka: Co potřebujete, abyste dostal Proton mezi nejrychlejší v IRC?Odpověď: Samozřejmě Proton ještě vylepšit! Celý tým ví, že je toho ještě hodně ke zlepšení. Je fair ovšem říci, že na každé ze tří rally (Ypres, Russia, Madeira) jsme se v něčem zlepšili. Na voze jsme něco vylaďovali v každém servisu. Samozřejmě víme, že ostatní týmy také zlepšují auta a týmy jako Peugeot, Škoda a Abarth mají větší možnosti, ale to vše přijde dohromady.
Otázka: Co si myslíte o kvalitě závodů v IRC?Odpověď: Je to samozřejmě soutěžení na vysoké úrovni, i když jsem odjel jen tři závody. V IRC je většinou minimálně deset jezdců, kteří můžou rally vyhrát. Ve startovní listině většinou najdete tak třicet silných jezdců. Otázka: Jaké máte plány na zbytek sezony?Odpověď: Myslím, že se zúčastníme většiny zbývajících podniků. Budeme nadále vyvíjet auto a doufáme, že se nám podaří zabojovat o vítězství co nejdříve. Ostatní týmy mají samozřejmě náskok, ale my známe oblasti, ve kterých se můžeme zlepšit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?