Rozhovor s Gyuem Wilksem

rally russia
rally russia, foto: www.ircseries.com
iM2 20. srpna 2009 10:46
Sdílej:

Vítaným příchozím do řad výrobců letošního IRC byl Proton se svým modelem Satria Neo S2000. Tyto speciály připravuje britský tým Mellors Elliot Motorsport. Zde naleznete rozhovor s Guyem Wilksem, jezdcem Protonu.

Otázka: Váš první závod byla Ypres. Ta má reputaci, že zde vyhrávají jen specialisté na tuto soutěž. Vy jste zde nikdy předtím nestartoval. Jak jste k tomu tedy s novým autem přistupoval?Odpověď: Tým uspořádal asfaltový test na jihu Francie, takže jsme použili nastavení získané na tomto testu. Odjeli jsme jen pět prvních zkoušek, pak jsem udělal menší chybu, ale byli jsme velmi povzbuzeni místem, na kterém jsme se nacházeli. Ztráceli jsme asi sekundu na kilometr na lidi jako Freddy Loix, takže jsme věděli, že máme dobrý balík. Tlumiče, diferenciály – vše pracovalo, jak mělo. Ypres se skládá z hodně rovinek a pak ostrých zatáček, takže je velmi náročné jet zde přesně.Otázka: Co potřebujete, abyste dostal Proton mezi nejrychlejší v IRC?Odpověď: Samozřejmě Proton ještě vylepšit! Celý tým ví, že je toho ještě hodně ke zlepšení. Je fair ovšem říci, že na každé ze tří rally (Ypres, Russia, Madeira) jsme se v něčem zlepšili. Na voze jsme něco vylaďovali v každém servisu. Samozřejmě víme, že ostatní týmy také zlepšují auta a týmy jako Peugeot, Škoda a Abarth mají větší možnosti, ale to vše přijde dohromady.

 

Otázka: Co si myslíte o kvalitě závodů v IRC?Odpověď: Je to samozřejmě soutěžení na vysoké úrovni, i když jsem odjel jen tři závody. V IRC je většinou minimálně deset jezdců, kteří můžou rally vyhrát. Ve startovní listině většinou najdete tak třicet silných jezdců. Otázka: Jaké máte plány na zbytek sezony?Odpověď: Myslím, že se zúčastníme většiny zbývajících podniků. Budeme nadále vyvíjet auto a doufáme, že se nám podaří zabojovat o vítězství co nejdříve. Ostatní týmy mají samozřejmě náskok, ale my známe oblasti, ve kterých se můžeme zlepšit.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.