Značka Proton se rozhodla, že od české soutěže kalendáře IRC, Barum Czech Rally Zlín, nasadí do šampionátu dva vozy. Brita Guye Wilkse tak doplní za volantem druhého stroje Bryan Bouffier.
Bouffier již s Protonem startoval, když se vloni postaral o premiéru vozu Proton Satria Neo Super 2000 na trati rally. Dohoda mezi týmem a jezdcem je ale zatím uzavřena pouze na závod Barum Czech Rally Zlín, který se jede v rámci MEDIASPORT Mezinárodního Mistrovství České republiky.
„Vždycky jsme měli v plánu startovat se dvěma vozy. Bryan je skvělý jezdec a rádi ho opět vidíme v našem týmu. Má hodně zkušeností,“ říká Chris Mellors, který v MEM odpovídá za starty Protonu v IRC.
Doposud nejlepší výsledek v IRC Proton zaznamenal na červnové Ypres Rally v Belgii, kde Wilks získal čtvrté místo. Stejný výsledek má Proton zásluhou Wilkse i z Ruska: „Máme neustále nové nápady, jak vůz zrychlit. Je to pořád hodně nové auto. Zatím je pro nás prioritou, abychom dojížděli do cíle. Jen tak totiž získáme potřebné zkušenosti,“ říká Guy Wilks.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?