Značka Proton se rozhodla, že od české soutěže kalendáře IRC, Barum Czech Rally Zlín, nasadí do šampionátu dva vozy. Brita Guye Wilkse tak doplní za volantem druhého stroje Bryan Bouffier.
Bouffier již s Protonem startoval, když se vloni postaral o premiéru vozu Proton Satria Neo Super 2000 na trati rally. Dohoda mezi týmem a jezdcem je ale zatím uzavřena pouze na závod Barum Czech Rally Zlín, který se jede v rámci MEDIASPORT Mezinárodního Mistrovství České republiky.
„Vždycky jsme měli v plánu startovat se dvěma vozy. Bryan je skvělý jezdec a rádi ho opět vidíme v našem týmu. Má hodně zkušeností,“ říká Chris Mellors, který v MEM odpovídá za starty Protonu v IRC.
Doposud nejlepší výsledek v IRC Proton zaznamenal na červnové Ypres Rally v Belgii, kde Wilks získal čtvrté místo. Stejný výsledek má Proton zásluhou Wilkse i z Ruska: „Máme neustále nové nápady, jak vůz zrychlit. Je to pořád hodně nové auto. Zatím je pro nás prioritou, abychom dojížděli do cíle. Jen tak totiž získáme potřebné zkušenosti,“ říká Guy Wilks.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?