Minulý měsíc debutoval Proton na belgické Ypres rally a na nedávné rally Russia získal své první body v seriálu IRC, o které se čtvrtým místem postaral dvojnásobný britský šampión Guy Wilks.
Chris Mellors potvrdil, že na 37. ročník Barum Rally Zlín přiveze dva speciály Proton Satria Neo S2000. "Na Barumku přivezeme dva vozy, ale zatím nejsem schopen říci, kdo usedne za volant druhého vozu,". Kdo se ve Zlíně za volantem druhého Malajského vozu objeví. Na to si budeme muset ještě nějakou dobu počkat.
Ale předtím než se Proton objeví ve Zlíně, absolvuje Wilks další start s tímto speciálem, kterým bude další podnik seriálu IRC Rali Vinho Madeira, na kterou jsou přípravy v plném proudu. "Ve čtvrtek 16. července se auto vrátilo z Ruska a my už 21. Čevence musíme vyrazit směr Madeira. V tomto časovém horizontu musíme auto přestavět na asfaltovou specifikaci. Testovat chceme až na Madeiře," řekl k dalšímu startu Chris Mellors.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.