Na belgické Ypres rally vstoupil do seriálu IRC Mellors Elliot Motorsport s novou zbraní Protonem Satria Neo S2000. Premiéra však nedopadla nijak oslnivě a zklamaný z toho byl i samotný jezdec.
Za volant Protonu usedl dvojnásobný britský šampión Guy Willks, který od začátku soutěže zajížděl časy na hranici první desítky. V páté, více jak 26km dlouhé rychlostní zkoušce však přišla osudová chyba. Britský pilot nezvládl vůz, sjel do příkopu, z kterého mu sice diváci pomohli zpět na trať, ale poškození vozu bylo tak velké, že s ním nebyl schopen pokračovat.
"Já i celý tým jsme zklamaní. Přijetí Protonu do seriálu IRC bylo dobré, diváci byli vynikající, pomáhali nám dostat se zpět na trať," řekl Guy Willks. Pokud by se nehoda nestala při noční zkoušce, posádka by byla schopna vůz opravit. "Zřejmě by se nám auto podařilo opravit, ale v této fázi to bylo příliš nebezpečné," doplnil. "Teď už přemýšlím dopředu na rally Russia. Vždycky jsme věděli, že bojovat proti zkušenějším týmům bude obtížné. Ale víme, co máme dělat, časy zajeté při testování nám dávají za pravdu," zakončil Willks.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?