Proton se stále zajímá o možný budoucí vstup do kategorie WRC, než začnou s přípravami, tak ale požadují úplné vyjasnění technických předpisů.
Tým by se rád letos poprvé představil na Ypres Rally, kde by se za volantem jejich vozu měl objevit Guy Wilks a na dalších podnicích by se ve druhém voze mohl objevit další jezdec. „Náš program je fantastickou novinkou. Každý stojí za tímto projektem, za týmem a za Guyem (Wilksem) a Philem (Pughem – spolujezdec). Proton má již finance na zbytek této sezony. Takže se nechme překvapit, čeho se nám v této sezoně podaří dosáhnout,“ říká boss týmu MEM Chris Mellors.„Pořád se však zajímáme o WRC, samozřejmě bychom ale napřed chtěli vyjasnění technických regulí. Pro nás je to hrozně těžké, abychom někomu v Malajsii vysvětlovali něco o budoucnosti WRC.“„Když se mě zeptají, jestli ve WRC budou jezdit vozy S2000, odpovím jim ano. Ale mohou to také být vozy s motory o obsahu 1,6 s turbem a to může - ale také nemusí - být od sezony 2011 nebo také 2013. Musíme mít jasný plán a ten přišel z IRC, zde můžeme předpokládat budoucnost, proto budeme jezdit zde,“ zakončil Chris.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.