Finská hvězda Anton Alen je momentálně lépe postaveným jezdem z továrního týmu Abarth na Rally Azores. Anton v servisní zóně slíbil, že se pokusí zabojovat o ještě lepší umístění, i když dva Peugeoty a jedna Škoda jsou mu poměrně vzdáleny.
„Na této rally je to opravdu těžká bitva. Můžete na to hodně zatlačit, ale brzy uděláte chybu. Je ale velmi povzbuzující, když jsem takhle blízko pódiovému umístění. Ještě je však před námi dlouhá cesta. Jak jsme již viděli, někdo může chybovat. Takže na to zatlačíme a uvidíme. Největším problémem na této rally je, že se neustále mění přilnavost vozu,“ říká Anton Alen.Lídr Meeke nemá žádné problémy: „Dnes ráno jsme se trošku vyděsili, když jsme na konci zkoušky zničili kolo. Naštěstí jsme neztratili žádný čas. Pak už jsme nezažili žádné drama. Nejsme však ještě ani v polovině rally, takže se vše může změnit.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.