Tovární tým Protonu se připravuje na debut v Intercontinental Rally Challenge, který by se měl odehrát pravděpodobně v Belgii, protože start již na Azorech je podle týmu nepraktický.
Tým se základnou v Anglii sice na Azorech s vozem ještě nikdy nejel, ale jeho šéf Chris Mellors již dříve řekl, že chce být konkurenceschopný co nejdříve. Takže to vypadá, že se nový Proton Satria Neo S2000 v šampionátu IRC objeví poprvé v Belgii na Ypres Rally, která se koná od 18. do 20. června. Jezdcem pravděpodobně zůstane Guy Wilks. Ten zpočátku s Protonem dominoval druhém dílu britského šampionátu. Poté se ale po menším výletu mimo trať vůz vznítil a kompletně shořel. V současné době se už pilně pracuje na stavbě nového Protonu. „Když se to tak vezme, tak náš start na Azorech by byl velice nepraktický, protože bychom přišli asi na měsíc o vůz. Měsíc by zhruba trvalo dopravení stroje na místo a zpáteční cesta lodí. Nic se ale nemění na naší snaze nasadit nový vůz do IRC co nejdříve. Nejraději bychom opět jeli s Guyem Wilksem. Je možné, že na jiných podnicích se objeví i jiní jezdci,“ říká Mellors.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?