Tovární tým Protonu se připravuje na debut v Intercontinental Rally Challenge, který by se měl odehrát pravděpodobně v Belgii, protože start již na Azorech je podle týmu nepraktický.
Tým se základnou v Anglii sice na Azorech s vozem ještě nikdy nejel, ale jeho šéf Chris Mellors již dříve řekl, že chce být konkurenceschopný co nejdříve. Takže to vypadá, že se nový Proton Satria Neo S2000 v šampionátu IRC objeví poprvé v Belgii na Ypres Rally, která se koná od 18. do 20. června. Jezdcem pravděpodobně zůstane Guy Wilks. Ten zpočátku s Protonem dominoval druhém dílu britského šampionátu. Poté se ale po menším výletu mimo trať vůz vznítil a kompletně shořel. V současné době se už pilně pracuje na stavbě nového Protonu. „Když se to tak vezme, tak náš start na Azorech by byl velice nepraktický, protože bychom přišli asi na měsíc o vůz. Měsíc by zhruba trvalo dopravení stroje na místo a zpáteční cesta lodí. Nic se ale nemění na naší snaze nasadit nový vůz do IRC co nejdříve. Nejraději bychom opět jeli s Guyem Wilksem. Je možné, že na jiných podnicích se objeví i jiní jezdci,“ říká Mellors.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.