Privátní jezdec Citroënu Petter Solberg zakončil Rally Portugal na čtvrtém místě. Byl tak první z Norského tria, za ním se umístil jeho bratr Henning Solberg a za ním byl Mads Ostberg.
Poté, co Petter odjel Super Speciálku řekl, že od Xsary specifikace 2005 nemohl ani více čekat. „Byla to pro nás velmi dobrá rally. Nemyslím si, že bych zde mohl s tímto autem zajet ještě lépe. Neustále jsem byl na limitu a dělal jsem vše, co jsem mohl. Když se to tak vezme, tak jsem byl nejlepší mezi jezdci s netovárními auty – nejlepší ze zbytku,“ říká Petter.Tři minuty byl za Petterem jeho starší bratr Henning. „Po všech problémech, které nás potkaly během této rally jsem rád, že se nám podařilo být v TOP5. Celou dobu jsme bojovali a pro Nory je to dobrý výsledek – všimněte si, že se neustále přibližujeme špičce,“ říká jezdec Stobartu.Trio Norů uzavíral jezdec Adapty Mads Ostberg, který byl šestý a zároveň se jedná o jeho nejlepší umístění na podniku WRC v kariéře. „Jsem samozřejmě velmi šťastný. Jak šel víkend dál a dál, tak to bylo lepší a lepší. I rychlost se zlepšovala během celého víkendu. Bylo hodně dobré, že jsem mohl testovat s Marcusem Grönholmem, hodně mi to dalo. Je to čest být za bratry Solbergy!“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.