Mikko Hirvonen musel tvrdě zabojovat během sobotní a nedělní etapy a přesto na suveréna Loeba nedosáhl. Jeho rychlost nebyla špatná během soboty a neděle, ale v pátek ztratil rozhodující čas.
V pátek se jelo na asfaltových tratích, ale vozy se po nich klouzaly na šotolinových pneumatikách. To očividně moc nesedělo jedničce Fordu Hirvonenovi, zatímco jednička stáje Citroën Sport Sebastien Loeb se cítila jako ryba ve vodě. „Myslím, že závod jsme ztratili již v pátek. Vše jsem ztratil mojí jízdou na asfaltu. Zkrátka jsem se nedokázal tak dobře připravit jako Seb. Poté již byla naše rychlost dobrá, což mě těší,“ přiznává Mikko.
Právě pátek rozhodl o Mikkově prohře
Během pátku tak Mikko alespoň získával zkušenosti s tímto typem etapy. Se střídáním povrchů Fin souhlasí: „Přestože pro nás neznamenal tento druh soutěže úspěch, nemyslím si, že by to byl špatný nápad.“Na asfaltové tratě se dostávala šotolina po každém vozu, který trať projel. To bylo pro Mikka jen dobře: „Na některých místech byly druhé průjezdy spíše jako šotolinové tratě.“Loeb zaznamenal na Kypru jubilejní 50. vítězství ve světovém šampionátu. Hirvonen svému soupeři pogratuloval: „Je to opravdu úžasné číslo. Jestli to tak bude pokračovat, tak to znamená 50 druhých míst pro mě,“ zavtipkoval Mikko. „Když popřemýšlíme nad tím, jak krátko Seb ve světovém šampionátu je, tak je to neuvěřitelné. Má můj respekt.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?