Mikko Hirvonen musel tvrdě zabojovat během sobotní a nedělní etapy a přesto na suveréna Loeba nedosáhl. Jeho rychlost nebyla špatná během soboty a neděle, ale v pátek ztratil rozhodující čas.
V pátek se jelo na asfaltových tratích, ale vozy se po nich klouzaly na šotolinových pneumatikách. To očividně moc nesedělo jedničce Fordu Hirvonenovi, zatímco jednička stáje Citroën Sport Sebastien Loeb se cítila jako ryba ve vodě. „Myslím, že závod jsme ztratili již v pátek. Vše jsem ztratil mojí jízdou na asfaltu. Zkrátka jsem se nedokázal tak dobře připravit jako Seb. Poté již byla naše rychlost dobrá, což mě těší,“ přiznává Mikko.
Právě pátek rozhodl o Mikkově prohře
Během pátku tak Mikko alespoň získával zkušenosti s tímto typem etapy. Se střídáním povrchů Fin souhlasí: „Přestože pro nás neznamenal tento druh soutěže úspěch, nemyslím si, že by to byl špatný nápad.“Na asfaltové tratě se dostávala šotolina po každém vozu, který trať projel. To bylo pro Mikka jen dobře: „Na některých místech byly druhé průjezdy spíše jako šotolinové tratě.“Loeb zaznamenal na Kypru jubilejní 50. vítězství ve světovém šampionátu. Hirvonen svému soupeři pogratuloval: „Je to opravdu úžasné číslo. Jestli to tak bude pokračovat, tak to znamená 50 druhých míst pro mě,“ zavtipkoval Mikko. „Když popřemýšlíme nad tím, jak krátko Seb ve světovém šampionátu je, tak je to neuvěřitelné. Má můj respekt.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?