Mikko Hirvonen musel tvrdě zabojovat během sobotní a nedělní etapy a přesto na suveréna Loeba nedosáhl. Jeho rychlost nebyla špatná během soboty a neděle, ale v pátek ztratil rozhodující čas.
V pátek se jelo na asfaltových tratích, ale vozy se po nich klouzaly na šotolinových pneumatikách. To očividně moc nesedělo jedničce Fordu Hirvonenovi, zatímco jednička stáje Citroën Sport Sebastien Loeb se cítila jako ryba ve vodě. „Myslím, že závod jsme ztratili již v pátek. Vše jsem ztratil mojí jízdou na asfaltu. Zkrátka jsem se nedokázal tak dobře připravit jako Seb. Poté již byla naše rychlost dobrá, což mě těší,“ přiznává Mikko.
Právě pátek rozhodl o Mikkově prohře
Během pátku tak Mikko alespoň získával zkušenosti s tímto typem etapy. Se střídáním povrchů Fin souhlasí: „Přestože pro nás neznamenal tento druh soutěže úspěch, nemyslím si, že by to byl špatný nápad.“Na asfaltové tratě se dostávala šotolina po každém vozu, který trať projel. To bylo pro Mikka jen dobře: „Na některých místech byly druhé průjezdy spíše jako šotolinové tratě.“Loeb zaznamenal na Kypru jubilejní 50. vítězství ve světovém šampionátu. Hirvonen svému soupeři pogratuloval: „Je to opravdu úžasné číslo. Jestli to tak bude pokračovat, tak to znamená 50 druhých míst pro mě,“ zavtipkoval Mikko. „Když popřemýšlíme nad tím, jak krátko Seb ve světovém šampionátu je, tak je to neuvěřitelné. Má můj respekt.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.