Dnešní zasedání Světové rady motosportu vyústilo v očekávané, leč pro většinu fandů zatím nepřípustné rozuzlení. Jak je známo, od roku 2011 pojedou v seriálu WRC pouze vozy S2000, ovšem bez turba!
Výměna dnešních drahých vozů WRC za levnější alternativu v podobě S2000 je již nějakou dobu často zmiňované téma. A dnes, zdá se, je o všem definitivně rozhodnuto. Na dnešním zasedání Světové rady motosportu bylo schváleno, že příští rok je účast vozů WRC v šampionátu ještě povolena, nicméně již za účasti vozů S2000. V roce 2011 a 2012 se pak bude pozornost upírat pouze na vozy z kategorie S2000 a stávající speciály tedy do dvou let definitivně zmizí.
Další změnou pak s největší pravděpodobností bude snížení objemu ze dvou litrů na motory o objemu 1,6 litru. To vše ale až od sezony 2013, což je prozatím daleká budoucnost a uvidíme, jakých změn se nakonec dočkáme nebo nedočkáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.