Šéf Citroënu snižuje význam chyb mladíků, kteří nedokázali udržet slibně rozjetou rally a v poslední etapy zaznamenali výpadky. Jezdci Sebastien Ogier a Evgeny Novikov poslali své Citroëny C4 Juniorského týmu do příkopu.
Před startem dnešní etapy mělo “B-čko“ Citroënu všechny tři jezdce na bodovaných příčkách. To se změnilo už na první ranní RZ, když Rus Novikov skončil mimo trať. Do té doby byl na sedmé pozici. Týmový kolega Ogier vydržel na trati téměř do konce. Pouhých 200 metrů před cílem poslední rychlostní zkoušky ovšem nezvládl svůj vůz a skončil také mimo trať. Ogier bojoval s jezdcem Stobartu Matthew Wilsonem o pátou pozici.Šéf Citroënu Olivier Quesnel prohlásil, že od svých mladých nadějí Ogiera a Novikova v první sezoně chyby očekává: „Sebastien Ogier a Evgeny Novikov jsou mladí, proto jsme také tým nazvaly Citroen Junior Team. Novikov udělal pár chyb, Seb udělal jednu včera a moc nechybělo a byl by pátý. Pouhých 200 metrů před cílem ale udělal druhou a bylo po nadějích. Nesmíme ovšem zapomínat, že ještě před rokem a půl byl Ogier v Peugeot 206 Cup! Jejich čas teprve přijde, takže s jejich výpadky problém nemám.“Nakonec byl jediným jezdcem juniorského týmu, který soutěž dokončil, Conrad Rautenbach na šestém místě. Týmový manažer Benoit Nogier potvrdil, že sice očekávali od této soutěže víc, ale časy, které jezdci zajížděli, ho povzbudily: „Sice je smutné vidět v cíli pouze jednu z našich posádek, ale časy, které během víkendu jezdci zajížděly, byly opravdu dobré. Na příští soutěži by to mohlo být pro naše jezdce o trošku lehčí. Pořád se ale učí.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?