Šéf Citroënu snižuje význam chyb mladíků, kteří nedokázali udržet slibně rozjetou rally a v poslední etapy zaznamenali výpadky. Jezdci Sebastien Ogier a Evgeny Novikov poslali své Citroëny C4 Juniorského týmu do příkopu.
Před startem dnešní etapy mělo “B-čko“ Citroënu všechny tři jezdce na bodovaných příčkách. To se změnilo už na první ranní RZ, když Rus Novikov skončil mimo trať. Do té doby byl na sedmé pozici. Týmový kolega Ogier vydržel na trati téměř do konce. Pouhých 200 metrů před cílem poslední rychlostní zkoušky ovšem nezvládl svůj vůz a skončil také mimo trať. Ogier bojoval s jezdcem Stobartu Matthew Wilsonem o pátou pozici.Šéf Citroënu Olivier Quesnel prohlásil, že od svých mladých nadějí Ogiera a Novikova v první sezoně chyby očekává: „Sebastien Ogier a Evgeny Novikov jsou mladí, proto jsme také tým nazvaly Citroen Junior Team. Novikov udělal pár chyb, Seb udělal jednu včera a moc nechybělo a byl by pátý. Pouhých 200 metrů před cílem ale udělal druhou a bylo po nadějích. Nesmíme ovšem zapomínat, že ještě před rokem a půl byl Ogier v Peugeot 206 Cup! Jejich čas teprve přijde, takže s jejich výpadky problém nemám.“Nakonec byl jediným jezdcem juniorského týmu, který soutěž dokončil, Conrad Rautenbach na šestém místě. Týmový manažer Benoit Nogier potvrdil, že sice očekávali od této soutěže víc, ale časy, které jezdci zajížděli, ho povzbudily: „Sice je smutné vidět v cíli pouze jednu z našich posádek, ale časy, které během víkendu jezdci zajížděly, byly opravdu dobré. Na příští soutěži by to mohlo být pro naše jezdce o trošku lehčí. Pořád se ale učí.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.