Malajská automobilka, která vyrobila svůj první automobil až v roce 1985 oznámila svůj vstup do Intercontinental Rally Challenge.
Proton se tak připojí k Peugeotu, Fiatu, Škodě, Mitsubishi, Hondě a Volkswagenu, kteří již v poháru konstruktérů startují. Nasazovat bude vůz Proton Satria Neo S2000 a pokusí se navázat na úspěch z roku 2002, kdy získala titul mezi produkčními vozy v Mistrovství Světa s Protonem Pert."S radostí vítáme Proton v IRC rodině, která je čím dál tím silnější" řekl Marcello Lotti generální ředitel IRC.
"Na nový Proton Satria Neo S2000 slyším jen samá slova chvály. Nemám pochyb o tom, že automobil bude konkurence schopný v IRC stejně jako v národních a regionálních šampionátech, kde jsou stejné technické předpisy pro vozy S2000," dodal.
"IRC je ideální forma prezentace automobilek po celém světě," řekl ředitel Protonu Datuk Syed Zainal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?