Malajská automobilka, která vyrobila svůj první automobil až v roce 1985 oznámila svůj vstup do Intercontinental Rally Challenge.
Proton se tak připojí k Peugeotu, Fiatu, Škodě, Mitsubishi, Hondě a Volkswagenu, kteří již v poháru konstruktérů startují. Nasazovat bude vůz Proton Satria Neo S2000 a pokusí se navázat na úspěch z roku 2002, kdy získala titul mezi produkčními vozy v Mistrovství Světa s Protonem Pert."S radostí vítáme Proton v IRC rodině, která je čím dál tím silnější" řekl Marcello Lotti generální ředitel IRC.
"Na nový Proton Satria Neo S2000 slyším jen samá slova chvály. Nemám pochyb o tom, že automobil bude konkurence schopný v IRC stejně jako v národních a regionálních šampionátech, kde jsou stejné technické předpisy pro vozy S2000," dodal.
"IRC je ideální forma prezentace automobilek po celém světě," řekl ředitel Protonu Datuk Syed Zainal.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?