Proton vstupuje do IRC

Proton Satria S2000
Proton Satria S2000, foto: www.ircseries.com
Josef Janoušek 12. března 2009 19:24
Sdílej:

Malajská automobilka, která vyrobila svůj první automobil až v roce 1985 oznámila svůj vstup do Intercontinental Rally Challenge.

 

Proton se tak připojí k Peugeotu, Fiatu, Škodě, Mitsubishi, Hondě  a Volkswagenu, kteří již v poháru konstruktérů startují. Nasazovat bude vůz Proton Satria Neo S2000 a pokusí se navázat na úspěch z roku 2002, kdy získala titul mezi produkčními vozy v Mistrovství Světa s Protonem Pert."S radostí vítáme Proton v IRC rodině, která je čím dál tím silnější" řekl Marcello Lotti generální ředitel IRC.

"Na nový Proton Satria Neo S2000 slyším jen samá slova chvály. Nemám pochyb o tom, že  automobil bude konkurence schopný v IRC stejně jako v národních a regionálních šampionátech, kde jsou stejné technické předpisy pro vozy S2000," dodal.

       

"IRC je ideální forma prezentace automobilek po celém světě," řekl ředitel Protonu Datuk Syed Zainal.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.