Pětinásobný motocyklový šampion Mick Doohan doplní startovní listinu Australské rally. U protinožců se rally pojede v září letošního roku. Dějištěm bude Nový Jižní Wales.
Jeho jménu už potvrdil i předseda rally Garry Connelly. Zároveň dodal, že bývalý šampión kubatury do 500 kubických centrimetrů může výrazně promluvit do pořadí rally. „I přesto, že Mick ukončil svoji aktivní kariéru již v roce 1999, je neustále plně zaneprázdněn. Má hodně povinností po celém světě, takže jsme potěšeni, že přijal nabídku zazávodit si v Austrálii. Věříme, že se jeho dlouholetá zkušenost z motocyklů ukáže i v rallyovém voze,“ říká pan Connelly. Doohan, který žije na Gold Coastu, doufá, že bude schopný vytěžit něco ze svých dlouholetých zkušeností s mezinárodním motorsportem jako pořadatel a později také jako konzultant organizátora MotoGP. „Jsem velký fanda motorsportu, ačkoliv většina mých zkušeností je spojena s motorkami, dlouhodobě sleduji dění v rally, F1 a mnoha dalších odvětvích motorsportu. Pro Austrálii je důležité být součástí světového motorsportu, a tak udělám vše pro to, abych pomohl s propagací podniku kategorie WRC,“ říká Mick. Tento Australan vyhrál v kubatuře do 500 kubických centimetrů v letech 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, získal 54 vítězství, 58 pole positions a v kariéře jel 137 Grand Prix.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.