Mads Ostberg vyhrál již po druhé Numedalsrally, což ho katapultovalo do čela průběžného pořadí šampionátu v Norsku.
Pro Madse to ale nebyla jednoduchá cesta za vítězstvím. Na trati byl jako první a na některých zkouškách napadlo 4-5 cm čerstvého sněhu. Jeho Subaru S14 WRC tak bylo jakýmsi pluhem na trati. Vedení se po první zkoušce ujal PG Andersson s Fabií WRC, to netrvalo dlouho, když se již na dalším testu do chladiče jeho Fabie dostal sníh a PG se rozhodl odstoupit. Vedení se tedy ujal Anders Grondal na Subaru S10 WRC, ani on ve vedení dlouho nevydržel, protože se na RZ 4 roztočil a ztratil tak vedení. Ostberg zajel šest nejrychlejších časů v řadě a vyhrál o více jak minutu před Grondalem, který pak již nechyboval. Výsledky Numedalsrally 2009:1. Mads Ostberg/Ole Kristian Unnerud (N) Subaru Impreza WRC S14 1:01.43,42. Anders Grondal/Maria Andersson (N/S) Subaru Impreza WRC S10 +1.14,13. Eyvind Brynildsen/Denis Giraudet (N/F) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.04,4 (1. N4)4. Christian August Selmer/Nils-Henrik Holmen (N) Ford Focus RS WRC 05 +3.12,15. Martin Stenshorne/Ove Johnny Andersen (N) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.21,4 (2. N)6. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +3.53,6 (3. N4)7. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +3.57,7 (4. N4)8. Bernt Kollevold/Veronica Engan (N) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.59,7 (5.N4)9. Anders Kj?r/Trond Svendsen (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.07,9 (6. N4)10. Trond Svenkerud/Tom André Haldammen (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.38,5 (7. N4)
Průběžné pořadí šampionátu po 3. závodě sezony:Skupina A, 4WD 2000cc: 1. Mads Ostberg 60, 2. Selmer 53, 3. Bentzen 41, 4. Grondal 38, 5. Moan 33, 6. Morten Ostberg 30.Skupina N 4WD 2000cc: 1. Brynildsen 60, 2. Stenshorne 53, Mikkelsen 53, 4. Bieltvedt 37, 5. Svenkerud 31, 6. Lyseng 28
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?