FIA chce přibrzdit aktuální vozy specifikace S2000 tím, že jim sníží počet otáček. To znepokojuje řadu týmů.
To, že aktuální vozy S2000 nahradí v příštím roce současné speciály WRC, se zdá být hotovou věcí. Nové vozy WRC budou moci mít některá vylepšení jako například větší blatníky a zadní přítlačné křídlo. S tím je ovšem spojeno to, že FIA by ráda snížila otáčky aktuálním vozům S2000. Ovšem výrobcům se moc nelíbí plánované snížení otáček z 8 500 tisíce za minutu na 8 000 tisíc za minutu. Požadují, aby vozy S2000 mohly používat i nadále rozsah 8 500 otáček za minutu. Tvrdí, že by bylo lepší udělat nějaké změny na motoru. Lepší by také prý bylo, kdyby vozy S2000, které mají nahradit stávající WRC auta, měly povoleno až 9 000 otáček za minutu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?