FIA chce přibrzdit aktuální vozy specifikace S2000 tím, že jim sníží počet otáček. To znepokojuje řadu týmů.
To, že aktuální vozy S2000 nahradí v příštím roce současné speciály WRC, se zdá být hotovou věcí. Nové vozy WRC budou moci mít některá vylepšení jako například větší blatníky a zadní přítlačné křídlo. S tím je ovšem spojeno to, že FIA by ráda snížila otáčky aktuálním vozům S2000. Ovšem výrobcům se moc nelíbí plánované snížení otáček z 8 500 tisíce za minutu na 8 000 tisíc za minutu. Požadují, aby vozy S2000 mohly používat i nadále rozsah 8 500 otáček za minutu. Tvrdí, že by bylo lepší udělat nějaké změny na motoru. Lepší by také prý bylo, kdyby vozy S2000, které mají nahradit stávající WRC auta, měly povoleno až 9 000 otáček za minutu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.