Jak jsme již informovali vozy S2000 nahradí od roku 2011 současné World Rally Cars. O dva roky později by však měla opět nastat změna a vrcholnou kategorií WRC by se měli stát vozy s motory o obsahu 1600cc s turbem.
O těchto změnách bylo rozhodnuto na nedávné schůzce představitelů FIA a vše bylo konzultováno s výrobci, kteří se s těmito změnami plně ztotožňují. FIA uvádí, že se dá předpokládat zavedením těchto motorů zlevnění, z důvodů toho, že výrobci budou šestnáctistovky vyrábět ve velkém.
Současné vozy S2000 tak uvidíme v mistrovství světa jen dočasně, i když i ty se budou trochu odlišovat. Měli by mít malé úpravy karoserie a hlavně by mělo dojít ke zvýšení otáček motoru s 8000 o/m na 8500 o/m.
Juho Hanninen - Mikko Markkula Škoda Fábia S2000 Rally Monte Carlo 2009
Předseda rally komise Morrie Chandler řekl: "K turbu se vrátíme v roce 2013 až bude zaveden motor o obsahu 1600cc. Někteří se sice obávají, že jde o krok zpět, ale technici již pracují na zlepšení výkonu těchto motorů. Výrobci budou vyrábět tyto motory ve velkém a to je pro nás stěžejní,".Všechny navrhované změny čekájí již jen na březnové schválení Světovou radou, což by měla být jen formalita a nedá se očekávat, že by byl někdo proti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?