Strechy našich domov síce ešte pokrýva sneh, ale v rallystických tímových dielňach sa tvrdo pracuje, keďže čas na posledné prípravy vozidiel do novej sezóny sa neuveriteľne kráti. Nečudo, veď už o mesiac máme štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v rally 2009, ktorá tak ako v minulom roku odštartuje na tratiach v okolí maďarského mesta Eger v dňoch 3. – 5. apríla 2009.
Spoločnú súťaž pod hlavičkou MNASZ a SAMŠ pripravuje organizátor Marco Racing Team Kft. v spolupráci s LAROCO Kft za maďarskú stranu a Auto Klubom Košice za slovenskú stranu. Súťaž START AUTÓ RALLYE 2009 bude prebiehať v súlade s FIA predpismi ako aj národnými úpravami schválenými MNASZ a SAMŠ pre majstrovské podujatia oboch krajín pre rok 2009. START AUTÓ RALLYE 2009 bude vyhodnotená v rámci Majstrovstiev Maďarska v rallye, Otvorených majstrovstiev Maďarska v rallye (do tohoto majstrovstva sa budú započítavať výsledky súťažiacich s vozidlami v triede A8 včítane vozidiel WRC), Suzuki majstrovstvách značky, Majstrovstiev Maďarska Historic Rallye a Majstrovstiev Slovenska v rally 2009 v delení podľa vypísaných klasifikácii pre MSR ako je uvedené v Ročenke SAMŠ 2009.Centrum súťaže, jej riaditeľstvo, dispečing a tlačové stredisko bude v hoteli Eger na ulici Száloda 1 – 3 v Egeri. Začiatok prijímania prihlášok je od 26.2.2009 a koniec ich prijímania bude dňa 8.3. 2009 do 24,00 hodiny. Slovenský súťažiaci musia zaslať kompletne vyplnené prihlášky na adresu Auto Klubu Košice. Výdaj itinerárov je plánovaný od utorka 31.3.2009 od 16-tej hodiny v hoteli Eger. Obhliadka tratí je naplánovaná na utorok a stredu, denne v čase od od 8,00 do 18,00 hodiny. Administratívne a technické preberanie sa uskutoční v piatok 3.4.2009 na tom istom mieste ako vlani - v športovej hale Kemény Ferenc Városi Sportcsarnok, Stadion u. 8, v Egeri. Ako sme si už na egerskej súťaži zvykli, opäť je na piatok večer naplánovaný aj slávnostný štart na námestí Dobó tér v centre mesta Eger. Štart ostrej časti súťaže je v sobotu 4.4.2009 ráno o 7,00 hodine a pre zúčastnených je pripravená súťaž o celkovej dĺžke takmer 500 kilometrov. V tomto počte je 12 rýchlostných skúšok o dĺžke 160,5 kilometra. Prvú posádku privítame na cieľovej rampe v nedeľu 5.4.2009 o 12,50 hodine na námestí Dobó tér.Oficiálnou webstránkou maďarského organizátora bude www.larocosport.hu a pre účastníkov slovenského šampionátu to bude domovská stránka Auto Klubu Košice www.rallye.sk. Obe stránky budú viacjazyčné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?