Dva Norové, kteří si před domácí soutěží dávali vysoké cíle, se nakonec až tak neprosadili. Jeden tvrdí, že je s výsledkem spokojen, ale druhý přiznává zklamání. Řeč je o Henningu Solbergovi a Madsi Östbergovi.
Byla to jen náhoda, nebo měly problémy obou dvou jezdců nějakou společnou příčinu? K Madsi Östbergovi a Henningu Solbergovi se navíc přidaly problémy i dalšího “Vikinga“ Andrease Mikkelsena. Zatímco u jezdce P-WRC byl problém v tom, že jeho tlumiče byly úplně tvrdé, u dvou pilotů z WRC byl problém v tom, že jejich tlumiče se náhle nedaly nijak seřídit.Östberg mluví o sabotáži: „Na shakedownu bylo ještě vše v pořádku. Ze čtvrtka na pátek se někdo musel dostat k našemu autu a něco na něm udělat.“ Jezdec Adapty se bude chtít prý i sejít s pořadatelem a popovídat si, jestli byla auta v olympijské hale přes noc dostatečně hlídána. Henning Solberg měl sice hodně podobný kuriózní problém s tlumiči, ale slovem “sabotáž“ by to nenazýval. „Neobviňuji nikoho. Nevím, jestli třeba nějaký náš mechanik neudělal omylem chybu nebo se něco nestalo,“ říká Henning, který získal v cíli čtvrté místo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.