Aktualizace po RZ23CÍL: Loeb vítězem rally Norvay. Druhý Hirvonen. V PWRC vítězí Sandell s Fabií S2000.
FOTOGRAFIE RALLY NORWAY 2009TAPETY RALLY NORWAY 2009
Po RZ 23CÍL:
Sebastien Loeb na Citroenu C4 WRC uhájil vítězství v Rally Norway. Druhý Hirvonen na něj ztratil pouze devět vteřin. Třetí místo zajel Hirvonenův týmový kolega Latvala. Dále se pořadí neměnilo. Petter Solberg za sebou udržel mladého Wilsona.
V PWRC zvítězil Patrick Sandell se Škodou Fabia S2000. Druhé místo se ztrátou 44 vteřin zajel Bryndilsen s MItsubishi Lancer EVO IX. Vynikající třetí místo vybojoval Martin Prokop s Janem Tománkem na stejném voze. I přes technické problémy skončili na místě šestém Míra Tarabus s Danem Trunkátem sa Fiatu Punto S2000. Martin Semerád se zatím v cíli neobjevil a asi ani neobjeví.
Dalším podnikem je Cyprus Rally 12.-15.3.2009. Opět u toho nebudeme chybět.
Výsledky v cíli:
1. Loeb S. - Elena D.Citroen C4 WRC A8 3:28:15,9 104,0 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Ford Focus RS WRC 08 +9,83. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 08 +1:21,84. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 +3:33,55. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +3:52,06. Solberg P. - Mills P. Citroen Xsara WRC +6:25,47. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 08 +6:35,68. Aava U. - Sikk K. Ford Focus RS WRC 08 +6:49,19. Ostberg M. - Unnerud O. Subaru Impreza WRC 08 +10:00,510. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +12:49,811. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC +14:29,012. Novikov E. - Moscatt D.Citroen C4 WRC +15:21,013. Sandell P. - Axelsson E. Škoda Fabia S2000 N4 +21:27,7 (1.PWRC)14. Brynildsen E. - Giraudet D. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +22:11,8 (2.PWRC)
16. Prokop M. - Tománek J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +24:24,4 (3.PWRC)20. Tarabus J. - Trunkát D.Fiat Grande Punto S2000 N4 +34:17,2 (6.PWRC)Po RZ20
První sekci poslední etapy, mají za sebou jezdci. Na 62 ostrých kilometrech zatím nedokázal Hirvonen výrazněji pozlobit Loeba. Vyrál RZ 18 a 20, ale RZ 19 pokazil, když od Loeba dostal 6 vteřin. Uvidíme jaké pokyny dá vedení obou týmů svým svěřencům. Velký boj je taky o šesté místo, když sedmý Wilson má na šestého Pettera Solberga ztrátu 3,5 vteřiny. Další pořadí je nezměněno.
Van Merksteijn junior zůstal viset na trati a blokoval ji, zablokoval i svého otce. Diváci jej vrátli na trať a oba pokračovali dále.
PWRCStále ve vedení Švéd Sandells Fabií S2000. Na druhého Bryndilsena má náskok minutu a pět vteřin. Sandell něco ze svého náskoku ztratil, jelikož přejel křižovatku a musel couvat. Třetí místo drží Martin Prokop. Míra Tarabus s Fiatem Punto S2000 je šestý, ale hlásí problémy s restriktorem a ztrácejí výkon. Všichni jezdci shodně tvrdí že RZ 20 je hrozně rychlá. Někteří jeli i 202 km/h. Rovněž pokračuje i Martin Semerád.
15.2. Tom UrbanPo RZ16:Dnešní den na Rally Norway se velmi podobá tomu včerejšímu. O příčku nejvyšší se přetahuje Loeb s Hirvonenem. Snahu sekundovat této dvojici mají Latvala a Henning Solberg. Naopak by se dalo říct, že dnes nestíhá Sordo.Petter Solberg má na své Xsaře technické problémy a jeho dnešní časy i díky tomu nejsou žádná sláva. Přesto však drží šestou pozici. Na tu se posunul po odstoupení P.G. Anderssona, jenž musel odstavit svou Fabii WRC na přejezdu k RZ13. Poroouchala se mu zřejmě spojka. Škoda Fabia S2000 v rukou Patrika Sandela i dnes v hodnocení PWRC těžko hledá konkurenci. Jezdec si nový vůz nemůže vynachválit a poklud vše půjde podle jezdcova plánu a technika vydrží, připíše si Fabia S2000 vítězství v PWRC hned při svém premiérovém startu.Martin Prokop drží mezi produkčními vozy třetí místo. Míra Tarabus podává rovněž skvělé výkony a patří mu sedmé místo v PWRC. Mladý Martin Semerád pak dnešní den pojal jako jízdu za zkušenostmi, protože jeho výsledek hodně ovlivnilo včerejší zapadnutí do závěje, díky němuž posádka ztratila více než dvanáct minut.Po RZ9 - cíl první etapy:Druhá sekce první etapy Rally Norway přinesla českým fanouškům radost. Dvě ze čtyř odpoledních zkoušek totiž vyhrál P.G. Andersson s Fabií WRC. Jednou pak skončil třetí a jednou šestý. Celkově mu patří šestá příčka se ztrátou 1:39,6 minuty na lídra. Na Pettera Solberga před sebou však ztrácí jen 0,1 sekundy. Tedy nic. Další radostpak čechům dělá Patrik Sandell, jedoucí s novější sestřičkou Fabie WRC - s Fabií S2000. Patrik se na prvních dvou testech odpolední sekce přetahoval o vteřinky s Mikkelsenem. Dvakrát skončil v rychlostní zkoušce druhý mezi PWRC. Pak však Mikkelsen chyboval a další dvě bvýhry si připsal Sandell. Celkově po dnešní etapvě vede Sandel PWRC o více než dvě minuty.Čeští jezdci se drží po celou soutěž zatímvelmi dobře. Vyjímkou je bohužel jen Martin Semerád, který na předposledním testu chyboval a ztratil téměč třináct minut. Martin Prokop je po dnešku v PWRC třetí. Míra Tarabus šestý.Po RZ5:Boj o vteřinky a střídání v čele výsledkové listiny. Taková byla první sekce první etapy Rally Norway. Tento souboj na čtyřech rychlostních zkouškách předváděli Sebastian Loeb a Mikko Hirvonen. Po RZ5 je včele Hirvonen. Jezdci za Hirvonenem a Loebem ztrácejí na každé rychlostní zkoušce drahocené vteřinky. To platí i o Petterovi Solbergovi, který po včerejší vyhrané speciálce v Oslu byl plný optimismu. Skvěle zatím jede Patrik Sandell při premiéře vozu Škoda Fabia S2000 v P-WRC. Švédský jezdec startující za tým Red Bull Racing po čtyřech rychloszníh zkouškách vede pořadí produkčních vozů. Špatně si nevedou ani čaští jezdci. Prokop je v P-WRC šestý, Semerád osmý a Tarabus Devátý.Po RZ1 - Speciálka v Oslu:Do dnešní speciálky startovali jezdci v pořádí Prioritní jezdci s N4, pak WRC soukromníci, následovali tovární jezdci po nich "zbytek světa". Skvěle uvedl Patrik Sandell Škodu Fabia S2000 do kolotoče P-WRC. Diváckou speciálku mezi produkčními vozy vyhrál a za sebou nechal i několik soukromníků s vozy WRC. Dařilo se i Martinu Semerádovi, jenž se stal nejlepším z čechů. Na premiéru slušný výkon.Mezi "velkými" kluky s vozy WRC se nejlépe vedlo domácímu Petteru Solbergovi. Ten startuje poprvé pod hlavičkou vlastního týmu a rovněž poprvé s Xsarou WRC. To mu však nezabránilo ve skvelém výkonu a Petter minimálně do zítřejší první zkoušky bude vést celkové pořadí Rally Norway 2009. ShakedownSebastien Loeb zvítězil s náskokem čtyř desetin vteřiny před Mikko Hirvonenem a svým týmovým kolegou Dani Sordem. Pěkné páté místo předvedl Petter Solberg, který shakedown dokončil hned za svým bratrem. Na trati se objevili již všichni naši jezdci i Patrik Sandell se Škodou Fábia S2000.
Konečné výsledky shakedovnu Rally Norway 2009:1. LOEB (Citroën C4 WRC) 1:59.3 min2. HIRVONEN (Ford Focus WRC) 1:59.7 min3. SORDO (Citroën C4 WRC) 1:59.8 min4. LATVALA (Ford Focus WRC) 2:00.2 min5. SOLBERG P. (Citröen Xsara WRC) 2:01.1 min6. SOLBERG H. (Ford Focus WRC) 2:02.1 min7. WILSON (Ford Focus WRC) 2:02.8 min8. AAVA (Ford Focus WRC) 2:03.0 min9. ANDERSSON (Škoda Fabia WRC) 2:03.3 min10. GR?NDAL (Subaru Impreza WRC) 2:03.7 min SANDELL (Škoda Fabia Super 2000) 2:09.7 minPROKOP (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:11.1 minSEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:13.3 minTARABUS (Fiat Grande Punto S2000) 2:15.4
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?