Aktualizace po RZ23CÍL: Loeb vítězem rally Norvay. Druhý Hirvonen. V PWRC vítězí Sandell s Fabií S2000.
FOTOGRAFIE RALLY NORWAY 2009TAPETY RALLY NORWAY 2009
Po RZ 23CÍL:
Sebastien Loeb na Citroenu C4 WRC uhájil vítězství v Rally Norway. Druhý Hirvonen na něj ztratil pouze devět vteřin. Třetí místo zajel Hirvonenův týmový kolega Latvala. Dále se pořadí neměnilo. Petter Solberg za sebou udržel mladého Wilsona.
V PWRC zvítězil Patrick Sandell se Škodou Fabia S2000. Druhé místo se ztrátou 44 vteřin zajel Bryndilsen s MItsubishi Lancer EVO IX. Vynikající třetí místo vybojoval Martin Prokop s Janem Tománkem na stejném voze. I přes technické problémy skončili na místě šestém Míra Tarabus s Danem Trunkátem sa Fiatu Punto S2000. Martin Semerád se zatím v cíli neobjevil a asi ani neobjeví.
Dalším podnikem je Cyprus Rally 12.-15.3.2009. Opět u toho nebudeme chybět.
Výsledky v cíli:
1. Loeb S. - Elena D.Citroen C4 WRC A8 3:28:15,9 104,0 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Ford Focus RS WRC 08 +9,83. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 08 +1:21,84. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 +3:33,55. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +3:52,06. Solberg P. - Mills P. Citroen Xsara WRC +6:25,47. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 08 +6:35,68. Aava U. - Sikk K. Ford Focus RS WRC 08 +6:49,19. Ostberg M. - Unnerud O. Subaru Impreza WRC 08 +10:00,510. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +12:49,811. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC +14:29,012. Novikov E. - Moscatt D.Citroen C4 WRC +15:21,013. Sandell P. - Axelsson E. Škoda Fabia S2000 N4 +21:27,7 (1.PWRC)14. Brynildsen E. - Giraudet D. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +22:11,8 (2.PWRC)
16. Prokop M. - Tománek J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +24:24,4 (3.PWRC)20. Tarabus J. - Trunkát D.Fiat Grande Punto S2000 N4 +34:17,2 (6.PWRC)Po RZ20
První sekci poslední etapy, mají za sebou jezdci. Na 62 ostrých kilometrech zatím nedokázal Hirvonen výrazněji pozlobit Loeba. Vyrál RZ 18 a 20, ale RZ 19 pokazil, když od Loeba dostal 6 vteřin. Uvidíme jaké pokyny dá vedení obou týmů svým svěřencům. Velký boj je taky o šesté místo, když sedmý Wilson má na šestého Pettera Solberga ztrátu 3,5 vteřiny. Další pořadí je nezměněno.
Van Merksteijn junior zůstal viset na trati a blokoval ji, zablokoval i svého otce. Diváci jej vrátli na trať a oba pokračovali dále.
PWRCStále ve vedení Švéd Sandells Fabií S2000. Na druhého Bryndilsena má náskok minutu a pět vteřin. Sandell něco ze svého náskoku ztratil, jelikož přejel křižovatku a musel couvat. Třetí místo drží Martin Prokop. Míra Tarabus s Fiatem Punto S2000 je šestý, ale hlásí problémy s restriktorem a ztrácejí výkon. Všichni jezdci shodně tvrdí že RZ 20 je hrozně rychlá. Někteří jeli i 202 km/h. Rovněž pokračuje i Martin Semerád.
15.2. Tom UrbanPo RZ16:Dnešní den na Rally Norway se velmi podobá tomu včerejšímu. O příčku nejvyšší se přetahuje Loeb s Hirvonenem. Snahu sekundovat této dvojici mají Latvala a Henning Solberg. Naopak by se dalo říct, že dnes nestíhá Sordo.Petter Solberg má na své Xsaře technické problémy a jeho dnešní časy i díky tomu nejsou žádná sláva. Přesto však drží šestou pozici. Na tu se posunul po odstoupení P.G. Anderssona, jenž musel odstavit svou Fabii WRC na přejezdu k RZ13. Poroouchala se mu zřejmě spojka. Škoda Fabia S2000 v rukou Patrika Sandela i dnes v hodnocení PWRC těžko hledá konkurenci. Jezdec si nový vůz nemůže vynachválit a poklud vše půjde podle jezdcova plánu a technika vydrží, připíše si Fabia S2000 vítězství v PWRC hned při svém premiérovém startu.Martin Prokop drží mezi produkčními vozy třetí místo. Míra Tarabus podává rovněž skvělé výkony a patří mu sedmé místo v PWRC. Mladý Martin Semerád pak dnešní den pojal jako jízdu za zkušenostmi, protože jeho výsledek hodně ovlivnilo včerejší zapadnutí do závěje, díky němuž posádka ztratila více než dvanáct minut.Po RZ9 - cíl první etapy:Druhá sekce první etapy Rally Norway přinesla českým fanouškům radost. Dvě ze čtyř odpoledních zkoušek totiž vyhrál P.G. Andersson s Fabií WRC. Jednou pak skončil třetí a jednou šestý. Celkově mu patří šestá příčka se ztrátou 1:39,6 minuty na lídra. Na Pettera Solberga před sebou však ztrácí jen 0,1 sekundy. Tedy nic. Další radostpak čechům dělá Patrik Sandell, jedoucí s novější sestřičkou Fabie WRC - s Fabií S2000. Patrik se na prvních dvou testech odpolední sekce přetahoval o vteřinky s Mikkelsenem. Dvakrát skončil v rychlostní zkoušce druhý mezi PWRC. Pak však Mikkelsen chyboval a další dvě bvýhry si připsal Sandell. Celkově po dnešní etapvě vede Sandel PWRC o více než dvě minuty.Čeští jezdci se drží po celou soutěž zatímvelmi dobře. Vyjímkou je bohužel jen Martin Semerád, který na předposledním testu chyboval a ztratil téměč třináct minut. Martin Prokop je po dnešku v PWRC třetí. Míra Tarabus šestý.Po RZ5:Boj o vteřinky a střídání v čele výsledkové listiny. Taková byla první sekce první etapy Rally Norway. Tento souboj na čtyřech rychlostních zkouškách předváděli Sebastian Loeb a Mikko Hirvonen. Po RZ5 je včele Hirvonen. Jezdci za Hirvonenem a Loebem ztrácejí na každé rychlostní zkoušce drahocené vteřinky. To platí i o Petterovi Solbergovi, který po včerejší vyhrané speciálce v Oslu byl plný optimismu. Skvěle zatím jede Patrik Sandell při premiéře vozu Škoda Fabia S2000 v P-WRC. Švédský jezdec startující za tým Red Bull Racing po čtyřech rychloszníh zkouškách vede pořadí produkčních vozů. Špatně si nevedou ani čaští jezdci. Prokop je v P-WRC šestý, Semerád osmý a Tarabus Devátý.Po RZ1 - Speciálka v Oslu:Do dnešní speciálky startovali jezdci v pořádí Prioritní jezdci s N4, pak WRC soukromníci, následovali tovární jezdci po nich "zbytek světa". Skvěle uvedl Patrik Sandell Škodu Fabia S2000 do kolotoče P-WRC. Diváckou speciálku mezi produkčními vozy vyhrál a za sebou nechal i několik soukromníků s vozy WRC. Dařilo se i Martinu Semerádovi, jenž se stal nejlepším z čechů. Na premiéru slušný výkon.Mezi "velkými" kluky s vozy WRC se nejlépe vedlo domácímu Petteru Solbergovi. Ten startuje poprvé pod hlavičkou vlastního týmu a rovněž poprvé s Xsarou WRC. To mu však nezabránilo ve skvelém výkonu a Petter minimálně do zítřejší první zkoušky bude vést celkové pořadí Rally Norway 2009. ShakedownSebastien Loeb zvítězil s náskokem čtyř desetin vteřiny před Mikko Hirvonenem a svým týmovým kolegou Dani Sordem. Pěkné páté místo předvedl Petter Solberg, který shakedown dokončil hned za svým bratrem. Na trati se objevili již všichni naši jezdci i Patrik Sandell se Škodou Fábia S2000.
Konečné výsledky shakedovnu Rally Norway 2009:1. LOEB (Citroën C4 WRC) 1:59.3 min2. HIRVONEN (Ford Focus WRC) 1:59.7 min3. SORDO (Citroën C4 WRC) 1:59.8 min4. LATVALA (Ford Focus WRC) 2:00.2 min5. SOLBERG P. (Citröen Xsara WRC) 2:01.1 min6. SOLBERG H. (Ford Focus WRC) 2:02.1 min7. WILSON (Ford Focus WRC) 2:02.8 min8. AAVA (Ford Focus WRC) 2:03.0 min9. ANDERSSON (Škoda Fabia WRC) 2:03.3 min10. GR?NDAL (Subaru Impreza WRC) 2:03.7 min SANDELL (Škoda Fabia Super 2000) 2:09.7 minPROKOP (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:11.1 minSEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:13.3 minTARABUS (Fiat Grande Punto S2000) 2:15.4
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.