Před dvěma lety se Fordu podařilo obsadit všechna tři místa na stupních vítězů při Norské Rally, v pořadí, Hirvonen, Gronholm a H. Solberg. V letošním ročníku by chtěli tento výsledek přinejmenším napodobit.
Podmínky, které v současné době panují v okolí Lillehammeru, jsou naprosto zimní. Silnice jsou pokryty silnou vrstvou sněhu, ledu a teploty klesají silně pod bod mrazu. To by vše mělo vyhovovat oběma pilotům, jak vítězi z roku 2007 Mikko Hirvonenovi, tak Jari – Matti Latvalovi, který obsadil ve stejném roce místo páté.
Nic méně, jedna novinka na jezdce Fordu čeká. Soutěž absolvují na nových pneumatikách Pirelli Sottozero, které jsou širší oproti pneumatikám používaným v minulosti a jsou pokryty hřeby o velikosti sedm milimetrů. Umožňuje to týmu používat standartní 15 – palcové ráfky.
Staré provedení pneumatiky Pirelli Sottozero
K novým pneumatikám řekl své také Mikko Hirvonen:“Věřím že bych mohl být s novými pneumatikami rychlejší, při brždění je auto stabilnější. Myslím, že významnou roli bude hrát startovní pořadí, protože tyto pneumatiky se lépe chovají na čistší silnici. V Irsku byla soutěž obtížná neustálým silným deštěm, ale při zdejších podmínkách se budu cítit mnohem lépe a víme, že Focus je za těchto podmínek vynikající,” doplnil Mikko.
Jari – Matti Latvala zase pro zlepšení orientace používá žluté brýle. Protože v krajině, kterou pokrývá souvislá vrstva sněhu je někdy obtížné zjistit, kudy silnice vede. Třiadvacetiletý Latvala přiznává že jízdu na sněhu miluje. “Ano, jízdu na sněhu miluji. Vyhovuje agresivnějším řidičům, trávíte více času jízdou bokem a velmi důležité jsou také pneumatiky. Nemůžete se spolehnout na trakci jako na šotolině a proto je důležité pneumatikám věřit.”
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?