Před dvěma lety se Fordu podařilo obsadit všechna tři místa na stupních vítězů při Norské Rally, v pořadí, Hirvonen, Gronholm a H. Solberg. V letošním ročníku by chtěli tento výsledek přinejmenším napodobit.
Podmínky, které v současné době panují v okolí Lillehammeru, jsou naprosto zimní. Silnice jsou pokryty silnou vrstvou sněhu, ledu a teploty klesají silně pod bod mrazu. To by vše mělo vyhovovat oběma pilotům, jak vítězi z roku 2007 Mikko Hirvonenovi, tak Jari – Matti Latvalovi, který obsadil ve stejném roce místo páté.
Nic méně, jedna novinka na jezdce Fordu čeká. Soutěž absolvují na nových pneumatikách Pirelli Sottozero, které jsou širší oproti pneumatikám používaným v minulosti a jsou pokryty hřeby o velikosti sedm milimetrů. Umožňuje to týmu používat standartní 15 – palcové ráfky.
Staré provedení pneumatiky Pirelli Sottozero
K novým pneumatikám řekl své také Mikko Hirvonen:“Věřím že bych mohl být s novými pneumatikami rychlejší, při brždění je auto stabilnější. Myslím, že významnou roli bude hrát startovní pořadí, protože tyto pneumatiky se lépe chovají na čistší silnici. V Irsku byla soutěž obtížná neustálým silným deštěm, ale při zdejších podmínkách se budu cítit mnohem lépe a víme, že Focus je za těchto podmínek vynikající,” doplnil Mikko.
Jari – Matti Latvala zase pro zlepšení orientace používá žluté brýle. Protože v krajině, kterou pokrývá souvislá vrstva sněhu je někdy obtížné zjistit, kudy silnice vede. Třiadvacetiletý Latvala přiznává že jízdu na sněhu miluje. “Ano, jízdu na sněhu miluji. Vyhovuje agresivnějším řidičům, trávíte více času jízdou bokem a velmi důležité jsou také pneumatiky. Nemůžete se spolehnout na trakci jako na šotolině a proto je důležité pneumatikám věřit.”
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.