Proton se stále drží svého hlavního cíle, který zní: Přilákat Pettera Solberga do týmu pro příští rok.
Šéf Protonu, Chris Mellors, by rád zlákal do svého týmu Pettera Solberga - norskou hvězdu, jež by se měla do programu zapojit již příští rok. Proton si minulý víkend odbyl premiéru s vozem Satria S2000 a ukázal, že i když je na autě ještě hodně práce, jedná se o rychlý vůz. Jednání zřejmě budou ještě nějakou dobu trvat, ale spekulace o spojení Protonu a Solberga jsou na programu již nějakou dobu.
"Petter se samozřejmě zajímá, jak to vypadá s možnostmi pro příští rok, kdy už budou na programu vozy S2000 a S2000 plus. Rádi bychom ho viděli u nás v týmu za volantem našeho vozu a pokusíme se pro to udělat cokoliv. Uvidíme, jak to dopadne," řekl Mellors.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.