Navzdory mlčenlivosti Škody Motorsport o dalších startech v seriálu IRC, prosákl na světlo světa seznam možných podniků, na kterých bychom tovární Škodu mohli vidět. Které soutěže to jsou?
V tiskové zprávě po Rallye Monte Carlo uvedl šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek, že „náš další závodní program se bude odvíjet od detailní analýzy Rallye Monte Carlo, náš výhled zúčastnit se v roce 2009 dalších pěti soutěží seriálu IRC zůstává v tuto chvíli nezměněn.“ Premiéra dopadla takřka na výbornou a nejen českého diváka tedy bude zajímat, kdy bude moci počínání domácího továrního týmu opět sledovat.
Jistou indicii nám však podává osobní stránka Juhi Hänninena. Na ní totiž před nedávnem zveřejnil svůj závodní program pro rok 2009. Figuruje v něm celkem osm soutěží šampionátu IRC a po právě odjetém Monte Carlu by jsme měli podle něj Hänninena vidět na soutěžích v Portugalsku, v Rusku, na Madeiře, dále pak u nás ve Zlíně, v září ve Španělsku a na San Remu a také na závěrečném podniku ve Skotsku. Vypadá to tedy, že by Škoda vynechala zámořské podniky v Brazílii, v Keni a v Japonsku, ale také asfaltový podnik v Belgii. V případě, že se Škoda nechce účastnit všech podniků IRC, by to bylo docela logické.
Sedmadvacetiletý Fin se na letošní rok upsal Škodovce a bude působit v jejím továrním týmu. Proto se zdá velmi nepravděpodobné, že by Hänninen startoval na výše zmíněných soutěžích s jiným vozem. V rozporu s prohlášením Michala Hrabánka je však počet soutěží, když Hänninen uvádí osm místo zmíněných pěti. Další neznámou je, proč by Hänninen na svých stránkách prozrazoval starty v případě, že ani samo vedení týmu v nich nemá jasno nebo je zatím tají. Na konečný seznam startů továrního týmu Škody si tedy budeme muset pravděpodobně ještě počkat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.