Navzdory mlčenlivosti Škody Motorsport o dalších startech v seriálu IRC, prosákl na světlo světa seznam možných podniků, na kterých bychom tovární Škodu mohli vidět. Které soutěže to jsou?
V tiskové zprávě po Rallye Monte Carlo uvedl šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek, že „náš další závodní program se bude odvíjet od detailní analýzy Rallye Monte Carlo, náš výhled zúčastnit se v roce 2009 dalších pěti soutěží seriálu IRC zůstává v tuto chvíli nezměněn.“ Premiéra dopadla takřka na výbornou a nejen českého diváka tedy bude zajímat, kdy bude moci počínání domácího továrního týmu opět sledovat.
Jistou indicii nám však podává osobní stránka Juhi Hänninena. Na ní totiž před nedávnem zveřejnil svůj závodní program pro rok 2009. Figuruje v něm celkem osm soutěží šampionátu IRC a po právě odjetém Monte Carlu by jsme měli podle něj Hänninena vidět na soutěžích v Portugalsku, v Rusku, na Madeiře, dále pak u nás ve Zlíně, v září ve Španělsku a na San Remu a také na závěrečném podniku ve Skotsku. Vypadá to tedy, že by Škoda vynechala zámořské podniky v Brazílii, v Keni a v Japonsku, ale také asfaltový podnik v Belgii. V případě, že se Škoda nechce účastnit všech podniků IRC, by to bylo docela logické.
Sedmadvacetiletý Fin se na letošní rok upsal Škodovce a bude působit v jejím továrním týmu. Proto se zdá velmi nepravděpodobné, že by Hänninen startoval na výše zmíněných soutěžích s jiným vozem. V rozporu s prohlášením Michala Hrabánka je však počet soutěží, když Hänninen uvádí osm místo zmíněných pěti. Další neznámou je, proč by Hänninen na svých stránkách prozrazoval starty v případě, že ani samo vedení týmu v nich nemá jasno nebo je zatím tají. Na konečný seznam startů továrního týmu Škody si tedy budeme muset pravděpodobně ještě počkat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?