AKTUALIZOVÁNO; Jezdec Abarthu Anton Alén zažil velmi specifický konec Rally Monte Carlo. Alén měl problém s převodovkou svého Punta S2000 a musel na poslední chvíli odstoupit ze šesté příčky. Stalo se tak dokonce až na přejezdu do Monaka!
- FOTO Z RALLY MONTE CARLO 2009 -
HaJ; Alén během soutěže dokázal, že je schopný dosahovat kvalitní časy během testů. V průběhu posledního dne byl ale jeho atak bržděn špatným výběrem pneumatik a také díky problémům s motorem.
Navzdory omezenému testovacímu programu před startem soutěže prokázal Alén svoji přirozenou rychlost, když téměř dokázal při svém prvním startu na Rally Monte Carlo bodovat. Svůj Fiat Abarth dokázal na neoblíbeném asfaltu dovézt skoro do cíle na šestém místě.
„Je to neuvěřitelné zklamání takto zakončit rally. To je život. Další závod v brazilské Curitibě bude skvělou novou zkušeností pro všechny,“ říká Anton. Odstoupení Fina tedy změnilo na poslední chvíli také výsledky slavné soutěže.
Výsledky po opravě po 14. RZ:
1Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 4h40m45.7s2 Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) +1m43.6s3 Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) +2m21.6s4 Kopecky/Stary (Skoda Fabia S2000) +3m17.3s5 Basso/Dotta (Abarth Grande Punto S2000) +4m28.0s6 Romeyer/Fournel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +20m30.0s7 Burri/Gordon (Abarth Grande Punto S2000) +21m23.0s8 Artru/Virieux (Mitsubishi Lancer Evo 9) +9m51.4s
Poslední dvě rychlostní zkoušky už nic na pořadí nezměnily. Na druhém průjezdu Col de Turini zvítězil Sarrazin, právě před naším Janem Kopeckým a to o třicet vteřin. Jan k tomu řekl:" Máme za úkol dojet v pohodě do cíle. To je hlavní." Svůj vítězný čas komentoval i Sarrazin: "Zkouška se nám povedla,trochu jsem riskoval a vyšlo to. Nyní už můžeme být v klidu,"
Všichni jezdci vypadali po cíli celé soutěže velmi unaveně. Freddy Loix říkal, že soutěž byla obrovsky těžká. Říkal že je opravdu unaven. Ke své chybě z rána se vyjádřil i Hanninen. Byl z odstoupení velmi zklamaný. Svoji havárii komentoval slovy, že ani nechtěl nějak významně riskovat ale prostě to nevyšlo.
Obrovským úspěchem je druhé místo ve třídě N3 pro Martina Radu.
Výsledky po RZ 14 CÍL:
1. Ogier S. - Ingrassia J. Peugeot 207 S2000 4:40:45,72. Loix F. - Smets I. Peugeot 207 S2000 +1:43,63. Sarrazin S. - Renucci J. Peugeot 207 S2000 +2:21,64. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +3:17,35. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto S2000 +4:28,06. Alén A. - Alanne T. Fiat Grande Punto S2000 +10:49,77. Romeyer F. - Fournel T. Mitsubishi Lancer Evo IX +20:30,38. Burri O. - Gordon F. Fiat Grande Punto S2000 +21:23,09. Betti L. - Mattioda A. Renault Clio R3 +24:04,810. Artru P. - Virieux P. Mitsubishi Lancer Evo IX +25:50,7
21. Rada M. - Petr R. Alfa Romeo 147 +1:03:10,1
Autor: Tomáš Urban
Po RZ 12:
Na dvanácté rychlostní zkoušce se dějí věci. Na cestě je mnoho ledu. Na předchozí Col de Turini hodně sněhu a vytahané šotoliny.
Dvanáctou rychlostní zkoušku vyhrál Basso. Druhý překvapivě s Renaultem Clio R3 Arzeno. třetí čas Jan Kopecký, že ztrátou 30 vteřin. Čtvrtý čas Betti a pátý Loix. šestý Sarrazin osmý domácí Artru a osmý Ogier se ztrátou minutu čtrnáct.
Celkově i nadále vede Ogier. Na druhého Loixe má téměř dvě minuty. Třetí Sarrazin se musí obávat čtvrtého Kopeckého, který je za ním dvě vteřiny.
Martin Rada drží druhé místo ve třídě N3.
Do Rz 12 neodstartoval Gardemeister pro technickou závadu(alternátor). V soutěži už nepokračuje ani Milan Liška, kterému se na RZ 10 rozpadla převodovka.
Soutěžící čekaji ještě dvě velmi náročné zkoušky.
Autor: Tomáš UrbanPo RZ10:První rychlostní zkouška poslední etapy řádně zamíchala pořadím. Přes noc napadlo v horách nad Monte Carlem asi 15 centimetrů sněhu a tratě rychlostních zkoušek jsou pokryté sněhem. Hned na první rychlostní zkoušce vylétl z tratě Juho Hanninen s Fabií S2000. Johu tak přehnal svou snahu o smazání ztráty na první pozici. Na stejné rychlotní zkoušce havaroval i Kris Meeke. Oba jezdci odtoupili. Pravé severské závodnické srdce naopak ukázal Toni Gardemeister. Po včerejším dnu mu patřila páto příčka. Na zasněžené RZ10 vak zatáhl, zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se i na celkové druhé místo. Vítězem desítky se stal Sebastian Ogier. Ten má navíc náskok i díky odstoupení Hanninena s Meekem téměř dvě minuty. Jan Kopecký s druhou Fábií je průběžném pátém místě. Teď na posádky čeká téměř desetihodinová pauza. Večer celou soutěže zakončí noční průjezdy čtveřicí rychlostních zkoušek. Celková délka posledních meřených úseků Rally Monte Carlo je však ještě více než sto kilometrů. Pokud přičteme tmu a zrádné podmínky, tak se může stát ještě cokoliv. Nikdo ještě nemá vyhráno.Po RZ9:Devátou rychlostní zkoušku vyhrál Sarrazin. Druhý čas jel Ogier a dostal deset vteřin. Třetí čas Meeke. Čtvrtý Jan Kopecký se ztrátou dvacet vteřin. Hannien měl na této zkošece defekt a zajel až osmáctý čas. Do první desítky časů v rychlostní zkošce se dostal i Burri.
Celkově to znamená, že Hanninen klesl na místo třetí. Těsně za ním Meeke. Do vedení se dostal Ogier, 32 vteřin před Loixem. Čtvrtý je Meeke. Pátý je Gardemeister a šestý Sarrazin. Sedmé místo drží Kopecký. Na Sarrazina ztrácí 28 vteřin, ale hned za sebou má Bassa.
Další naši zástupci se stále drží. Martin Rada je druhý ve třídě N3. Na vedoucího vetřídě ztrácí 1.53,6.
Druhou etapu dokončilo 40 posádek. Zítra soutěž pokračuje pěti zkouškami a pojede se v oblasti Col de Turini.
Po RZ8:Osmou rychlostní zkoušky opanovalo duo Škodovek. Vyhrál Hanninen, druhý byl Kopecký o dvě vteřiny. Třetí čas zajel Loix. Čtvrtý je Gardemeister a pátý Ogier.
Podle slov Jana kopeckého v cíli zkoušky je velmi spokojen. Jen duo škodovek a ještě dva piloti vsadili na sněhové obutí s hroty a vyplatilo se. Na trati je hodně sněhu a jsou vyjeté koleje. Je kolem nuly.
Ke včerejšímu problému s řízením Kopecký říká: "Hned za začátku první RZ se nám v krajních polohách zasekával posilovač řízení. Po první zkošce jsem byl docela vysílen. Snažili jsme se to opravit na přejezdu, ale nezdařilo se a po druhé zkošce jsem byl fyzicky na nule. Na třetí zkošce už to zase fungovalo. Mechanici večer dali vůz do kompletního pořádku, "
Celkově Hanninen navýšil náskok na minutu a třice dva vteřin před Ogierem. Ten by se měl obávat útoku Loixe. Nějaké problémy má i nadále Basso, který je osmý. Sedmá Kopecký má ztrátu na šestého Sarrazina jen sedm vteřin.
Autor: Tomáš Urban
Po ranním výletu mimo trať se dostal do formy Sarrazin, když vyhrál 7 RZ. Druhý byl Ogier, těsně třetí Loix. Dále byli ve zkoušce v deseti vteřinách Gardemeister, Hanninen, Meeke. Sedmý čas zajel Jan Kopecký.
Celkově to znamená že ze svého vedení ztratil Hanninen 4 vteřiny. Druhý je Ogier a třetí Loix. Nějaké problémy měl Basso když přijel do časovky před RZ o dvě minuty později. Dostal tedy 20 vteřin penalizaci. Obrovský boj mezi Bassem a Sarrazinem. Kopecký je za nimi jen 29 vteřin.
V této rychlostní zkoušce poslal svého Peugeota 207 S2000 mimo trať Vouilloz a soutěž pro něj skončila.
Autor: Tomáš Urban
Šestou rychlostní zkoušku vyhrál Jan Kopecký. Druhý čas na vložce zajel Gardemeister ze ztrátou 22 vteřin na vítěze. Třetí čas zajel Sarrazin. Hanninenovi se moc nedařilo, zajel sedmý čas, 32 vteřin za Kopeckým.
Celkově to znamená, že se Kopecký posunul na devátou pozici. Pohoršil si Meeke na místo čtvrté. Dopředu na druhé místo stoupl Ogier a na třetí se posunul Loix. Mladý Wittmann je jedenáctý.
Po RZ 6 končí Andrej Jereb s technickou poruchou svého Peugeotu 207 S2000.
Autor: Tomáš Urban Juho Hanninen dnes předvádí neuvěřitelné výkony za volantem Škody Fabia S2000. Zatím se odjely v Monte Carlu dvě rychlostní zkoušky druhé etapy a obě vyhrál právě mladý Fin na Škodovce. Navíc, jak sám řekl v cíli RZ2 - jízdu si užívá. Škoda Motorsport konečně našla pravého závodníka. Jan Kopecký se však nechce nechat zahanbit a tlačí se pomalu bvýsledkovou listinou vpřed. Po páté rychlostní zkoušce je na deváté pozici.Do problémů se dostal na RZ4 Stephane Sarrazin. Vyletěl ven z trati a divákům trvalo skoro pět minut než je dostali zpět na silnici. Francouz se tak propadl na celkové osmé místo po RZ5. Na druhé místo se tak dostal Kris Meeke. Ten však ztrácí na Hanninena téměř minutu a půl. Průjezd rychlostní zkoušky číslo pět byl v podání špičky k vidění na televizní stanici Eurosport 2. Kdo viděl jistě potvrdí, že se jedná o opravdu krásný závod. Navíc tratě dnešních zkoušek jsou pokryté sněhem a ledem a tak je opravdu na co se dívat.
Autor: Marek Šteigr1. Etapa - 21.1.Po RZ3Poslední zkoušku dnešního dne vyhrál Kris Meeke. Druhý byl Sarrazin o pouhých 7 desetin vteřiny. Třetí čas zaznamenal Loix. Čtvrtý byl Hanninen, když ztratil na vítěze zkoušky pět vteřin. Pátý ve zkoušce Vouilloz +20. Šestý čas ve zkoušce zaznamenal Kopecký +20,9. Celkově se Jan Kopecký s Petrem Starým posunuli na místo desáté.
Celkově postoupili dopředu Meeke a Loix. Naopak ztratili Gardemeister a Basso.Na tomto testu bylo hodně sněhu a vyjeté koleje. I přesto měl vítěz rychlostní průměr 93km/h. Zítra pokračuje rally dašími zkouškami.
Po RZ2Druhá rychlostní zkouška se povedla Sarrazinovi, který ji vyhrál. Druhým časem zabojoval Basso. třetí a čtvrtý čas patří Škodovkám, Kopeckému a Hanninenovi. Na vítěze RZ ztratili 36,5 respektive 37,8 vteřiny.
Čtvrtý čas zajel Ogier. Vouillozovi se tolik nedařilo a přišel o vedení v soutěži. V pořadí klesli jak Gardemeister tak i Loix. Velké problémy má Anton Alen, když na této zkoušce ztratil 2 a 3/4 minuty. Velké překvapení je mladý Wittmann.
Podle aktuálních informací z místa soutěže je na RZ 2 95% suchý asfalt a 5% velmi kluzký asfalt.Dále pkračují i další naši zástupci v poli. Martin Rada je osmatřicátý, Milan Liška devětatřicátý.Autor: Tomáš Urban
Po RZ1: Vede Vouilloz. Kopecký technické problémy, Hanninen s druhou Fabií na druhém místě.
Zatím rozporuplné pocity jímají fanouška Škody Motorsport při pohledu na výsledky první rychlostní zkoušky Rally Monte Carlo. Jan Kopecký měl hned v úvodním testu zřejmě technické problémy a část rychlostní zkoušky odjel na blinkry. Jeho ztráta v cíli činí 4:17,4 minuty. Zato pohled na druhou Fábii S2000 v rukou Juho Hanninena je hřejivý. Nová finská akvizice stáje Škoda Motorsport hned zabrala a v cíli RZ1 je na průběžném druhé místě. Ztráta na vedoucího Vouilloze je minimální, naopak náskok před dalšími jezdci se zdá být slibný. Doufejme že Juhovi vydrží technika a Jan Kopecký si s problémy poradí na přejezdu k RZ2. Kromě Kopeckého se do problémů dostal i Luca Rossetti, který havaroval a musel odstoupit. Podle posledních informací musel na RZ měnit kolo i mistr světa z roku 1994 Didier Auriol.
Autor: Marek Šteigr
Uterý 20.1.Na startu prvního podniku letošního IRC se objeví mnoho známých tváří rallysportu. Start první etapy je netradičně již zítra, tedy ve středu 21.ledna. RZ1 odstartuje 8:45 a každý český fanoušek by měl držet palce nejen Janu Kopeckému s Petrem Starým, ale i druhé posádce týmu Škoda Motorsport, která pojede ve složení Juho Hanninen - Mikko Markkula.Mediálním partnerem seriálu IRC je i letos televize EUROSPORT. Ta v letošním roce připravila opravdu pestrou nabídku vysílacích časů z Monte Carla, včetně několika přímých přenosů. Program EUROSPORTU: středa 21. ledna - Eurosport, 16:00 hod. - přímý přenos 1. dnečtvrtek 22. ledna - Eurosport, 00:00 hod. - záznam 1. dnečtvrtek 22. ledna - Eurosport 2, 10:30 hod. - přímý přenosčtvrtek 22. ledna - Eurosport, 15:45 hod. - přímý přenos 2. dnepátek 23. ledna - Eurosport, 00:00 hod. - záznam 2. dnepátek 23. ledna - Eurosport 2, 19:30 hod. - přímý přenospátek 23. ledna - Eurosport, 23:00 hod. - přímý přenos 3. dne
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.