Týmový šéf Protonu Chris Mellors oznámil, že je pro příští rok reálná možnost vstupu značky se dvěma vozy do šampionátu WRC.
„Proton opravdu za tímto projektem stojí a je poměrně povzbuzen tím, co vidí. Tým se dvěma vozy ve WRC je momentálně naším cílem. Musíme teď jen prodiskutovat možnosti vstupu. Víme, že se budou měnit pravidla, toho bychom chtěli využít.“Ačkoliv není Proton registrován pro letošní sezonu jako značkový tým v IRC, Mellors tvrdí, že se zúčastní skoro všech podniků. „Je škoda, že za nás nepojede Bryan Bouffier, ale my jsme se chtěli prezentovat na mezinárodní úrovni, a tak jsme se rozhodli vypustit Monte Carlo a soustředit se na Irskou rally. Obojí bychom nestihli. Chtěli bychom náš vůz vyzkoušet na co nejvíce možných površích,“ zakončil Mellors.Tým MEM by také chtěl jet s Protonem Satria Neo S2000 v Britském a Irském asfaltovém šampionátu. Tyto dva šampionáty by rád bral jako jakési testy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.