FIA rozdala týmu, kteří potvrdili svoji účast v MS v rally pro rok 2009, čísla na jejich vozy.
Čísla se během sezóny měnit nebudou, a tak s číslem, které má vůz na začátku roku, také rok dokončí. Jednička patří vítězi loňského roku, tedy týmu Citroën, konkrétně jejich jezdci Sebastienovi Loebovi. Dvojku bude na svých dveřích vozit Španěl Dani Sordo. Tovární tým Fordu bude mít k dispozici startovní čísla 3 a 4.Oba dva týmy zatím potvrdily celou sezónu pouze pro jedničku týmu. U Citroënu má tedy jistotu Loeb, zatímco u Fordu Hirvonen. Možnost změnit jméno jezdce, který bude v druhém voze, si oba týmu ponechaly. Na Rally Ireland bude mít Dani Sordo na svém voze dvojku a Jari-Matti Latvala čtyřku. Další dva týmu se zaregistrovaly jako M2 týmy. Mohou tak nastoupit pouze do 8 soutěží. Prvním z nich je Stobart VK M-Sport Ford Rally Team, který dostal přidělená startovní čísla pět a šest. Juniorský tým Citroënu má tak čísla sedm a osm. Adapta World Rally Team a Munchi’s World Rally Team oficiální přihlášku zatím ještě nepodaly. Do 1.března mají čas se registrovat jako Manufacturer Teams. Pochopitelně toto datum platí i pro ostatní možné uchazeče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.