FIA rozdala týmu, kteří potvrdili svoji účast v MS v rally pro rok 2009, čísla na jejich vozy.
Čísla se během sezóny měnit nebudou, a tak s číslem, které má vůz na začátku roku, také rok dokončí. Jednička patří vítězi loňského roku, tedy týmu Citroën, konkrétně jejich jezdci Sebastienovi Loebovi. Dvojku bude na svých dveřích vozit Španěl Dani Sordo. Tovární tým Fordu bude mít k dispozici startovní čísla 3 a 4.Oba dva týmy zatím potvrdily celou sezónu pouze pro jedničku týmu. U Citroënu má tedy jistotu Loeb, zatímco u Fordu Hirvonen. Možnost změnit jméno jezdce, který bude v druhém voze, si oba týmu ponechaly. Na Rally Ireland bude mít Dani Sordo na svém voze dvojku a Jari-Matti Latvala čtyřku. Další dva týmu se zaregistrovaly jako M2 týmy. Mohou tak nastoupit pouze do 8 soutěží. Prvním z nich je Stobart VK M-Sport Ford Rally Team, který dostal přidělená startovní čísla pět a šest. Juniorský tým Citroënu má tak čísla sedm a osm. Adapta World Rally Team a Munchi’s World Rally Team oficiální přihlášku zatím ještě nepodaly. Do 1.března mají čas se registrovat jako Manufacturer Teams. Pochopitelně toto datum platí i pro ostatní možné uchazeče.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?