Abarth: Do nové sozóny s novými jezdci a vozem

Alen, Anton - Alanne, Timo
Alen, Anton - Alanne, Timo, foto: www.ircseries.com
iAdam 28. prosince 2008 11:22
Sdílej:

Šampionát IRC (Intercontinental Rally Challenge) nabírá stále na popularitě a prestiži. Uvědomuje si to i tým Abarth, kterému se však v uplynulé sezóně nevedlo tak, jak by si představoval, a byl výrazně zastíněn soupeři od Peugeotu. Tým, který v tomto šampionátu zastupuje značku Fiat, se s tím však nechce smířit.

Pouhé dvě výhry z celkového počtu deseti soutěží. Druhé místo v poháru konstruktérů se ztrátou třiceti dvou bodů na konkurenční Peugeot. Jediní dva jezdci (třetí Giandomenico Basso a pátý Anton Alen) mezi top deseti v konečném pořadí Pouhé dvě výhry z celkového počtu deseti soutěží. Druhé místo v poháru konstruktérů se ztrátou třiceti dvou bodů na konkurenční Peugeot. Jediní dva jezdci (třetí Giandomenico Basso a pátý Anton Alen)mezi top deseti v konečném pořadí jezdců. Tak vypadá konečný stav Abarthu po letošní sezóně IRC. O suverénu mezi zúčastněnými značkami asi není pochyb, Peugeot porazil vozy Abarth Grande Punto na celé čáře. Italové se s tím však nechtějí smířit a začali tvrdě pracovat na příští sezóně.Již jsme vás informovali o testování týmu v jižní Francii v rámci příprav na první soutěž v Monte Carlu. Video můžete shlédnout zde. Ještě před tím však byla zveřejněna jezdecká sestava pro IRC na rok 2009. I nadále v týmu zůstávají zkušený Basso a syn slavného jezdce, Anton Alen. Nově se však přidal k týmu úřadující mistr Evropy Luca Rossetti, který přichází hledat nové výzvy po úspěšné spolupráci s konkurenčním Peugeot.

Mění se i jezdecké složení pro domácí italský šampionát. Dvojice Renato Travaglia a Andrea Navarra, které letos štěstěna moc nepřála, bude nahrazena nově příchozím Rossettim a obhájcem titulu Umbertem Scandolou.

To však není vše a s výčtem novinek pro nadcházející rok pokračujeme. Podstatnou informací je, že již prvního ledna bude homologována nová verze Punta S2000, vylapšená o pozměněnou převodovku, nové hnací ústrojí od firmy Xtrac, nové zadní zavěšení a další novinky. S těmito změnami by Italové rádi navázali na vzestupnou tendenci z druhé poloviny letošní sezóny a chtěli by se opět stát hrozbou pro francouzského konkurenta se lvem ve znaku. Jak se jim to bude dařit, budeme moci posoudit již koncem ledna (21. až 24.) na tratích slavné Rallye Monte Carlo.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.