Dvě nejsledovanější kategorie a v obou vítězové s vozem Citröen. Tak vypadala i díky našemu Martinu Prokopovi cílová rampa letošní Rally Catalunya. Oba jezdci dnes ve svých kategoriích jeli na jistotu a nehnali se za dílčími úspěch a i proto se mohli oba radovat s triumfu.
Sebastien Loeb vyhrál španělskou rally počtvrté za sebou. První triumf si na tratích u města Taragona připsal už v roce 2004. Navíc od roku 2005 se neměnilo ani jméno druhého jezdce v pořadí, když se jím pokaždé stal Dani Sordo. tým Citröen se tak právem může považovat za vládce na španělských tratích. I Ford může být s výkonem svých posádek spokojen. Třetí místo za neporazitelnými Citröeny vybojoval Hirvonen a čtvrtý dojel Duval. Ten byl angažován jako týmová dvojka právě pro starty ve Španělsku a na následující Korsice. Duval si celý víkend jistě držel třetí příčku, dnes se však před něj dostal právě Hirvonen. Otázkou je jestli náhodou nesehrála roli i týmová strategie…Páté místo v cíli, ale více než dvě minuty ztráty na jezdce před sebou. to je vizitka Petera Solberga a jeho Subaru. solberg bojoval po celé tři dny s Urmo Aavou. Mladý Estonec však dnes doplatil na poruchy svého Citröenu a propadl se až na pětatřicáté místo. Šestá tak dojel Latvala startující tentokráte za Stobart. Sedmou příčku vybojoval Atkinson a osmý dojel mladý Nor Mikkelsen. JWRCČeskému fanouškovi udělala svým výsledkem radost posádka Prokop –Tománek. Ti po včerejším odstoupení Ogiera ovládli hodnocení juniorů. To vše i přes to, že se ve včerejším večerním servisu zdrželi o tři minutky déle než jim bylo určeno a vyfasovali tak půlminutovou penalizaci. Dnes však posádka jihlavského Jipocar Racingu podala naprosto profesionální výkon a po zásluze se stala nejrychlejšími juniory mezi Rally Catalunya.Ohlédnutí za průběhem celé soutěže pro vás už teď chystáme, stejně tak jako ohlasy některých jezdců v cíli soutěže.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?