EGER - ZÁVER: Maďarské mesto Eger hostilo úvodné podujatie seriálu TEMPUS BECEP RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska. Víťazom sa stal Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Fiat Abarth Grande Punto S2000.
Druhý deň súťaže začal krátkou, iba 6,6 kilometra dlhou RS 10. Najrýchlejší Slovák Jozef Béreš jr. zajazdil v tejto rýchlostnej skúške celkovo štvrtý čas, čo pre neho znamenalo posun na piatu priečku v absolútnom hodnotení. Už príjazd na prvú rýchlostnú skúšku začal smolne pre druhú posádku celkového hodnotenia START AUTÓ RALLYE po prvom dni, Tamása Turiho, ktorý ostal stáť pred RS 10 kvôli poruche elektroniky na jeho Toyote Corolla WRC. Zo slovenských posádok mali smolu hneď ráno Rusnák s Gomorim, ktorí neodštartovali do rýchlostnej skúšky a Ivanko, ktorý ukončil svoju púť v RS 11 odtrhnutým kolesom na Renaulte Clio. Béreš od začiatku druhého súťažného dňa kraľoval slovenskému šampionátu keď vyhral všetky tri úvodné skúšky. Na druhom mieste sa striedali Drotár s Orsákom. Prvý menovaný skončil na druhom mieste dva krát a druhý jeden krát. Po návšteve servisnej zóny a štarte do poslednej sekcie fanúšikovia Jozefa Béreša spozorneli keď na RS 12 zaznamenal 8,5 sekundovú stratu na víťaza tejto RS Igora Drotára. Ihneď v nasledujúcej však všetko napravil a skúšku o takmer 3 sekundy vyhral. S poslednou skúškou si urobil náladu víťazstvom Jaromír Orsák. Podľa neoficiálnych výsledkov vyhral prvé podujatie TEMPUS BECEP RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Fiat Abarth Grande Punto S2000, pred čechmi Jaromírom Orsákom s Karlom Vajíkom na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX a na treťom mieste sa umiestnili Igor Drotár s Vladimírom Bánocim na vozidle Škoda Octavia WRC. Z celkovej štyridsiatky štartujúcich v rámci slovenských majstrovstiev prišlo do cieľa dvadsaťsedem posádok. Ak vezmeme vysokú obtiažnosť maďarských tratí ako aj meniace sa podmienky v súvislosti s vrtochmi počasia je to úctyhodný počet. Samozrejme sa nedá spomenúť všetky posádky menovite, ale každému, kto odštartoval do tejto ťažkej yahraničnej súťaže patrí všeobecný obdiv. Navyše treba vyzdvihnúť neuveriteľný počet divákov popri tratiach rýchlostných skúšok, ktorých bolo podľa odhadu bezpečnostného komisára MNASZ cca 120 tisíc. Tí sa postarali o neskutočnú atmosféru, ktorá v ničom nezaostávala za atmosférou zápasov ligy majstrov.
Celkové poradie START AUTÓ RALLYE po prvom dni:
1. Benik - FORD Focus, 2. Spitzmuller – Mitsubishi Lancer WRC + 41.1, 3. Turan – Peugeot 307 WRC + 56.3, 4.Herzig - SUBARU Impreza + 1:27.6, 5. Béreš jr. - FIAT Grande Punto + 3:19.9
TEMPUS BECEP RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska:
1. Béreš jr., 2. Orsák + 1:37.1, 3. Drotár + 1:54.4, 4. Kakuszi + 5:18.8, 5. Gavlák + 5:21.4.
Miroslav Majláth tlačový tajomník TEMPUS BECEP RALLY 2008
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?