Bývalý jezdec F1 a vítěz závodu v Le Mans Hans-Joachim Stuck testoval Škodu Sport

AutoRoad.cz, 27. srpna 2020, 00:43 Google+

ŠKODA AUTO si letos připomíná 125. výročí svého založení. Mezi modely, které si v historii značky vybojovaly mimořádnou pozici, patří také speciál ŠKODA Sport, který se v roce 1950 zúčastnil 24hodinového závodu v Le Mans.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hans-Joachim Stuck za volantem speciálu Škoda Sport, který automobilka v roce 1950 postavila na start závodu v Le Mans

Hans-Joachim Stuck za volantem speciálu Škoda Sport, který automobilka v roce 1950 postavila na start závodu v Le Mans | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V nejnovějším článku na stránkách ŠKODA Storyboard se o své dojmy, které v něm závodní vůz zanechal, podělila legenda motoristického sportu: Hans-Joachim Stuck, bývalý pilot formule 1, osmnáctinásobný účastník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a dvojnásobný vítěz tohoto slavného vytrvalostního závodu. O svém naprosto mimořádném vztahu k vozu ŠKODA Sport vedle Stucka hovoří také Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny společnosti ŠKODA AUTO a vnuk konstruktéra karoserie vozu ŠKODA Sport Josefa Velebného.

Hned úvod nového videa na webu ŠKODA Storyboard zvýší automobilovým nadšencům tep. Vidí sluncem zalitou horskou krajinu, pohled na panorama přeruší zvuk motoru. Je to motor speciálu ŠKODA Sport, historického závodního vozu, který ŠKODA v roce 1950 postavila na start v Le Mans.

Za volantem sedí Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck, pilot Formule 1, osmnáctinásobný účastník závodu v Le Mans a dvojnásobný vítěz tohoto klasického vytrvalostního závodu na břehu řeky Sarthe. 600 kilogramů vážící ŠKODA Sport s vodou chlazeným čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 litru dodnes neztratil nic ze svého kouzla.

img-responsive

Hans-Joachim Stuck za volantem speciálu Škoda Sport, který automobilka v roce 1950 postavila na start závodu v Le Mans | foto: Škoda Auto

Hans-Joachim Stuck říká: „Je neuvěřitelně zábavné toto auto řídit, je to skutečně fantastické“. Zkušený jezdec také umí odhadnout, co před sedmdesáti lety pro jezdce znamenalo absolvovat 24hodinový závod v takovém voze a vyjadřuje „tehdejším hrdinům“ svůj respekt za jejich výkon.

Michal Velebný o voze informuje ze zcela jiné zajímavé perspektivy: jako vnuk inženýra Josefa Velebného, který byl tehdy jako šéfkonstruktér za stavbu vozu ŠKODA Sport zodpovědný, spolu s přítelem vůz zrestauroval.

24. června 1950 byl automobil pro závod v Le Mans skvěle připraven: Po 13 hodinách jeli Václav Bobek a Jaroslav Netušil na druhém místě ve třídě do 1 100 kubických centimetrů. Ve 115. kole ale praskla pojistka ojničního čepu – tuto technickou závadu nebylo možné na místě odstranit a závod tak pro vůz se startovním číslem 44 skončil.

Vytisknout

Diskuze: Bývalý jezdec F1 a vítěz závodu v Le Mans Hans-Joachim Stuck testoval Škodu Sport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz

Autoshow Praha přinese řadu premiér

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud