Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015.
Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015, ale předtím již byla součástí automobilky Citroën, jako její luxusní divize.
Písmena DS v názvu automobilky jsou zkratkou významu slov Different Spirit nebo Distinctive Series a současně odkazují na legendární model Citroën DS 19. V duchu této tradice mají všechny vozy neotřelý a elegantní design, nezaměnitelný s jinými automobilovými značkami.
Není tedy divu, že automobilka podporuje umění a módu. Značka DS se při příležitosti prezentace kolekcí pánské módy pro jaro-léto 21 Paris Fashion Week stala partnerem akce. Podpořila tak práci nových designérů, které Federace Haute Couture and Fashion propaguje prostřednictvím showroomu Sphere.
Kromě uměleckého designu je druhým výrazným rysem automobilky zaměření na elektrifikovaná vozidla. Již od svého založení v roce 2015, se z hlediska nízkých emisí CO2 řadí do čela prémiových evropských automobilových značek nabízejících různé druhy pohonů.
Značka DS Automobiles má díky 100% elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 o výkonu 300 k a pohonem všech 4 kol na konci prvního pololetí 2020 průměrné emise CO2 nižší než 80 g/km.
To je v segmentu prémiových značek nabízejících různé druhy pohonů mimořádný úspěch. Kromě zmíněných vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback bude vlajkový sedan DS 9 v nejbližší době prezentován s řadou převážně plug-in hybridních motorů s výkonem 225–360 k.
Tento výkon je výsledkem tvrdé práce na poli výzkumu a vývoje, který vedl k návrhu vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. Jejich účinnost se opírá o efektivní více energetické platformy, špičkové technologie a nižší hmotnost, které je staví na vrchol příslušných segmentů.
Nelze zapomenout, že technické poznatky a zkušenosti s elektrickým pohonem automobilka získala v motorsportu. Je jedním z nejúspěšnějším účastníků seriálu závodů Formule E.
Jedná se o závody monopostů poháněných výhradně elektricky, které se jezdí pod patronací mezinárodní automobilové federace FIA již od roku 2014 a od příští sezony budou mít statut mistrovství světa.
Značka DS Automobiles je držitelem titulu jezdců i značek ve Formuli E v loňském seriálu a v současnosti stojí v čele pořadí v šampionátu 2019/2020.
Na závodních tratích i v běžném provozu tak navazuje na své vedoucí postavení.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.