Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015.
Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015, ale předtím již byla součástí automobilky Citroën, jako její luxusní divize.
Písmena DS v názvu automobilky jsou zkratkou významu slov Different Spirit nebo Distinctive Series a současně odkazují na legendární model Citroën DS 19. V duchu této tradice mají všechny vozy neotřelý a elegantní design, nezaměnitelný s jinými automobilovými značkami.
Není tedy divu, že automobilka podporuje umění a módu. Značka DS se při příležitosti prezentace kolekcí pánské módy pro jaro-léto 21 Paris Fashion Week stala partnerem akce. Podpořila tak práci nových designérů, které Federace Haute Couture and Fashion propaguje prostřednictvím showroomu Sphere.
Kromě uměleckého designu je druhým výrazným rysem automobilky zaměření na elektrifikovaná vozidla. Již od svého založení v roce 2015, se z hlediska nízkých emisí CO2 řadí do čela prémiových evropských automobilových značek nabízejících různé druhy pohonů.
Značka DS Automobiles má díky 100% elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 o výkonu 300 k a pohonem všech 4 kol na konci prvního pololetí 2020 průměrné emise CO2 nižší než 80 g/km.
To je v segmentu prémiových značek nabízejících různé druhy pohonů mimořádný úspěch. Kromě zmíněných vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback bude vlajkový sedan DS 9 v nejbližší době prezentován s řadou převážně plug-in hybridních motorů s výkonem 225–360 k.
Tento výkon je výsledkem tvrdé práce na poli výzkumu a vývoje, který vedl k návrhu vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. Jejich účinnost se opírá o efektivní více energetické platformy, špičkové technologie a nižší hmotnost, které je staví na vrchol příslušných segmentů.
Nelze zapomenout, že technické poznatky a zkušenosti s elektrickým pohonem automobilka získala v motorsportu. Je jedním z nejúspěšnějším účastníků seriálu závodů Formule E.
Jedná se o závody monopostů poháněných výhradně elektricky, které se jezdí pod patronací mezinárodní automobilové federace FIA již od roku 2014 a od příští sezony budou mít statut mistrovství světa.
Značka DS Automobiles je držitelem titulu jezdců i značek ve Formuli E v loňském seriálu a v současnosti stojí v čele pořadí v šampionátu 2019/2020.
Na závodních tratích i v běžném provozu tak navazuje na své vedoucí postavení.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.