Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015.
Značka DS Automobiles je poměrně mladá, samostatná funguje od roku 2015, ale předtím již byla součástí automobilky Citroën, jako její luxusní divize.
Písmena DS v názvu automobilky jsou zkratkou významu slov Different Spirit nebo Distinctive Series a současně odkazují na legendární model Citroën DS 19. V duchu této tradice mají všechny vozy neotřelý a elegantní design, nezaměnitelný s jinými automobilovými značkami.
Není tedy divu, že automobilka podporuje umění a módu. Značka DS se při příležitosti prezentace kolekcí pánské módy pro jaro-léto 21 Paris Fashion Week stala partnerem akce. Podpořila tak práci nových designérů, které Federace Haute Couture and Fashion propaguje prostřednictvím showroomu Sphere.
Kromě uměleckého designu je druhým výrazným rysem automobilky zaměření na elektrifikovaná vozidla. Již od svého založení v roce 2015, se z hlediska nízkých emisí CO2 řadí do čela prémiových evropských automobilových značek nabízejících různé druhy pohonů.
Značka DS Automobiles má díky 100% elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 o výkonu 300 k a pohonem všech 4 kol na konci prvního pololetí 2020 průměrné emise CO2 nižší než 80 g/km.
To je v segmentu prémiových značek nabízejících různé druhy pohonů mimořádný úspěch. Kromě zmíněných vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback bude vlajkový sedan DS 9 v nejbližší době prezentován s řadou převážně plug-in hybridních motorů s výkonem 225–360 k.
Tento výkon je výsledkem tvrdé práce na poli výzkumu a vývoje, který vedl k návrhu vozů DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. Jejich účinnost se opírá o efektivní více energetické platformy, špičkové technologie a nižší hmotnost, které je staví na vrchol příslušných segmentů.
Nelze zapomenout, že technické poznatky a zkušenosti s elektrickým pohonem automobilka získala v motorsportu. Je jedním z nejúspěšnějším účastníků seriálu závodů Formule E.
Jedná se o závody monopostů poháněných výhradně elektricky, které se jezdí pod patronací mezinárodní automobilové federace FIA již od roku 2014 a od příští sezony budou mít statut mistrovství světa.
Značka DS Automobiles je držitelem titulu jezdců i značek ve Formuli E v loňském seriálu a v současnosti stojí v čele pořadí v šampionátu 2019/2020.
Na závodních tratích i v běžném provozu tak navazuje na své vedoucí postavení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?