Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota.
Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota 2000GT, A40, 60, 70, 80, GR Supra. Ta poslední v řadě ikonických vozů vznikla v době, kdy vše podléhá racionálním rozhodnutím finančních hlídačů nákladů, porovnávajících tato data s návratností investic spojených s vývojem a výrobou vozidla.
Management Toyoty si s s technickými i finančními nástrahami při uvádění GR Supry do života poradil brilantně. Využil synergického efektu a o náklady s vývojem se podělil s BMW, když použil jejich techniku, nezbytnou dávku emocí dodal překrásně a jedinečně tvarovanou karoserií a vše okořenil ikoničností čerpanou z v více než padesátileté historie modelu GT a Supra.
Samotná filosofie konstrukce GR Supry jí dopředu odsoudila k úspěchu. Toyota použila osvědčený koncept sportovních vozů s vpředu uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadní nápravy. Při dodržení zlatého pravidla použití co nejmenšího poměru mezi rozvorem a rozchodem, stvořila Toyota vozidlo určené pro radost sportovních a závodních řidičů.
Základní technické údaje Toyoty GR Supra:
Motor 3.0 Twin Scroll Turbo Zdvihový objem [cm3] 2 998 Počet válců 6 Největší výkon [kW/min-1] 250/5 000-6 500 Točivý moment [Nm/min-1] 500/1 600-4 500 Převodovka 8 st. automatická Maximální rychlost [km/h] 250 (omezovač) Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3 Pohotovostní hmotnost [kg] 1 570Je známo, že vozidlo je dnes možné vyvinout pouze na zkušebnách a testovacích drahách automobilek. Pokud však chce automobilka dosáhnout příznivého ohlasu široké motoristické veřejnosti, je nutné potvrdit kvalitu výrobků na závodní dráze. Toyota GR Supra je proto určena taktéž pro závodní nasazení, je prvním modelem s označením GR, navíc specializované oddělení TOYOTA GAZOO Racing se nejen podílelo na vývoji toho vozidla, ale bude zajišťovat jeho produkci. Na závodní drahách bude GR Supra nasazena v kategorii GT 4 v režii vybraných soukromých týmu.
Všechno nadšení, úsilí a umění techniků Toyoty dovolilo postavit sportovní vůz snů, který vyvolal patřičnou odezvu u zákazníků a široké motoristické veřejnosti, která to ocenila v České republice, udělením titulu nejlepší sportovní vůz roku 2019, v populární anketě Zlatý volant.
Toyota pokračuje v obchodních úspěších nejprodávanějším HYBRIDEM v České republice za rok 2019 a mezinárodním oceněním nejlepší elektromobil v soutěži Flotila roku 2020 pro hybridní Toyotu Corolla Touring Sports.
Na sportovním poli sbírá úspěchy v oblasti dálkových soutěží, světových rallye a v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. GR Supra se nyní zapojí do sportovního soutěžení na světových závodních okruzích v kategorii GT 4.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.