Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota.
Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota 2000GT, A40, 60, 70, 80, GR Supra. Ta poslední v řadě ikonických vozů vznikla v době, kdy vše podléhá racionálním rozhodnutím finančních hlídačů nákladů, porovnávajících tato data s návratností investic spojených s vývojem a výrobou vozidla.
Management Toyoty si s s technickými i finančními nástrahami při uvádění GR Supry do života poradil brilantně. Využil synergického efektu a o náklady s vývojem se podělil s BMW, když použil jejich techniku, nezbytnou dávku emocí dodal překrásně a jedinečně tvarovanou karoserií a vše okořenil ikoničností čerpanou z v více než padesátileté historie modelu GT a Supra.
Samotná filosofie konstrukce GR Supry jí dopředu odsoudila k úspěchu. Toyota použila osvědčený koncept sportovních vozů s vpředu uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadní nápravy. Při dodržení zlatého pravidla použití co nejmenšího poměru mezi rozvorem a rozchodem, stvořila Toyota vozidlo určené pro radost sportovních a závodních řidičů.
Základní technické údaje Toyoty GR Supra:
Motor 3.0 Twin Scroll Turbo Zdvihový objem [cm3] 2 998 Počet válců 6 Největší výkon [kW/min-1] 250/5 000-6 500 Točivý moment [Nm/min-1] 500/1 600-4 500 Převodovka 8 st. automatická Maximální rychlost [km/h] 250 (omezovač) Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3 Pohotovostní hmotnost [kg] 1 570Je známo, že vozidlo je dnes možné vyvinout pouze na zkušebnách a testovacích drahách automobilek. Pokud však chce automobilka dosáhnout příznivého ohlasu široké motoristické veřejnosti, je nutné potvrdit kvalitu výrobků na závodní dráze. Toyota GR Supra je proto určena taktéž pro závodní nasazení, je prvním modelem s označením GR, navíc specializované oddělení TOYOTA GAZOO Racing se nejen podílelo na vývoji toho vozidla, ale bude zajišťovat jeho produkci. Na závodní drahách bude GR Supra nasazena v kategorii GT 4 v režii vybraných soukromých týmu.
Všechno nadšení, úsilí a umění techniků Toyoty dovolilo postavit sportovní vůz snů, který vyvolal patřičnou odezvu u zákazníků a široké motoristické veřejnosti, která to ocenila v České republice, udělením titulu nejlepší sportovní vůz roku 2019, v populární anketě Zlatý volant.
Toyota pokračuje v obchodních úspěších nejprodávanějším HYBRIDEM v České republice za rok 2019 a mezinárodním oceněním nejlepší elektromobil v soutěži Flotila roku 2020 pro hybridní Toyotu Corolla Touring Sports.
Na sportovním poli sbírá úspěchy v oblasti dálkových soutěží, světových rallye a v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. GR Supra se nyní zapojí do sportovního soutěžení na světových závodních okruzích v kategorii GT 4.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).