Toyota GR SUPRA opět září

AutoRoad.cz, 7. února 2020, 15:20 Google+

Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GR Supra

Toyota GR Supra | foto: Toyota

Sdílejte článek

Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota 2000GT, A40, 60, 70, 80, GR Supra. Ta poslední v řadě ikonických vozů vznikla v době, kdy vše podléhá racionálním rozhodnutím finančních hlídačů nákladů, porovnávajících tato data s návratností investic spojených s vývojem a výrobou vozidla.

img-responsive

GR Supra patří do řady ikonických sportovních vozidel Toyota. | foto: Toyota

Management Toyoty si s s technickými i finančními nástrahami při uvádění GR Supry do života poradil brilantně. Využil synergického efektu a o náklady s vývojem se podělil s BMW, když použil jejich techniku, nezbytnou dávku emocí dodal překrásně a jedinečně tvarovanou karoserií a vše okořenil ikoničností čerpanou z v více než padesátileté historie modelu GT a Supra.

img-responsive

GR Supra vyniká ovladatelností a sportovními jízdními vlastnostmi | foto: Legendy

Samotná filosofie konstrukce GR Supry jí dopředu odsoudila k úspěchu. Toyota použila osvědčený koncept sportovních vozů s vpředu uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadní nápravy. Při dodržení zlatého pravidla použití co nejmenšího poměru mezi rozvorem a rozchodem, stvořila Toyota vozidlo určené pro radost sportovních a závodních řidičů.

 Základní technické údaje Toyoty GR Supra:

  Motor  3.0 Twin Scroll Turbo
  Zdvihový objem [cm3]                                  2 998
  Počet válců   6
  Největší výkon [kW/min-1]   250/5 000-6 500
  Točivý moment [Nm/min-1]             500/1 600-4 500
  Převodovka   8 st. automatická                       
  Maximální rychlost [km/h]   250 (omezovač)
  Zrychlení 0-100 km/h [s]   4,3
  Pohotovostní hmotnost [kg]   1 570

Je známo, že vozidlo je dnes možné vyvinout pouze na zkušebnách a testovacích drahách automobilek. Pokud však chce automobilka dosáhnout příznivého ohlasu široké motoristické veřejnosti, je nutné potvrdit kvalitu výrobků na závodní dráze. Toyota GR Supra je proto určena taktéž pro závodní nasazení, je prvním modelem s označením GR, navíc specializované oddělení TOYOTA GAZOO Racing se nejen podílelo na vývoji toho vozidla, ale bude zajišťovat jeho produkci. Na závodní drahách bude GR Supra nasazena v kategorii GT 4 v režii vybraných soukromých týmu.


Všechno nadšení, úsilí a umění techniků Toyoty dovolilo postavit sportovní vůz snů, který vyvolal patřičnou odezvu u zákazníků a široké motoristické veřejnosti, která to ocenila v České republice, udělením titulu nejlepší sportovní vůz roku 2019, v populární anketě Zlatý volant.

Toyota pokračuje v obchodních úspěších nejprodávanějším HYBRIDEM v České republice za rok 2019 a mezinárodním oceněním nejlepší elektromobil v soutěži Flotila roku 2020 pro hybridní Toyotu Corolla Touring Sports.

Na sportovním poli sbírá úspěchy v oblasti dálkových soutěží, světových rallye a v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. GR Supra se nyní zapojí do sportovního soutěžení na světových závodních okruzích v kategorii GT 4.



Vytisknout

Diskuze: Toyota GR SUPRA opět září

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Buchanka

UAZ představil expediční verzi dnes již legendární "Buchanky"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud