Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota.
Od roku 1967 se táhne červená nit radosti, způsobená příznivcům značky Toyota a milovníkům sportovních vozů výrobou ikonické řady sportovních vozů Toyota 2000GT, A40, 60, 70, 80, GR Supra. Ta poslední v řadě ikonických vozů vznikla v době, kdy vše podléhá racionálním rozhodnutím finančních hlídačů nákladů, porovnávajících tato data s návratností investic spojených s vývojem a výrobou vozidla.
Management Toyoty si s s technickými i finančními nástrahami při uvádění GR Supry do života poradil brilantně. Využil synergického efektu a o náklady s vývojem se podělil s BMW, když použil jejich techniku, nezbytnou dávku emocí dodal překrásně a jedinečně tvarovanou karoserií a vše okořenil ikoničností čerpanou z v více než padesátileté historie modelu GT a Supra.
Samotná filosofie konstrukce GR Supry jí dopředu odsoudila k úspěchu. Toyota použila osvědčený koncept sportovních vozů s vpředu uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadní nápravy. Při dodržení zlatého pravidla použití co nejmenšího poměru mezi rozvorem a rozchodem, stvořila Toyota vozidlo určené pro radost sportovních a závodních řidičů.
Základní technické údaje Toyoty GR Supra:
Motor 3.0 Twin Scroll Turbo Zdvihový objem [cm3] 2 998 Počet válců 6 Největší výkon [kW/min-1] 250/5 000-6 500 Točivý moment [Nm/min-1] 500/1 600-4 500 Převodovka 8 st. automatická Maximální rychlost [km/h] 250 (omezovač) Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3 Pohotovostní hmotnost [kg] 1 570Je známo, že vozidlo je dnes možné vyvinout pouze na zkušebnách a testovacích drahách automobilek. Pokud však chce automobilka dosáhnout příznivého ohlasu široké motoristické veřejnosti, je nutné potvrdit kvalitu výrobků na závodní dráze. Toyota GR Supra je proto určena taktéž pro závodní nasazení, je prvním modelem s označením GR, navíc specializované oddělení TOYOTA GAZOO Racing se nejen podílelo na vývoji toho vozidla, ale bude zajišťovat jeho produkci. Na závodní drahách bude GR Supra nasazena v kategorii GT 4 v režii vybraných soukromých týmu.
Všechno nadšení, úsilí a umění techniků Toyoty dovolilo postavit sportovní vůz snů, který vyvolal patřičnou odezvu u zákazníků a široké motoristické veřejnosti, která to ocenila v České republice, udělením titulu nejlepší sportovní vůz roku 2019, v populární anketě Zlatý volant.
Toyota pokračuje v obchodních úspěších nejprodávanějším HYBRIDEM v České republice za rok 2019 a mezinárodním oceněním nejlepší elektromobil v soutěži Flotila roku 2020 pro hybridní Toyotu Corolla Touring Sports.
Na sportovním poli sbírá úspěchy v oblasti dálkových soutěží, světových rallye a v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. GR Supra se nyní zapojí do sportovního soutěžení na světových závodních okruzích v kategorii GT 4.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.