Rok 2020 bude rokem premiér elektrifikovaných vozidel, v rámci snahy výrobců automobilu snížit jejich flotilový limit hladiny emisí CO2 pod hodnotu 95 gramů na 1 km.
Dle mnohých odborníků je čas autosalonů nenávratně pryč a přednost mají nová media, především z řad sociálních sítí. Přes tuto neoddiskutovatelnou realitu se zdá, že pořádání autosalonu nepatří tak úplně do minulosti.
Dokazuje to 98. Autosalon v Bruselu, který se koná právě v těchto dnech a některé automobilky na tomto autosalonu představili zajímavé novinky.
Celkově se pořadatelé chlubí představením 18 světových premiér, 10 evropských a více než 100 belgických novinek.Taktéž seznam výrobců je pestrý a konkrétní světové premiéry zahrnují různé kategorie vozidel i motocyklů.
Automobily: • Audi A5 Sportback g-tron • TBC Genty Akylone • Jaguar F-Type • Mini model TBC • Nissan Juke • Mercedes-Benz GLA • Mercedes-Benz GLA AMG • Opel Insignia • Renault Captur E-tech • Renault Clio E-tech • Renault Espace
Světové premiéry motocykly: • Alpinestars Tech-R5 Hyosung
Náplň autosalonu je však mnohem obsáhlejší, zahrnuje již zmíněné automobily a motocykly, jsou zde představeny automobily snů, ale taktéž nové prvky mobility. Tato nová mobilita představuje nevšední prvky jako mikromobilitu, sdílení automobilů a různých technologií.
Návštěvníci mohou získat zkušenost s jízdou na elektrických skútrech, samo vyvažujícím dopravním prostředku a monowheels - pro mladé i staré.
Aktivním se na autosalonu ukázal především koncern PSA Group. Jeho německá značka OPEL byla místem slavnostního otevření stánku jejím výkonným ředitelem Michaelem Lohscheller, který kromě zavedených, na první pohled nezměněných modelů Opel Zafira, Combo, Astra, představil i některé novinky.
Především se pochlubil modernizovanou vlajkovou lodí Opel Insignia v provedení sportovní GSi, elegantní Grand Sport a prostorný Sports Tourer. Kromě nových pohonných jednotek vyznačujících se vyšší efektivitou, sníženou spotřebou a nižší produkci CO2, určených pro nejprodávanější již výše zmíněné modely, představil elektrifikované modely.
Tím je první plug-in hybridní vůz značky Opel, ale taktéž překvapení ve formě čistě bateriového elektrického vozidla pro rally.
Francouzská část PSA Group se na stánku PEUGEOT zaměřuje také na nejnovější vývoj elektrifikace značky.
Evropskou premiéru zde mají nový PEUGEOT 2008 a e-2008, ale taktéž PEUGEOT 3008 HYBRID4 (300 hp a 4WD) a PEUGEOT 508 & 508 SW HYBRID.
CITROEN vystavuje na stánku o velikosti 1 200 m2 a světovou premiérou je opět hybridní vozidlo, tentokrát nový C5 Aircross SUV Hybrid.
Bruselský Autosalon tak hned na začátku roku 2020 potvrdil očekávanou skutečnost, že rok 2020 bude rokem premiér elektrifikovaných vozidel v rámci snahy výrobců automobilu snížit jejich flotilový limit hladiny emisí CO2 pod hodnotu 95 gramů na 1 km u celého portfolia vyrobených vozidel.
Pokud se to výrobcům nepodaří budou platit od příštího roku velmi vysoké pokuty. Představa výrobců automobilů je po bruselském autosalonu jasná, budoucnost vidí v PHEV (plug-in hybridech), neboť s každým prodaným PHEV si udělají "čárku" = máme ve flotile vozidlo s "normovanou" spotřebou cca 1,5 l / 100 km, CO2 do 50 g / 1 km.
Spotřebitel = zákazník bude mít jiný pohled, bude ho zajímat praktická použitelnost takového PHEV, který pro efektivní provoz nutně potřebuje nabíjecí WALL BOX !!!!!
Zdroj: PSA Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.