Rok 2020 bude rokem premiér elektrifikovaných vozidel, v rámci snahy výrobců automobilu snížit jejich flotilový limit hladiny emisí CO2 pod hodnotu 95 gramů na 1 km.
Dle mnohých odborníků je čas autosalonů nenávratně pryč a přednost mají nová media, především z řad sociálních sítí. Přes tuto neoddiskutovatelnou realitu se zdá, že pořádání autosalonu nepatří tak úplně do minulosti.
Dokazuje to 98. Autosalon v Bruselu, který se koná právě v těchto dnech a některé automobilky na tomto autosalonu představili zajímavé novinky.
Celkově se pořadatelé chlubí představením 18 světových premiér, 10 evropských a více než 100 belgických novinek.Taktéž seznam výrobců je pestrý a konkrétní světové premiéry zahrnují různé kategorie vozidel i motocyklů.
Automobily: • Audi A5 Sportback g-tron • TBC Genty Akylone • Jaguar F-Type • Mini model TBC • Nissan Juke • Mercedes-Benz GLA • Mercedes-Benz GLA AMG • Opel Insignia • Renault Captur E-tech • Renault Clio E-tech • Renault Espace
Světové premiéry motocykly: • Alpinestars Tech-R5 Hyosung
Náplň autosalonu je však mnohem obsáhlejší, zahrnuje již zmíněné automobily a motocykly, jsou zde představeny automobily snů, ale taktéž nové prvky mobility. Tato nová mobilita představuje nevšední prvky jako mikromobilitu, sdílení automobilů a různých technologií.
Návštěvníci mohou získat zkušenost s jízdou na elektrických skútrech, samo vyvažujícím dopravním prostředku a monowheels - pro mladé i staré.
Aktivním se na autosalonu ukázal především koncern PSA Group. Jeho německá značka OPEL byla místem slavnostního otevření stánku jejím výkonným ředitelem Michaelem Lohscheller, který kromě zavedených, na první pohled nezměněných modelů Opel Zafira, Combo, Astra, představil i některé novinky.
Především se pochlubil modernizovanou vlajkovou lodí Opel Insignia v provedení sportovní GSi, elegantní Grand Sport a prostorný Sports Tourer. Kromě nových pohonných jednotek vyznačujících se vyšší efektivitou, sníženou spotřebou a nižší produkci CO2, určených pro nejprodávanější již výše zmíněné modely, představil elektrifikované modely.
Tím je první plug-in hybridní vůz značky Opel, ale taktéž překvapení ve formě čistě bateriového elektrického vozidla pro rally.
Francouzská část PSA Group se na stánku PEUGEOT zaměřuje také na nejnovější vývoj elektrifikace značky.
Evropskou premiéru zde mají nový PEUGEOT 2008 a e-2008, ale taktéž PEUGEOT 3008 HYBRID4 (300 hp a 4WD) a PEUGEOT 508 & 508 SW HYBRID.
CITROEN vystavuje na stánku o velikosti 1 200 m2 a světovou premiérou je opět hybridní vozidlo, tentokrát nový C5 Aircross SUV Hybrid.
Bruselský Autosalon tak hned na začátku roku 2020 potvrdil očekávanou skutečnost, že rok 2020 bude rokem premiér elektrifikovaných vozidel v rámci snahy výrobců automobilu snížit jejich flotilový limit hladiny emisí CO2 pod hodnotu 95 gramů na 1 km u celého portfolia vyrobených vozidel.
Pokud se to výrobcům nepodaří budou platit od příštího roku velmi vysoké pokuty. Představa výrobců automobilů je po bruselském autosalonu jasná, budoucnost vidí v PHEV (plug-in hybridech), neboť s každým prodaným PHEV si udělají "čárku" = máme ve flotile vozidlo s "normovanou" spotřebou cca 1,5 l / 100 km, CO2 do 50 g / 1 km.
Spotřebitel = zákazník bude mít jiný pohled, bude ho zajímat praktická použitelnost takového PHEV, který pro efektivní provoz nutně potřebuje nabíjecí WALL BOX !!!!!
Zdroj: PSA Group
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?