Před nedávnem jste si na stránkách autoroad.cz mohli přečíst článek o ne zcela zdařilé napodobenině Fordu Mustang, na základě Moskviče jednoho ukrajinského fandy do amerického pony car. Nyní zaměříme svou pozornost dále na východ. Tam si nadšenec svépomocí postavil jinou americkou legendu.
Jistý Rafik Hadive z Kazachstánu se rozhodl, že si postaví svůj vlastní Hummer H1. Za pomocí dílů z nejrůznějších ruských automobilů si postavil obří terénní vůz, který je svému vzoru přeci jen o dost blíž, než již zmiňovaný Moskvič Mustang. Práce mu trvala 3 roky a svému dílu dal název SABA.
Jako základ použil nákladní automobil Zil 130 s jeho 6,0 V8 zážehovým motorem o výkonu 112 kW (153 koní) a točivým momentem 307 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola pocházející z kombajnu, prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Maximální rychlost je údajně 80 km/h. Připomeňme si, že Hummer H1 mohl být vybaven také zážehovým motorem V8. V americkém stroji měl objem 5,7 litrů, výkon 147 kW (200 koní), točivý moment 450 N.m. , k tomu umožňoval "Hájedničce" dosáhnout maximální rychlosti 134 km/h.
Panely karoserie červeného offroadu jsou ručně vyrobeny z plechu a přidělané k ocelové konstrukci. SABA má čtyři dveře a v zadní části otevřený nákladový prostor. Interiér je hodně sparťanský a stejně jako u jeho vzoru, nabízí pouze 4 místa rozdělena od sebe širokým středovým tunelem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.