Před nedávnem jste si na stránkách autoroad.cz mohli přečíst článek o ne zcela zdařilé napodobenině Fordu Mustang, na základě Moskviče jednoho ukrajinského fandy do amerického pony car. Nyní zaměříme svou pozornost dále na východ. Tam si nadšenec svépomocí postavil jinou americkou legendu.
Jistý Rafik Hadive z Kazachstánu se rozhodl, že si postaví svůj vlastní Hummer H1. Za pomocí dílů z nejrůznějších ruských automobilů si postavil obří terénní vůz, který je svému vzoru přeci jen o dost blíž, než již zmiňovaný Moskvič Mustang. Práce mu trvala 3 roky a svému dílu dal název SABA.
Jako základ použil nákladní automobil Zil 130 s jeho 6,0 V8 zážehovým motorem o výkonu 112 kW (153 koní) a točivým momentem 307 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola pocházející z kombajnu, prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Maximální rychlost je údajně 80 km/h. Připomeňme si, že Hummer H1 mohl být vybaven také zážehovým motorem V8. V americkém stroji měl objem 5,7 litrů, výkon 147 kW (200 koní), točivý moment 450 N.m. , k tomu umožňoval "Hájedničce" dosáhnout maximální rychlosti 134 km/h.
Panely karoserie červeného offroadu jsou ručně vyrobeny z plechu a přidělané k ocelové konstrukci. SABA má čtyři dveře a v zadní části otevřený nákladový prostor. Interiér je hodně sparťanský a stejně jako u jeho vzoru, nabízí pouze 4 místa rozdělena od sebe širokým středovým tunelem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.