Před nedávnem jste si na stránkách autoroad.cz mohli přečíst článek o ne zcela zdařilé napodobenině Fordu Mustang, na základě Moskviče jednoho ukrajinského fandy do amerického pony car. Nyní zaměříme svou pozornost dále na východ. Tam si nadšenec svépomocí postavil jinou americkou legendu.
Jistý Rafik Hadive z Kazachstánu se rozhodl, že si postaví svůj vlastní Hummer H1. Za pomocí dílů z nejrůznějších ruských automobilů si postavil obří terénní vůz, který je svému vzoru přeci jen o dost blíž, než již zmiňovaný Moskvič Mustang. Práce mu trvala 3 roky a svému dílu dal název SABA.
Jako základ použil nákladní automobil Zil 130 s jeho 6,0 V8 zážehovým motorem o výkonu 112 kW (153 koní) a točivým momentem 307 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola pocházející z kombajnu, prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Maximální rychlost je údajně 80 km/h. Připomeňme si, že Hummer H1 mohl být vybaven také zážehovým motorem V8. V americkém stroji měl objem 5,7 litrů, výkon 147 kW (200 koní), točivý moment 450 N.m. , k tomu umožňoval "Hájedničce" dosáhnout maximální rychlosti 134 km/h.
Panely karoserie červeného offroadu jsou ručně vyrobeny z plechu a přidělané k ocelové konstrukci. SABA má čtyři dveře a v zadní části otevřený nákladový prostor. Interiér je hodně sparťanský a stejně jako u jeho vzoru, nabízí pouze 4 místa rozdělena od sebe širokým středovým tunelem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?