Achim Schaible, vedoucí oddělení After Sales & Dealer Network značky Volkswagen, vysvětluje: „Vysoká kvalita našich vozidel nám umožňuje prodloužit servisní interval v Evropě na 24 měsíců, tedy dvojnásobek. Jsme tak jednou z mála mainstreamových značek, jejíž zákazníci nebudou muset tak často do servisu. Naše nová standardní servisní prohlídka kromě toho nahrazuje dosavadní formát. Výrazně tím zjednodušujeme koncept údržby, který je díky tomu ještě transparentnější pro naše zákazníky a partnery.“
V roce 2020 bude nový koncept údržby postupně rozšířen na všechny modely značky Volkswagen, a to v rámci uvedení nových modelů na trh, modernizací nebo přechodu na nový modelový rok od poloviny roku. Pro novou modelovou řadu ID. bude platit specifický koncept údržby, který bude zveřejněn před zahájením prodeje.
Hlavním přínosem nového konceptu údržby je prodloužení servisního intervalu v Evropě (opatření platí také pro Jižní Koreu, Japonsko a Nový Zéland) na dvojnásobek, tedy 24 měsíců. Náročnější provozní podmínky na ostatních trzích, například horké podnebí nebo prašné prostředí, vyžadují zachování každoročních servisních prohlídek vozidel. Kilometrové limity zůstávají zachovány a v jednotlivých regionech, resp. zemích se mohou lišit.
Nová standardní servisní prohlídka nahrazuje dosavadní formát velkých a malých servisních prohlídek. Jednotný rozsah údržby a nové intervaly umožňují poskytovat spolehlivější a transparentnější informace o ceně, což má velký vliv na vnímanou kvalitu servisu, a tím i na spokojenost zákazníků.