Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž. ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB).
ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku.
Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.
„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.
Kompletní rekonstrukce výrobního závodu CvikovVolkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020. Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal. Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.
Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky. Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.
Na cestě k technicky nejmodernější výroběV uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu. V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.
Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči. Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.
ID.3 oslaví světovou premiéru na IAANa mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.