Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž. ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB).
ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku.
Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.
„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.
Kompletní rekonstrukce výrobního závodu CvikovVolkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020. Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal. Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.
Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky. Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.
Na cestě k technicky nejmodernější výroběV uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu. V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.
Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči. Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.
ID.3 oslaví světovou premiéru na IAANa mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?