Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž. ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB).
ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku.
Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.
„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.
Kompletní rekonstrukce výrobního závodu CvikovVolkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020. Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal. Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.
Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky. Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.
Na cestě k technicky nejmodernější výroběV uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu. V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.
Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči. Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.
ID.3 oslaví světovou premiéru na IAANa mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!