Krátce před zahájením mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem je již rezervováno všech 30 000 vozů ID.3, zařazených do programu předběžné registrace. Největší počet registrovaných zákazníků žije v Německu, Norsku, Nizozemí, Švédsku a Velké Británii. Dalších 100 000 zájemců se přihlásilo k odběru newsletteru ID.3, v němž Volkswagen pravidelně informuje o svém novém elektromobilu a obecně o elektromobilitě v podání značky Volkswagen. Volkswagen představí ID.3 ve světové premiéře příští týden na IAA.
Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: „Našeho cíle 30 000 rezervací modelu ID.3 1ST Edition jsme dosáhli již před IAA. Tento úspěch ukazuje, že ID.3 přichází ve správný okamžik. Více lidí chce přejít na elektromobilitu.“
Zájemci v Evropě si mohou již od letošního května po složení zálohy 1000 EUR nezávazně rezervovat vůz z limitované edice u příležitosti uvedení modelu ID.3 na trh.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
S modelem ID.3 začíná pro Volkswagen nová éra. Jedná se o první model rozsáhlé rodiny elektromobilů. Značka Volkswagen s nimi hodlá nabídnout mnoha lidem elektromobilitu, která je atraktivní a cenově dostupná.
Zatímco základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR (doporučená cena), exkluzivní speciální edice ID.3 1ST bude nabízena za méně než 40 000 EUR. Uvedené ceny jsou před odečtením případných státních dotací. ID.3 1ST má dojezd až 420 kilometrů (WLTP).
Kromě mnoha prvků výbavy, nabízených jinak jen na přání, a exkluzivních stylistických detailů obdrží zákazníci, kteří zaregistrovali svůj zájem o model ID.3 1ST, při koupi navíc možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie – a to na všech veřejných nabíjecích stanicích, zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY. ID.3 bude zákazníkům dodáván s neutrální bilancí emisí CO2.
Zákazníci, kteří se rozhodli pro rezervaci speciální edice, si ve spolupráci s příslušným prodejcem vyberou a objednají požadovanou verzi modelu ID.3 1ST během podzimu a jara.
„Zájemci o speciální edici ID.3 1ST nebo o první vozy sériově vyráběného modelu ID.3 se mohou v každém případě i nadále u nás registrovat,“ radí šéf prodeje Jürgen Stackmann. „Na jednotlivých trzích vedeme čekací listiny později registrovaných zájemců. Ze zkušeností již víme, že do termínu závazné objednávky dochází ještě k mnoha změnám.“
Registrace je i nadále možná na portále www.volkswagen.com/id-prebooking nebo na IAA v expozici značky Volkswagen. Výroba speciální edice ID.3 1ST bude podle plánu zahájena na konci roku 2019. První vozidla budou zákazníkům předána v polovině roku 2020.
Expozice značky Volkswagen na letošním autosalonu IAA bude zcela ve znamení modelu ID.3 a elektromobility. Jakým směrem se bude nabídka rozšiřovat po uvedení modelu ID.3, to ukáže návštěvníkům první pohled na další model rodiny ID. Volkswagen se bude kromě toho prezentovat na tradičním místě v hale 3 zcela nově uspořádanou expozicí v novém vizuálním stylu značky, který bude mít ve Frankfurtu rovněž světovou premiéru. ID.3 je první vozidlo, které bude odhaleno s novým logem značky Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?