Jak používat mobil za volantem a nenabourat? Odborníci prozradili pár triků

AutoRoad.cz, 16. srpna 2019, 11:55 Google+

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří mobilní telefony, rozhovory se spolujezdci, denní snění nebo billboardy a jiné reklamy v okolí vozovky.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 19.08. 14:02) Napište svůj názor
Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Udržet plné soustředění při dlouhé monotónní jízdě po dálnici je často těžší, než se zdá. „Pokud jedete například z dovolené v noci po dálnici autem, ve kterém pospávají ostatní členové rodiny, je velmi složité se dokonale soustředit. Únava a nepozornost se v takovém prostředí násobí každou minutou a pravděpodobnost nehody se velmi rychle zvyšuje,“ říká Lukáš Hutta z Asociace Záchranný kruh.

Velkým problémem se v takových situacích stávají vnější podněty. Zazvoní telefon, zabliká billboard uprostřed pole, rozpláče se dítě na zadní sedačce a řidič najednou reaguje na situace, které rozptylují jeho pozornost. „Roztržitost je hlavním viníkem čtvrtiny dopravních nehod. Její vliv na bezpečnost v provozu je ale zřejmě mnohem větší,“ upozorňuje Milan Mráz z Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje.

Moderní technika dokáže být skvělým sluhou, avšak v pozici řidiče byste jí neměli věnovat větší pozornost. „Navigaci, rádio nebo klimatizaci si nastavte ještě před jízdou. Jakákoliv manipulace za jízdy odvrací pozornost od řízení, což vede v řadě případů k dopravním nehodám,“ říká Miroslav Kolda, vedoucí oddělení silničního provozu z Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.

To potvrzuje i Igor Karpowicz, lékař Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje. „V řeči čísel platí, že vytáčení čísla na mobilu zvyšuje riziko dopravní nehody až dvanáctkrát, čtení a křik desetkrát a snaha dosáhnout na vzdálenější předmět devětkrát.“

Pavel Žíha, vedoucí odboru dopravní policie z krajského ředitelství policie Karlovarského kraje, přidává další alarmující statistiky. „Psaní SMS zprávy zabere řidiči v průměru pět vteřin, nastavení klimatizace dokonce neuvěřitelných šest vteřin. Při devadesátce za hodinu takto člověk ujede dlouhých sto padesát metrů, aniž by věděl, kam jede.“

Pokud to je alespoň trochu možné, nechte veškerou elektroniku během jízdy vypnutou. „Ani telefonování přes hands free není zcela bez rizika. To samé platí pro poslech SMS zpráv, které vám předčítá moderní automobilový systém. I poslech vás může rozptylovat při řízení a následky nepozornosti mohou být fatální,“ apeluje na řidiče Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh, která sdružuje záchranářské subjekty a další instituce, s nimiž vyvíjí a realizuje projekty týkající se informování, vzdělávání a prevence v oblastech běžných rizik a mimořádných událostí.

Vytisknout

Diskuze: Jak používat mobil za volantem a nenabourat? Odborníci prozradili pár triků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 19.08.2019 14:02 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Skica vozu T50 - duchovního nástupce legendárního McLarenu F1

Konstruktér McLarenu F1 odhaluje tajemství jeho duchovního nástupce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud