Na rozdíl od Evropy byly v USA vozy zasažené aférou Dieselgate od zákazníků vykoupeny. Celkem se jednalo o více než 380 000 vozů značek Audi a VW. Téměř třetina z nich byla sešrotována.
Volkswagen vykoupené vozy shromažďoval na celkem 37 parkovacích plochách a předpokládalo se, že většina vozů bude upravena tak, aby splnily všechny emisní limity a vrátily se do prodeje. Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA nepovolila opravu pouze u 7000 vozů VW Passat s manuální převodovkou.
Impuls k sešrotování více než 100 000 vozů tedy nepřišel od amerických úřadů. Tyto vozy byly sešrotovány kvůli špatnému stavu a pro Volkswagen by opětovný prodej neměl smysl. Vykupovány totiž byly vozy od roku výroby 2009 a prodej deset let starého vozu s pošramocenou pověstí by byl poměrně těžký úkol.
V Evropě byl u většiny vozů pouze přehrán software řídící jednotky, případně byla před váhu vzduchu umístěna mřížka pro úpravu proudění. Tyto úpravy však snížily emise vozu minimálně. Podle některých kritiků se jednalo pouze o marketingový trik pro uklidnění zákazníků. V USA měly úpravy snížit emise NOx až o 90%. Upravené vozy dostaly například nové katalyzátory.
Většina vykoupených vozů se tedy vrací zpět na silnice. Zdroje tamního zastoupení tvrdí, že prodávají až 10 000 vozů měsíčně. Celkem bylo prodáno už 159 000 vozů. Na prodej zbývá zhruba 100 000 vozů. Teoreticky by tyto vozy měly být vyprodány v polovině roku 2020.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.