Na rozdíl od Evropy byly v USA vozy zasažené aférou Dieselgate od zákazníků vykoupeny. Celkem se jednalo o více než 380 000 vozů značek Audi a VW. Téměř třetina z nich byla sešrotována.
Volkswagen vykoupené vozy shromažďoval na celkem 37 parkovacích plochách a předpokládalo se, že většina vozů bude upravena tak, aby splnily všechny emisní limity a vrátily se do prodeje. Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA nepovolila opravu pouze u 7000 vozů VW Passat s manuální převodovkou.
Impuls k sešrotování více než 100 000 vozů tedy nepřišel od amerických úřadů. Tyto vozy byly sešrotovány kvůli špatnému stavu a pro Volkswagen by opětovný prodej neměl smysl. Vykupovány totiž byly vozy od roku výroby 2009 a prodej deset let starého vozu s pošramocenou pověstí by byl poměrně těžký úkol.
V Evropě byl u většiny vozů pouze přehrán software řídící jednotky, případně byla před váhu vzduchu umístěna mřížka pro úpravu proudění. Tyto úpravy však snížily emise vozu minimálně. Podle některých kritiků se jednalo pouze o marketingový trik pro uklidnění zákazníků. V USA měly úpravy snížit emise NOx až o 90%. Upravené vozy dostaly například nové katalyzátory.
Většina vykoupených vozů se tedy vrací zpět na silnice. Zdroje tamního zastoupení tvrdí, že prodávají až 10 000 vozů měsíčně. Celkem bylo prodáno už 159 000 vozů. Na prodej zbývá zhruba 100 000 vozů. Teoreticky by tyto vozy měly být vyprodány v polovině roku 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.