Na rozdíl od Evropy byly v USA vozy zasažené aférou Dieselgate od zákazníků vykoupeny. Celkem se jednalo o více než 380 000 vozů značek Audi a VW. Téměř třetina z nich byla sešrotována.
Volkswagen vykoupené vozy shromažďoval na celkem 37 parkovacích plochách a předpokládalo se, že většina vozů bude upravena tak, aby splnily všechny emisní limity a vrátily se do prodeje. Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA nepovolila opravu pouze u 7000 vozů VW Passat s manuální převodovkou.
Impuls k sešrotování více než 100 000 vozů tedy nepřišel od amerických úřadů. Tyto vozy byly sešrotovány kvůli špatnému stavu a pro Volkswagen by opětovný prodej neměl smysl. Vykupovány totiž byly vozy od roku výroby 2009 a prodej deset let starého vozu s pošramocenou pověstí by byl poměrně těžký úkol.
V Evropě byl u většiny vozů pouze přehrán software řídící jednotky, případně byla před váhu vzduchu umístěna mřížka pro úpravu proudění. Tyto úpravy však snížily emise vozu minimálně. Podle některých kritiků se jednalo pouze o marketingový trik pro uklidnění zákazníků. V USA měly úpravy snížit emise NOx až o 90%. Upravené vozy dostaly například nové katalyzátory.
Většina vykoupených vozů se tedy vrací zpět na silnice. Zdroje tamního zastoupení tvrdí, že prodávají až 10 000 vozů měsíčně. Celkem bylo prodáno už 159 000 vozů. Na prodej zbývá zhruba 100 000 vozů. Teoreticky by tyto vozy měly být vyprodány v polovině roku 2020.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?