Na rozdíl od Evropy byly v USA vozy zasažené aférou Dieselgate od zákazníků vykoupeny. Celkem se jednalo o více než 380 000 vozů značek Audi a VW. Téměř třetina z nich byla sešrotována.
Volkswagen vykoupené vozy shromažďoval na celkem 37 parkovacích plochách a předpokládalo se, že většina vozů bude upravena tak, aby splnily všechny emisní limity a vrátily se do prodeje. Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA nepovolila opravu pouze u 7000 vozů VW Passat s manuální převodovkou.
Impuls k sešrotování více než 100 000 vozů tedy nepřišel od amerických úřadů. Tyto vozy byly sešrotovány kvůli špatnému stavu a pro Volkswagen by opětovný prodej neměl smysl. Vykupovány totiž byly vozy od roku výroby 2009 a prodej deset let starého vozu s pošramocenou pověstí by byl poměrně těžký úkol.
V Evropě byl u většiny vozů pouze přehrán software řídící jednotky, případně byla před váhu vzduchu umístěna mřížka pro úpravu proudění. Tyto úpravy však snížily emise vozu minimálně. Podle některých kritiků se jednalo pouze o marketingový trik pro uklidnění zákazníků. V USA měly úpravy snížit emise NOx až o 90%. Upravené vozy dostaly například nové katalyzátory.
Většina vykoupených vozů se tedy vrací zpět na silnice. Zdroje tamního zastoupení tvrdí, že prodávají až 10 000 vozů měsíčně. Celkem bylo prodáno už 159 000 vozů. Na prodej zbývá zhruba 100 000 vozů. Teoreticky by tyto vozy měly být vyprodány v polovině roku 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.