Na trhu se brzy objeví nový teréňák se známým označením Niva. Nepůjde však o přímého pokračovatele legendy ze 70. let, ale o vůz s motýlkem Chevroletu na masce.
Asi každý zná legendární ruský teréňák Lada Niva, který se vyrábí téměř beze změny už 42 let. Mnohem méně lidí už ale ví, že ta hranatá krabice se už delší dobu Niva nejmenuje a práva na použití tohoto jméno už má jiná automobilka. Od roku 2006 se tak vůz oficiálně jmenuje Lada 4x4, ačkoliv ještě pár let poté se jméno Niva používalo na ruském trhu.
Nivu si však rusové mohou koupit i dnes, jen už to není Lada ale Chevrolet. Chevrolet Niva se vyrábí v joint venture mezi AvtoVAZ a GM už od roku 2002. Vůz byl původně vyvinut v AvtoVAZ, jako modernizovaná varianta původní Lady a využívá jeho podvozek a veškerou techniku, jen s modernější karosérií. První kusy byly vyrobeny už v roce 1998 a nazývaly se ještě VAZ 2123. S logem Lady ale vzniklo jen pár desítek nebo stovek kusů v předprodukčních sériích, než se naplno rozběhla výroba díky americkým financím od GM.
Ani modernizovaná Niva už tak není zrovna aktuální stroj, pod 21 let starou karosérií se pořád skrývá 42 let stará technika a americko-ruská firma jej už dávno chtěla nahradit něčím novějším. V roce 2014 se na autosalonu v Moskvě představil koncept druhé generace Chevroletu Niva. Ta měla dostat zcela novou techniku a mnohem modernější karosérii, jejíž design měl na starosti designér GM Ondrej Koromház. Tedy Australan, který se narodil v Československu a pracoval jako šéfdesignér australského Holdenu.
Projekt nové Nivy však zasáhla krize, která zpomalila vývoj, Chevrolet se mezitím úplně stáhnul z ruského trhu a v roce 2018 se na veřejnost dostala informace, že GM-AvtoVAZ vývoj ukončil úplně. Včera ale v ruských médiiích vyšla zpráva, která tvrdí že GM-AvtoVAZ nakonec auto opravdu na trh pošlou. Potvrdily to informace uniklé z ruského ministerstva obchodu a průmyslu, které schvaluje každý podobný projekt a slouží proto jako spolehlivý zdroj informací o budoucích plánech tamních automobilek. Nová Niva by se měla na trh dostat v blízké době, pravděpodobně už příští rok.
Bohužel ale téměř určitě nepůjde o pohledný vůz představený před pěti lety. Kvůli úsporám se GM-AvtoVAZ radši pokusí o rozsáhlou modernizaci stávajícího vozu. Počítat tedy můžeme opět s technikou ze 70. let a rozsáhlejším faceliftem 20 let starého designu. Dalším důvodem zavržení zcela nového vozu je údajně také obava z konkurence pro zcela novou Ladu 4x4, na které se momentálně pracuje. Tento přístup ale není ničím novým, právě naopak. Velmi podobnou zprávu jsme zde měli před pár dny, kdy nový model oznámil také UAZ. Místo zcela nového moderního SUV, které bylo v pokročilém stádiu vývoje, tak i tato automobilka pošle na trh jen rozsáhle modernizovaný vůz, jehož původ sahá do 90. let.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?