Na trhu se brzy objeví nový teréňák se známým označením Niva. Nepůjde však o přímého pokračovatele legendy ze 70. let, ale o vůz s motýlkem Chevroletu na masce.
Asi každý zná legendární ruský teréňák Lada Niva, který se vyrábí téměř beze změny už 42 let. Mnohem méně lidí už ale ví, že ta hranatá krabice se už delší dobu Niva nejmenuje a práva na použití tohoto jméno už má jiná automobilka. Od roku 2006 se tak vůz oficiálně jmenuje Lada 4x4, ačkoliv ještě pár let poté se jméno Niva používalo na ruském trhu.
Nivu si však rusové mohou koupit i dnes, jen už to není Lada ale Chevrolet. Chevrolet Niva se vyrábí v joint venture mezi AvtoVAZ a GM už od roku 2002. Vůz byl původně vyvinut v AvtoVAZ, jako modernizovaná varianta původní Lady a využívá jeho podvozek a veškerou techniku, jen s modernější karosérií. První kusy byly vyrobeny už v roce 1998 a nazývaly se ještě VAZ 2123. S logem Lady ale vzniklo jen pár desítek nebo stovek kusů v předprodukčních sériích, než se naplno rozběhla výroba díky americkým financím od GM.
Ani modernizovaná Niva už tak není zrovna aktuální stroj, pod 21 let starou karosérií se pořád skrývá 42 let stará technika a americko-ruská firma jej už dávno chtěla nahradit něčím novějším. V roce 2014 se na autosalonu v Moskvě představil koncept druhé generace Chevroletu Niva. Ta měla dostat zcela novou techniku a mnohem modernější karosérii, jejíž design měl na starosti designér GM Ondrej Koromház. Tedy Australan, který se narodil v Československu a pracoval jako šéfdesignér australského Holdenu.
Projekt nové Nivy však zasáhla krize, která zpomalila vývoj, Chevrolet se mezitím úplně stáhnul z ruského trhu a v roce 2018 se na veřejnost dostala informace, že GM-AvtoVAZ vývoj ukončil úplně. Včera ale v ruských médiiích vyšla zpráva, která tvrdí že GM-AvtoVAZ nakonec auto opravdu na trh pošlou. Potvrdily to informace uniklé z ruského ministerstva obchodu a průmyslu, které schvaluje každý podobný projekt a slouží proto jako spolehlivý zdroj informací o budoucích plánech tamních automobilek. Nová Niva by se měla na trh dostat v blízké době, pravděpodobně už příští rok.
Bohužel ale téměř určitě nepůjde o pohledný vůz představený před pěti lety. Kvůli úsporám se GM-AvtoVAZ radši pokusí o rozsáhlou modernizaci stávajícího vozu. Počítat tedy můžeme opět s technikou ze 70. let a rozsáhlejším faceliftem 20 let starého designu. Dalším důvodem zavržení zcela nového vozu je údajně také obava z konkurence pro zcela novou Ladu 4x4, na které se momentálně pracuje. Tento přístup ale není ničím novým, právě naopak. Velmi podobnou zprávu jsme zde měli před pár dny, kdy nový model oznámil také UAZ. Místo zcela nového moderního SUV, které bylo v pokročilém stádiu vývoje, tak i tato automobilka pošle na trh jen rozsáhle modernizovaný vůz, jehož původ sahá do 90. let.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.