Na trhu se brzy objeví nový teréňák se známým označením Niva. Nepůjde však o přímého pokračovatele legendy ze 70. let, ale o vůz s motýlkem Chevroletu na masce.
Asi každý zná legendární ruský teréňák Lada Niva, který se vyrábí téměř beze změny už 42 let. Mnohem méně lidí už ale ví, že ta hranatá krabice se už delší dobu Niva nejmenuje a práva na použití tohoto jméno už má jiná automobilka. Od roku 2006 se tak vůz oficiálně jmenuje Lada 4x4, ačkoliv ještě pár let poté se jméno Niva používalo na ruském trhu.
Nivu si však rusové mohou koupit i dnes, jen už to není Lada ale Chevrolet. Chevrolet Niva se vyrábí v joint venture mezi AvtoVAZ a GM už od roku 2002. Vůz byl původně vyvinut v AvtoVAZ, jako modernizovaná varianta původní Lady a využívá jeho podvozek a veškerou techniku, jen s modernější karosérií. První kusy byly vyrobeny už v roce 1998 a nazývaly se ještě VAZ 2123. S logem Lady ale vzniklo jen pár desítek nebo stovek kusů v předprodukčních sériích, než se naplno rozběhla výroba díky americkým financím od GM.
Ani modernizovaná Niva už tak není zrovna aktuální stroj, pod 21 let starou karosérií se pořád skrývá 42 let stará technika a americko-ruská firma jej už dávno chtěla nahradit něčím novějším. V roce 2014 se na autosalonu v Moskvě představil koncept druhé generace Chevroletu Niva. Ta měla dostat zcela novou techniku a mnohem modernější karosérii, jejíž design měl na starosti designér GM Ondrej Koromház. Tedy Australan, který se narodil v Československu a pracoval jako šéfdesignér australského Holdenu.
Projekt nové Nivy však zasáhla krize, která zpomalila vývoj, Chevrolet se mezitím úplně stáhnul z ruského trhu a v roce 2018 se na veřejnost dostala informace, že GM-AvtoVAZ vývoj ukončil úplně. Včera ale v ruských médiiích vyšla zpráva, která tvrdí že GM-AvtoVAZ nakonec auto opravdu na trh pošlou. Potvrdily to informace uniklé z ruského ministerstva obchodu a průmyslu, které schvaluje každý podobný projekt a slouží proto jako spolehlivý zdroj informací o budoucích plánech tamních automobilek. Nová Niva by se měla na trh dostat v blízké době, pravděpodobně už příští rok.
Bohužel ale téměř určitě nepůjde o pohledný vůz představený před pěti lety. Kvůli úsporám se GM-AvtoVAZ radši pokusí o rozsáhlou modernizaci stávajícího vozu. Počítat tedy můžeme opět s technikou ze 70. let a rozsáhlejším faceliftem 20 let starého designu. Dalším důvodem zavržení zcela nového vozu je údajně také obava z konkurence pro zcela novou Ladu 4x4, na které se momentálně pracuje. Tento přístup ale není ničím novým, právě naopak. Velmi podobnou zprávu jsme zde měli před pár dny, kdy nový model oznámil také UAZ. Místo zcela nového moderního SUV, které bylo v pokročilém stádiu vývoje, tak i tato automobilka pošle na trh jen rozsáhle modernizovaný vůz, jehož původ sahá do 90. let.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?