Více než polovina Čechů (55 procent) jezdí na dovolenou autem. Pětina (22 procent) volí nejraději leteckou dopravu. Hlavním kritériem výběru dopravy je pohodlí a následně cena, ale čím dál víc také velikost úložného prostoru v autě. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro společnost Toyota uskutečněného na začátku června mezi 1000 respondenty.
Pohodlí obecně je důležité pro výběr dopravy u 56 procent Čechů, 29 procent se ohlíží na cenu a jen 0,16 procenta na bezpečnost. Při volbě auta rozhodlo pohodlí u 63 procent respondentů, cena u necelé čtvrtiny (23 procent).
Svůj vůz si před odjezdem na prázdniny nechá alespoň někdy prohlédnout 55 procent lidí, pětina pak jede na prohlídku před každou dovolenou. 21 procent pak na dovolenou autem nikdy nejezdí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
"Při nákupu auta je pro Čechy velikost úložného prostoru často jedním z rozhodujících kritérií. Roste proto zájem např. o dodávky s vestavbou na víkend, které mohou být přes týden zároveň využívané jako běžné užitkové vozy. Lidé taky více využívají k cestě na dovolenou modely SUV, jejichž prodeje dlouhodobě rostou," říká mluvčí Toyota ČR Jitka Jechová.
Pokud Češi zvolí dovolenou v Česku, což je v téměř polovině případů. Nejčastěji pořádají výlety na hrady a zámky (36 procent) a hory (24 procent). Následují návštěvy měst a koupališť.
Podle statistik ERV Evropské pojišťovny loni trávilo dovolenou v zahraničí o 9 procent více Čechů než v předchozím roce.
Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 procent si zajde do místní restaurace.
TISKOVÁ ZPRÁVA TOYOTA ČESKÁ REPUBLIKA
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?