Více než polovina Čechů (55 procent) jezdí na dovolenou autem. Pětina (22 procent) volí nejraději leteckou dopravu. Hlavním kritériem výběru dopravy je pohodlí a následně cena, ale čím dál víc také velikost úložného prostoru v autě. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro společnost Toyota uskutečněného na začátku června mezi 1000 respondenty.
Pohodlí obecně je důležité pro výběr dopravy u 56 procent Čechů, 29 procent se ohlíží na cenu a jen 0,16 procenta na bezpečnost. Při volbě auta rozhodlo pohodlí u 63 procent respondentů, cena u necelé čtvrtiny (23 procent).
Svůj vůz si před odjezdem na prázdniny nechá alespoň někdy prohlédnout 55 procent lidí, pětina pak jede na prohlídku před každou dovolenou. 21 procent pak na dovolenou autem nikdy nejezdí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
"Při nákupu auta je pro Čechy velikost úložného prostoru často jedním z rozhodujících kritérií. Roste proto zájem např. o dodávky s vestavbou na víkend, které mohou být přes týden zároveň využívané jako běžné užitkové vozy. Lidé taky více využívají k cestě na dovolenou modely SUV, jejichž prodeje dlouhodobě rostou," říká mluvčí Toyota ČR Jitka Jechová.
Pokud Češi zvolí dovolenou v Česku, což je v téměř polovině případů. Nejčastěji pořádají výlety na hrady a zámky (36 procent) a hory (24 procent). Následují návštěvy měst a koupališť.
Podle statistik ERV Evropské pojišťovny loni trávilo dovolenou v zahraničí o 9 procent více Čechů než v předchozím roce.
Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 procent si zajde do místní restaurace.
TISKOVÁ ZPRÁVA TOYOTA ČESKÁ REPUBLIKA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?