Více než polovina Čechů (55 procent) jezdí na dovolenou autem. Pětina (22 procent) volí nejraději leteckou dopravu. Hlavním kritériem výběru dopravy je pohodlí a následně cena, ale čím dál víc také velikost úložného prostoru v autě. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro společnost Toyota uskutečněného na začátku června mezi 1000 respondenty.
Pohodlí obecně je důležité pro výběr dopravy u 56 procent Čechů, 29 procent se ohlíží na cenu a jen 0,16 procenta na bezpečnost. Při volbě auta rozhodlo pohodlí u 63 procent respondentů, cena u necelé čtvrtiny (23 procent).
Svůj vůz si před odjezdem na prázdniny nechá alespoň někdy prohlédnout 55 procent lidí, pětina pak jede na prohlídku před každou dovolenou. 21 procent pak na dovolenou autem nikdy nejezdí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
"Při nákupu auta je pro Čechy velikost úložného prostoru často jedním z rozhodujících kritérií. Roste proto zájem např. o dodávky s vestavbou na víkend, které mohou být přes týden zároveň využívané jako běžné užitkové vozy. Lidé taky více využívají k cestě na dovolenou modely SUV, jejichž prodeje dlouhodobě rostou," říká mluvčí Toyota ČR Jitka Jechová.
Pokud Češi zvolí dovolenou v Česku, což je v téměř polovině případů. Nejčastěji pořádají výlety na hrady a zámky (36 procent) a hory (24 procent). Následují návštěvy měst a koupališť.
Podle statistik ERV Evropské pojišťovny loni trávilo dovolenou v zahraničí o 9 procent více Čechů než v předchozím roce.
Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 procent si zajde do místní restaurace.
TISKOVÁ ZPRÁVA TOYOTA ČESKÁ REPUBLIKA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.