Zakládat nové elektrické značky je poslední dobou v oblibě, většina jich ale vzniká v Číně. Mercedes si takhle založil Denzu a nově bude čistě elektrický i Smart, Volkswagen má Sol, Volvo Polestar a brzy se přidá PSA se svým Ambassadorem.
Tento název jste už možná někdy slyšeli, donedávna totiž šlo o fungující značku, která prodávala vozy se spalovacím motorem. Indická automobilka Hindustan Motors mezi roky 1958 a 2014 vyráběla malý kulatý sedan na základě britského Morris Oxford series III. Ambassador se v Indii stal legendou a symbolem tamních silnic. Jednoduchý vůz navržený Alecem Issigonisem Indům vyhovoval natolik, že se téměř beze změny udržel ve výrobě 56 let. I jemu nakonec zlomily vaz emisní normy a existence modernějších aut, v Indii se ale stále na silnicích pohybují miliony kusů Ambassadoru, často jako taxíky.
V roce 2017 Hindustan Motors prodal tehdy už nepoužívaný název Ambassador za 12 milionu USD francouzskému PSA, který má s legendární značkou velké plány. Od roku 2022 se mají na indické cesty vrátit první vozy nesoucí toto jméno, nově však půjde o čistě elektrickou značku. Je také pravděpodobné, že se Ambassador pokusí o nový přístup k prodeji a nabídne své vozy pouze na internetu. PSA má ale se značkou plány i mimo Indii, od roku 2023 by se mohly vozy vyvážet i do zahraničí. Primárně by byly cíleny země Commonwealthu, ve kterých se také používá volant na pravé straně a je v nich silná indická minorita.
PSA v současné době v Indii nepůsobí, Peugeot tam krátce prodával model 309 v 90. letech a další počátkem tohoto století, po neúspěchu však tamní trh opustil. Do roku 2021 se plánuje spuštění prodejů značky Citroën, po kterém přijde na řadu právě Ambassador.