Elektrifikace je budoucnost a automobilky se začínají opravdu snažit s vývojem. Mnohé dokonce zakládají nové značky, pod kterými budou své nové vozy prodávat. Jednou z nich bude zřejmě i PSA.
Zakládat nové elektrické značky je poslední dobou v oblibě, většina jich ale vzniká v Číně. Mercedes si takhle založil Denzu a nově bude čistě elektrický i Smart, Volkswagen má Sol, Volvo Polestar a brzy se přidá PSA se svým Ambassadorem.
Tento název jste už možná někdy slyšeli, donedávna totiž šlo o fungující značku, která prodávala vozy se spalovacím motorem. Indická automobilka Hindustan Motors mezi roky 1958 a 2014 vyráběla malý kulatý sedan na základě britského Morris Oxford series III. Ambassador se v Indii stal legendou a symbolem tamních silnic. Jednoduchý vůz navržený Alecem Issigonisem Indům vyhovoval natolik, že se téměř beze změny udržel ve výrobě 56 let. I jemu nakonec zlomily vaz emisní normy a existence modernějších aut, v Indii se ale stále na silnicích pohybují miliony kusů Ambassadoru, často jako taxíky.
V roce 2017 Hindustan Motors prodal tehdy už nepoužívaný název Ambassador za 12 milionu USD francouzskému PSA, který má s legendární značkou velké plány. Od roku 2022 se mají na indické cesty vrátit první vozy nesoucí toto jméno, nově však půjde o čistě elektrickou značku. Je také pravděpodobné, že se Ambassador pokusí o nový přístup k prodeji a nabídne své vozy pouze na internetu. PSA má ale se značkou plány i mimo Indii, od roku 2023 by se mohly vozy vyvážet i do zahraničí. Primárně by byly cíleny země Commonwealthu, ve kterých se také používá volant na pravé straně a je v nich silná indická minorita.
PSA v současné době v Indii nepůsobí, Peugeot tam krátce prodával model 309 v 90. letech a další počátkem tohoto století, po neúspěchu však tamní trh opustil. Do roku 2021 se plánuje spuštění prodejů značky Citroën, po kterém přijde na řadu právě Ambassador.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.