Elektrifikace je budoucnost a automobilky se začínají opravdu snažit s vývojem. Mnohé dokonce zakládají nové značky, pod kterými budou své nové vozy prodávat. Jednou z nich bude zřejmě i PSA.
Zakládat nové elektrické značky je poslední dobou v oblibě, většina jich ale vzniká v Číně. Mercedes si takhle založil Denzu a nově bude čistě elektrický i Smart, Volkswagen má Sol, Volvo Polestar a brzy se přidá PSA se svým Ambassadorem.
Tento název jste už možná někdy slyšeli, donedávna totiž šlo o fungující značku, která prodávala vozy se spalovacím motorem. Indická automobilka Hindustan Motors mezi roky 1958 a 2014 vyráběla malý kulatý sedan na základě britského Morris Oxford series III. Ambassador se v Indii stal legendou a symbolem tamních silnic. Jednoduchý vůz navržený Alecem Issigonisem Indům vyhovoval natolik, že se téměř beze změny udržel ve výrobě 56 let. I jemu nakonec zlomily vaz emisní normy a existence modernějších aut, v Indii se ale stále na silnicích pohybují miliony kusů Ambassadoru, často jako taxíky.
V roce 2017 Hindustan Motors prodal tehdy už nepoužívaný název Ambassador za 12 milionu USD francouzskému PSA, který má s legendární značkou velké plány. Od roku 2022 se mají na indické cesty vrátit první vozy nesoucí toto jméno, nově však půjde o čistě elektrickou značku. Je také pravděpodobné, že se Ambassador pokusí o nový přístup k prodeji a nabídne své vozy pouze na internetu. PSA má ale se značkou plány i mimo Indii, od roku 2023 by se mohly vozy vyvážet i do zahraničí. Primárně by byly cíleny země Commonwealthu, ve kterých se také používá volant na pravé straně a je v nich silná indická minorita.
PSA v současné době v Indii nepůsobí, Peugeot tam krátce prodával model 309 v 90. letech a další počátkem tohoto století, po neúspěchu však tamní trh opustil. Do roku 2021 se plánuje spuštění prodejů značky Citroën, po kterém přijde na řadu právě Ambassador.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.