Elektrifikace je budoucnost a automobilky se začínají opravdu snažit s vývojem. Mnohé dokonce zakládají nové značky, pod kterými budou své nové vozy prodávat. Jednou z nich bude zřejmě i PSA.
Zakládat nové elektrické značky je poslední dobou v oblibě, většina jich ale vzniká v Číně. Mercedes si takhle založil Denzu a nově bude čistě elektrický i Smart, Volkswagen má Sol, Volvo Polestar a brzy se přidá PSA se svým Ambassadorem.
Tento název jste už možná někdy slyšeli, donedávna totiž šlo o fungující značku, která prodávala vozy se spalovacím motorem. Indická automobilka Hindustan Motors mezi roky 1958 a 2014 vyráběla malý kulatý sedan na základě britského Morris Oxford series III. Ambassador se v Indii stal legendou a symbolem tamních silnic. Jednoduchý vůz navržený Alecem Issigonisem Indům vyhovoval natolik, že se téměř beze změny udržel ve výrobě 56 let. I jemu nakonec zlomily vaz emisní normy a existence modernějších aut, v Indii se ale stále na silnicích pohybují miliony kusů Ambassadoru, často jako taxíky.
V roce 2017 Hindustan Motors prodal tehdy už nepoužívaný název Ambassador za 12 milionu USD francouzskému PSA, který má s legendární značkou velké plány. Od roku 2022 se mají na indické cesty vrátit první vozy nesoucí toto jméno, nově však půjde o čistě elektrickou značku. Je také pravděpodobné, že se Ambassador pokusí o nový přístup k prodeji a nabídne své vozy pouze na internetu. PSA má ale se značkou plány i mimo Indii, od roku 2023 by se mohly vozy vyvážet i do zahraničí. Primárně by byly cíleny země Commonwealthu, ve kterých se také používá volant na pravé straně a je v nich silná indická minorita.
PSA v současné době v Indii nepůsobí, Peugeot tam krátce prodával model 309 v 90. letech a další počátkem tohoto století, po neúspěchu však tamní trh opustil. Do roku 2021 se plánuje spuštění prodejů značky Citroën, po kterém přijde na řadu právě Ambassador.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?