Elektrifikace je budoucnost a automobilky se začínají opravdu snažit s vývojem. Mnohé dokonce zakládají nové značky, pod kterými budou své nové vozy prodávat. Jednou z nich bude zřejmě i PSA.
Zakládat nové elektrické značky je poslední dobou v oblibě, většina jich ale vzniká v Číně. Mercedes si takhle založil Denzu a nově bude čistě elektrický i Smart, Volkswagen má Sol, Volvo Polestar a brzy se přidá PSA se svým Ambassadorem.
Tento název jste už možná někdy slyšeli, donedávna totiž šlo o fungující značku, která prodávala vozy se spalovacím motorem. Indická automobilka Hindustan Motors mezi roky 1958 a 2014 vyráběla malý kulatý sedan na základě britského Morris Oxford series III. Ambassador se v Indii stal legendou a symbolem tamních silnic. Jednoduchý vůz navržený Alecem Issigonisem Indům vyhovoval natolik, že se téměř beze změny udržel ve výrobě 56 let. I jemu nakonec zlomily vaz emisní normy a existence modernějších aut, v Indii se ale stále na silnicích pohybují miliony kusů Ambassadoru, často jako taxíky.
V roce 2017 Hindustan Motors prodal tehdy už nepoužívaný název Ambassador za 12 milionu USD francouzskému PSA, který má s legendární značkou velké plány. Od roku 2022 se mají na indické cesty vrátit první vozy nesoucí toto jméno, nově však půjde o čistě elektrickou značku. Je také pravděpodobné, že se Ambassador pokusí o nový přístup k prodeji a nabídne své vozy pouze na internetu. PSA má ale se značkou plány i mimo Indii, od roku 2023 by se mohly vozy vyvážet i do zahraničí. Primárně by byly cíleny země Commonwealthu, ve kterých se také používá volant na pravé straně a je v nich silná indická minorita.
PSA v současné době v Indii nepůsobí, Peugeot tam krátce prodával model 309 v 90. letech a další počátkem tohoto století, po neúspěchu však tamní trh opustil. Do roku 2021 se plánuje spuštění prodejů značky Citroën, po kterém přijde na řadu právě Ambassador.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.