Regionální odvolací soud v Karlsruhe dnes rozhodl v neprospěch německé automobilky Volkswagen (VW) v případu týkajícím se koupě vozidla na naftový pohon se softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi.
VW má dát svým zákazníkům nová vozidla stejného typu. Ve sporech s VW je to poprvé, kdy regionální soud rozhodl ve prospěch klientů automobilky, uvedl německý finanční server onvista.
V tomto konkrétním sporu šlo o auta značek VW a Audi, která byla vyrobena v letech 2009, 2011 a 2013. Náhradu za ujeté kilometry zákazníci platit nemusí.
Automobilka už oznámila, že se odvolá k německému Spolkovému soudu.
Zákazníci největšího německého výrobce automobilů podali po celém Německu tisíce žalob a požadují odškodnění za koupi automobilů, u nichž Volkswagen manipuloval s měřením emisí. Dosud bylo vyššími soudy vyneseno 25 verdiktů a automobilka nebo její přidružené obchodní firmy všechny vyhrály.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?