Regionální odvolací soud v Karlsruhe dnes rozhodl v neprospěch německé automobilky Volkswagen (VW) v případu týkajícím se koupě vozidla na naftový pohon se softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi.
VW má dát svým zákazníkům nová vozidla stejného typu. Ve sporech s VW je to poprvé, kdy regionální soud rozhodl ve prospěch klientů automobilky, uvedl německý finanční server onvista.
V tomto konkrétním sporu šlo o auta značek VW a Audi, která byla vyrobena v letech 2009, 2011 a 2013. Náhradu za ujeté kilometry zákazníci platit nemusí.
Automobilka už oznámila, že se odvolá k německému Spolkovému soudu.
Zákazníci největšího německého výrobce automobilů podali po celém Německu tisíce žalob a požadují odškodnění za koupi automobilů, u nichž Volkswagen manipuloval s měřením emisí. Dosud bylo vyššími soudy vyneseno 25 verdiktů a automobilka nebo její přidružené obchodní firmy všechny vyhrály.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?