Společnost Honda potvrdila, že systém zpětných kamer, který je vidět na prototypu nového elektrického městského vozidla Honda e, bude se zahájením výroby automobilu zařazen do standardní výbavy. Tato technologie, první v segmentu malých vozů, přináší významné zlepšení stylu, bezpečnosti a aerodynamických vlastností.
Systém zpětných kamer nahrazuje běžná zpětná zrcátka kamerami kompaktních rozměrů, které přenáší živý obraz na dva šestipalcové displeje uvnitř vozidla. Tyto displeje jsou integrovány do obou krajů palubní desky a jsou ergonomicky umístěny tak, aby zajistily řidiči přirozený pocit a přehled.
Technologie kamer nové generace pomáhá vozu udržet si moderní, čistý a jednoduchý design a doplňuje plynulé přední sloupky a zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří, jež budou u sériové verze modelu Honda e rovněž použity. Na rozdíl od běžných zrcátek nezvětšují kamery šířku vozu a nepřesahují podběhy kol.
Výsledkem je zlepšení viditelnosti a kamery kompaktních rozměrů navíc snižují aerodynamický odpor o přibližně 90 % ve srovnání s běžnými zpětnými zrcátky – to znamená přibližně 3,8% zlepšení pro celé vozidlo, což je přínosem pro úspornost a dojezd vozidla. Kromě toho bylo dosaženo výrazného snížení aerodinamyckého hluku, který je obvykle vytvářen bočními zrcátky při vyšších rychlostech.
Kryty kamerových jednotek jsou také záměrně tvarovány tak, aby se zabránilo zachytávání kapek vody na objektivu . Hydrofobní vrstva na povrchu čoček navíc zabraňuje jakémukoli hromadění zbytkové vody.
Optimální polohování zpětných kamer poskytuje řadu bezpečnostních výhod. Řidič si může prostřednictvím nastavení ve vozidle volit mezi „normálním“ a „širokým“ pohledem a rozšířit pole výhledu dále, než u běžných zpětných zrcátek a snížit mrtvé úhly přibližně o 10 % při normálním pohledu a přibližně o 50 % v širokém pohledu. Další výhody lze vidět při zařazení zpátečky, na bočních obrazovkách se kromě rozšířeného úhlu kamery, který zlepšuje viditelnost, objeví vodítka.
Úrovně jasu na vnitřních displejích se automaticky upravují podle aktuálních světelných podmínek. Bylo provedeno rozsáhlé testování a vývoj s cílem zajistit, že systém zpětných kamer poskytuje vynikající viditelnost za špatných povětrnostních podmínek, při slabém osvětlení a v nočních podmínkách bez oslnění při prudkém světle. Tím za všech podmínek poskytuje řidičům větší přehled a povědomí o okolních objektech než u běžných zpětných zrcátek.
Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je pro společnost smělým krokem z hlediska designu a technologie a je součástí strategie značky zavést elektrifikovanou technologii do roku 2025 do všech vozidel prodávaných v Evropě. Vyznačuje se vynikajícím dojezdem přes 200 km a funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za pouhých 30 minut.
Prostorný a moderní interiér navozuje dojem pohodlného salónku, jemuž vévodí intuitivní a nastavitelný dvojitý dotykový displej, který umožňuje posádce být neustále ve spojení se svými přáteli.Sportovně laděný pohon zadní nápravy vozidla, pokročilý elektrifikovaný pohon a vysoce výkonná baterie poskytují požitek ze zábavné a dynamické jízdy.
Na vybraných evropských trzích byly právě zahájeny rezervace prioritních objednávek vozů Honda e.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?