Společnost Honda potvrdila, že systém zpětných kamer, který je vidět na prototypu nového elektrického městského vozidla Honda e, bude se zahájením výroby automobilu zařazen do standardní výbavy. Tato technologie, první v segmentu malých vozů, přináší významné zlepšení stylu, bezpečnosti a aerodynamických vlastností.
Systém zpětných kamer nahrazuje běžná zpětná zrcátka kamerami kompaktních rozměrů, které přenáší živý obraz na dva šestipalcové displeje uvnitř vozidla. Tyto displeje jsou integrovány do obou krajů palubní desky a jsou ergonomicky umístěny tak, aby zajistily řidiči přirozený pocit a přehled.
Technologie kamer nové generace pomáhá vozu udržet si moderní, čistý a jednoduchý design a doplňuje plynulé přední sloupky a zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří, jež budou u sériové verze modelu Honda e rovněž použity. Na rozdíl od běžných zrcátek nezvětšují kamery šířku vozu a nepřesahují podběhy kol.
Výsledkem je zlepšení viditelnosti a kamery kompaktních rozměrů navíc snižují aerodynamický odpor o přibližně 90 % ve srovnání s běžnými zpětnými zrcátky – to znamená přibližně 3,8% zlepšení pro celé vozidlo, což je přínosem pro úspornost a dojezd vozidla. Kromě toho bylo dosaženo výrazného snížení aerodinamyckého hluku, který je obvykle vytvářen bočními zrcátky při vyšších rychlostech.
Kryty kamerových jednotek jsou také záměrně tvarovány tak, aby se zabránilo zachytávání kapek vody na objektivu . Hydrofobní vrstva na povrchu čoček navíc zabraňuje jakémukoli hromadění zbytkové vody.
Optimální polohování zpětných kamer poskytuje řadu bezpečnostních výhod. Řidič si může prostřednictvím nastavení ve vozidle volit mezi „normálním“ a „širokým“ pohledem a rozšířit pole výhledu dále, než u běžných zpětných zrcátek a snížit mrtvé úhly přibližně o 10 % při normálním pohledu a přibližně o 50 % v širokém pohledu. Další výhody lze vidět při zařazení zpátečky, na bočních obrazovkách se kromě rozšířeného úhlu kamery, který zlepšuje viditelnost, objeví vodítka.
Úrovně jasu na vnitřních displejích se automaticky upravují podle aktuálních světelných podmínek. Bylo provedeno rozsáhlé testování a vývoj s cílem zajistit, že systém zpětných kamer poskytuje vynikající viditelnost za špatných povětrnostních podmínek, při slabém osvětlení a v nočních podmínkách bez oslnění při prudkém světle. Tím za všech podmínek poskytuje řidičům větší přehled a povědomí o okolních objektech než u běžných zpětných zrcátek.
Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je pro společnost smělým krokem z hlediska designu a technologie a je součástí strategie značky zavést elektrifikovanou technologii do roku 2025 do všech vozidel prodávaných v Evropě. Vyznačuje se vynikajícím dojezdem přes 200 km a funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za pouhých 30 minut.
Prostorný a moderní interiér navozuje dojem pohodlného salónku, jemuž vévodí intuitivní a nastavitelný dvojitý dotykový displej, který umožňuje posádce být neustále ve spojení se svými přáteli.Sportovně laděný pohon zadní nápravy vozidla, pokročilý elektrifikovaný pohon a vysoce výkonná baterie poskytují požitek ze zábavné a dynamické jízdy.
Na vybraných evropských trzích byly právě zahájeny rezervace prioritních objednávek vozů Honda e.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?