Hyundai se opět zapsalo do České knihy rekordů, letos již podruhé

Kompaktní SUV Hyundai Kona Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km
Kompaktní SUV Hyundai Kona Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. května 2019 09:52
Sdílej:

Kompaktní SUV Hyundai KONA Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km a překonat tak stávající český rekord o 461 km. Po lednovém úspěchu vozu IONIQ Hybrid, který se stal nejúspornějším hybridním automobilem v reálných podmínkách, se tak jedná o již druhý oficiální rekord pro společnost Hyundai Motor Czech v letošním roce. Rekord realizovala posádka složená z motoristických novinářů ve složení Jakub Špaček (fdrive.cz), Patrik Svatoš (fdrive.cz) a Marek Tomíšek (úsporně.info) na trase mezi Říčany a Plzní.

Posádka absolvovala cestu průměrnou rychlostí 92,46 km/h s průměrnou spotřebou 18,87 kWh/100 km. Za volantem strávila celkem 18 hodin a 47 minut a celková doba nabíjení byla 5 hodin a 13 minut.

„Takto vysoký počet kilometrů jsme zvládli ujet hlavně díky skvělé přípravě trasy, díky výborně zvolenému modelu, značky elektromobilu a také díky zkušené posádce. Nemalou roli hrálo rychlé nabíjení na 100kW nabíjecí stanici. Vysoký výkon nám ušetřil cenné minuty,“ uvedl Jakub Špaček s tím, že posádka nabíjela během celé cesty celkem osmkrát. „V nočních hodinách klesala teplota k nule, a ani při takto nízkých teplotách nebylo potřeba se nijak omezovat v cestovním komfortu. Úplně první zápis tohoto rekordu z roku 2012 jsme překonali o celých 793 kilometrů.“

„KONA Electric kombinuje špičkový dojezd na jedno nabití a komfort SUV díky čemuž sbírá ocenění a rekordy po celé Evropě. Další úspěch tohoto modelu nás proto velmi těší. Nabíjení vozu na 100kW nabíječce jistě mělo vliv při realizaci, avšak překonání dosavadního rekordu z roku 2016 o 461 km ukazuje reálný vývoj elektromobility a její posun kupředu,“ poznamenal Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.

V testu, který loni uspořádal největší německý motoristický časopis Auto Bild, dosáhl model KONA Electric maximálního dojezdu 613 kilometrů na jedno nabití. Následně testovací řidiči francouzského internetového motoristického portálu Caradisiac stanovili ještě pozoruhodnější rekord u příležitosti autosalonu v Paříži. KONA Electric ujela na jedno nabití 734,4 kilometru, a porazila tak všechny ostatní elektromobily konkurenčních značek. Model KONA Electric ocenila odborná veřejnost také v České republice, kdy se vůz stal „Zeleným autem roku 2018“.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.