Kompaktní SUV Hyundai KONA Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km a překonat tak stávající český rekord o 461 km. Po lednovém úspěchu vozu IONIQ Hybrid, který se stal nejúspornějším hybridním automobilem v reálných podmínkách, se tak jedná o již druhý oficiální rekord pro společnost Hyundai Motor Czech v letošním roce. Rekord realizovala posádka složená z motoristických novinářů ve složení Jakub Špaček (fdrive.cz), Patrik Svatoš (fdrive.cz) a Marek Tomíšek (úsporně.info) na trase mezi Říčany a Plzní.
Posádka absolvovala cestu průměrnou rychlostí 92,46 km/h s průměrnou spotřebou 18,87 kWh/100 km. Za volantem strávila celkem 18 hodin a 47 minut a celková doba nabíjení byla 5 hodin a 13 minut.
„Takto vysoký počet kilometrů jsme zvládli ujet hlavně díky skvělé přípravě trasy, díky výborně zvolenému modelu, značky elektromobilu a také díky zkušené posádce. Nemalou roli hrálo rychlé nabíjení na 100kW nabíjecí stanici. Vysoký výkon nám ušetřil cenné minuty,“ uvedl Jakub Špaček s tím, že posádka nabíjela během celé cesty celkem osmkrát. „V nočních hodinách klesala teplota k nule, a ani při takto nízkých teplotách nebylo potřeba se nijak omezovat v cestovním komfortu. Úplně první zápis tohoto rekordu z roku 2012 jsme překonali o celých 793 kilometrů.“
„KONA Electric kombinuje špičkový dojezd na jedno nabití a komfort SUV díky čemuž sbírá ocenění a rekordy po celé Evropě. Další úspěch tohoto modelu nás proto velmi těší. Nabíjení vozu na 100kW nabíječce jistě mělo vliv při realizaci, avšak překonání dosavadního rekordu z roku 2016 o 461 km ukazuje reálný vývoj elektromobility a její posun kupředu,“ poznamenal Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.
V testu, který loni uspořádal největší německý motoristický časopis Auto Bild, dosáhl model KONA Electric maximálního dojezdu 613 kilometrů na jedno nabití. Následně testovací řidiči francouzského internetového motoristického portálu Caradisiac stanovili ještě pozoruhodnější rekord u příležitosti autosalonu v Paříži. KONA Electric ujela na jedno nabití 734,4 kilometru, a porazila tak všechny ostatní elektromobily konkurenčních značek. Model KONA Electric ocenila odborná veřejnost také v České republice, kdy se vůz stal „Zeleným autem roku 2018“.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.