Kompaktní SUV Hyundai KONA Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km a překonat tak stávající český rekord o 461 km. Po lednovém úspěchu vozu IONIQ Hybrid, který se stal nejúspornějším hybridním automobilem v reálných podmínkách, se tak jedná o již druhý oficiální rekord pro společnost Hyundai Motor Czech v letošním roce. Rekord realizovala posádka složená z motoristických novinářů ve složení Jakub Špaček (fdrive.cz), Patrik Svatoš (fdrive.cz) a Marek Tomíšek (úsporně.info) na trase mezi Říčany a Plzní.
Posádka absolvovala cestu průměrnou rychlostí 92,46 km/h s průměrnou spotřebou 18,87 kWh/100 km. Za volantem strávila celkem 18 hodin a 47 minut a celková doba nabíjení byla 5 hodin a 13 minut.
„Takto vysoký počet kilometrů jsme zvládli ujet hlavně díky skvělé přípravě trasy, díky výborně zvolenému modelu, značky elektromobilu a také díky zkušené posádce. Nemalou roli hrálo rychlé nabíjení na 100kW nabíjecí stanici. Vysoký výkon nám ušetřil cenné minuty,“ uvedl Jakub Špaček s tím, že posádka nabíjela během celé cesty celkem osmkrát. „V nočních hodinách klesala teplota k nule, a ani při takto nízkých teplotách nebylo potřeba se nijak omezovat v cestovním komfortu. Úplně první zápis tohoto rekordu z roku 2012 jsme překonali o celých 793 kilometrů.“
„KONA Electric kombinuje špičkový dojezd na jedno nabití a komfort SUV díky čemuž sbírá ocenění a rekordy po celé Evropě. Další úspěch tohoto modelu nás proto velmi těší. Nabíjení vozu na 100kW nabíječce jistě mělo vliv při realizaci, avšak překonání dosavadního rekordu z roku 2016 o 461 km ukazuje reálný vývoj elektromobility a její posun kupředu,“ poznamenal Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.
V testu, který loni uspořádal největší německý motoristický časopis Auto Bild, dosáhl model KONA Electric maximálního dojezdu 613 kilometrů na jedno nabití. Následně testovací řidiči francouzského internetového motoristického portálu Caradisiac stanovili ještě pozoruhodnější rekord u příležitosti autosalonu v Paříži. KONA Electric ujela na jedno nabití 734,4 kilometru, a porazila tak všechny ostatní elektromobily konkurenčních značek. Model KONA Electric ocenila odborná veřejnost také v České republice, kdy se vůz stal „Zeleným autem roku 2018“.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.