Případ Carlose Ghosna, bývalého šéfa a také zachránce automobilky Nissan, stále hýbe světem automobilového průmyslu. Jeden z nejmocnějších lidí tohoto odvětví průmyslu čelí mnoha nařčením a obviněním, která se neustále snaží vyvracet a očistit tak svou osobu. Video pořízené v roce 2014 na zámku ve Versailles mu to však příliš neusnadní.
Ghosn čelí několika nařčením ohledně machinací s penězi, ke kterým momentálně auditoři hledají důkazy kde se dá. Jeden z nich pak nalezli i na YouTube, kde je k vidění osmiminutový záznam z opulentní akce pořádané 9. března 2014 na zámku ve Versailles.
Profesionálně zpracované video zachycuje řady hostů přijíždějících k zámku ve Versailles a procházejících kolem herců, kteří jsou oblečeni v dobových uniformách a představují cosi jako dobovou palácovou stráž. Uvnitř budovy se pohybují další herci, tentokrát už ale v kostýmech šlechty s odpovídajícím dobovým líčením a v parukách. Nechybí ani klasická živá hudba v podání několika umělců, kteří jsou rozmístěni různě po budově.
Extravagantní akce, která měla být placena z peněz aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, měla být podle Ghosna a jeho příznivců čistě obchodní akcí oslavující 15 let od vytvoření aliance. Současně se však překrývala i s oslavou 60. narozenin bývalého šéfa aliance, který se narodil 9. března 1954.
Akce se mělo zúčastnit okolo 160 hostů, včetně různých celebrit a několika manažerů a vysoce postavených představitelů Renaultu či Nissanu. Na pořádání firemních akcí k oslavám různých výročí by samozřejmě nebylo nic špatného, nicméně v tomto případě šlo o skutečně vysoký luxus, který stál dost peněz.
Jak totiž upozornil web Autonews, podle auditorské společnosti Mazars měla párty vyjít na 635 000 euro, tedy cca 16,3 milionu korun. Mazars měla dále objevit další útraty v řádech milionů Euro, u kterých existuje podezření, že je mohl Ghosn v době své vlády nad aliancí utratit za své osobní záležitosti.
Ghosn je od dubna opět držen v Japonsku ve vazbě a čelí dalším novým obviněním, která se vztahují k machinacím s firemními penězi. Exšéf se již nechal slyšet, že je nevinný a všechna obvinění jsou součástí jakéhosi „palácového převratu," který připravili manažeři Nissanu. Příčinou přitom mělo být hlubší integrování aliančních automobilek, které měl plánovat.
Jaký dopad bude mít video na Ghosnův případ si nedovolíme předjímat, přesto je celkem jisté, že pro státní zástupce a auditory to bude pádný důvod pro pečlivější práci při procházení všech jeho výloh za posledních několik let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.