Případ Carlose Ghosna, bývalého šéfa a také zachránce automobilky Nissan, stále hýbe světem automobilového průmyslu. Jeden z nejmocnějších lidí tohoto odvětví průmyslu čelí mnoha nařčením a obviněním, která se neustále snaží vyvracet a očistit tak svou osobu. Video pořízené v roce 2014 na zámku ve Versailles mu to však příliš neusnadní.
Ghosn čelí několika nařčením ohledně machinací s penězi, ke kterým momentálně auditoři hledají důkazy kde se dá. Jeden z nich pak nalezli i na YouTube, kde je k vidění osmiminutový záznam z opulentní akce pořádané 9. března 2014 na zámku ve Versailles.
Profesionálně zpracované video zachycuje řady hostů přijíždějících k zámku ve Versailles a procházejících kolem herců, kteří jsou oblečeni v dobových uniformách a představují cosi jako dobovou palácovou stráž. Uvnitř budovy se pohybují další herci, tentokrát už ale v kostýmech šlechty s odpovídajícím dobovým líčením a v parukách. Nechybí ani klasická živá hudba v podání několika umělců, kteří jsou rozmístěni různě po budově.
Extravagantní akce, která měla být placena z peněz aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, měla být podle Ghosna a jeho příznivců čistě obchodní akcí oslavující 15 let od vytvoření aliance. Současně se však překrývala i s oslavou 60. narozenin bývalého šéfa aliance, který se narodil 9. března 1954.
Akce se mělo zúčastnit okolo 160 hostů, včetně různých celebrit a několika manažerů a vysoce postavených představitelů Renaultu či Nissanu. Na pořádání firemních akcí k oslavám různých výročí by samozřejmě nebylo nic špatného, nicméně v tomto případě šlo o skutečně vysoký luxus, který stál dost peněz.
Jak totiž upozornil web Autonews, podle auditorské společnosti Mazars měla párty vyjít na 635 000 euro, tedy cca 16,3 milionu korun. Mazars měla dále objevit další útraty v řádech milionů Euro, u kterých existuje podezření, že je mohl Ghosn v době své vlády nad aliancí utratit za své osobní záležitosti.
Ghosn je od dubna opět držen v Japonsku ve vazbě a čelí dalším novým obviněním, která se vztahují k machinacím s firemními penězi. Exšéf se již nechal slyšet, že je nevinný a všechna obvinění jsou součástí jakéhosi „palácového převratu," který připravili manažeři Nissanu. Příčinou přitom mělo být hlubší integrování aliančních automobilek, které měl plánovat.
Jaký dopad bude mít video na Ghosnův případ si nedovolíme předjímat, přesto je celkem jisté, že pro státní zástupce a auditory to bude pádný důvod pro pečlivější práci při procházení všech jeho výloh za posledních několik let.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?