Případ Carlose Ghosna, bývalého šéfa a také zachránce automobilky Nissan, stále hýbe světem automobilového průmyslu. Jeden z nejmocnějších lidí tohoto odvětví průmyslu čelí mnoha nařčením a obviněním, která se neustále snaží vyvracet a očistit tak svou osobu. Video pořízené v roce 2014 na zámku ve Versailles mu to však příliš neusnadní.
Ghosn čelí několika nařčením ohledně machinací s penězi, ke kterým momentálně auditoři hledají důkazy kde se dá. Jeden z nich pak nalezli i na YouTube, kde je k vidění osmiminutový záznam z opulentní akce pořádané 9. března 2014 na zámku ve Versailles.
Profesionálně zpracované video zachycuje řady hostů přijíždějících k zámku ve Versailles a procházejících kolem herců, kteří jsou oblečeni v dobových uniformách a představují cosi jako dobovou palácovou stráž. Uvnitř budovy se pohybují další herci, tentokrát už ale v kostýmech šlechty s odpovídajícím dobovým líčením a v parukách. Nechybí ani klasická živá hudba v podání několika umělců, kteří jsou rozmístěni různě po budově.
Extravagantní akce, která měla být placena z peněz aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, měla být podle Ghosna a jeho příznivců čistě obchodní akcí oslavující 15 let od vytvoření aliance. Současně se však překrývala i s oslavou 60. narozenin bývalého šéfa aliance, který se narodil 9. března 1954.
Akce se mělo zúčastnit okolo 160 hostů, včetně různých celebrit a několika manažerů a vysoce postavených představitelů Renaultu či Nissanu. Na pořádání firemních akcí k oslavám různých výročí by samozřejmě nebylo nic špatného, nicméně v tomto případě šlo o skutečně vysoký luxus, který stál dost peněz.
Jak totiž upozornil web Autonews, podle auditorské společnosti Mazars měla párty vyjít na 635 000 euro, tedy cca 16,3 milionu korun. Mazars měla dále objevit další útraty v řádech milionů Euro, u kterých existuje podezření, že je mohl Ghosn v době své vlády nad aliancí utratit za své osobní záležitosti.
Ghosn je od dubna opět držen v Japonsku ve vazbě a čelí dalším novým obviněním, která se vztahují k machinacím s firemními penězi. Exšéf se již nechal slyšet, že je nevinný a všechna obvinění jsou součástí jakéhosi „palácového převratu," který připravili manažeři Nissanu. Příčinou přitom mělo být hlubší integrování aliančních automobilek, které měl plánovat.
Jaký dopad bude mít video na Ghosnův případ si nedovolíme předjímat, přesto je celkem jisté, že pro státní zástupce a auditory to bude pádný důvod pro pečlivější práci při procházení všech jeho výloh za posledních několik let.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?