Ford Focus ST kombi: Populární sportovec nabídne ještě více praktičnosti

Ford Focus ST Wagon
Ford Focus ST Wagon, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. května 2019 12:56
Sdílej:

Automobilka Ford začala odhalovat nový Focus ST ve variantě kombi, který nabídne stejné výkony motorů jako hatchback a k tomu přidává i podstatný kus praktičnosti navrch. Na některé technické parametry si sice ještě budeme muset počkat, přesto již nyní můžeme říci, že i s delším kufrem to STčku sluší.

Nový Focus ST v provedení kombi by se měl na evropských trzích začít objevovat již během tohoto léta, přičemž pod kapotou najdeme stejné pohonné jednotky, jaké nabízí i varianta hatchback. Zákazníci tak dostanou na výběr mezi výkonnějším benzínovým EcoBoosterm a úspornějším 2.0 litrovým dieselem.

Oba čtyřválcové motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, v případě zájmu si však můžete objednat i sedmistupňový automat. Poměrně výrazné jsou však rozdíly ve výkony, kdy 2.3 litrový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 Nm točivého momentu, zatímco slabší 2.0 diesel pouze 190 koní a 400 Nm točivého momentu.

Jak moc se přidaná váha karoserie kombi promítne na akceleraci, maximální rychlosti nebo spotřebě zatím nevíme, neb automobilka zatím nezveřejnila konkrétní data. Za připomínku však stojí, že benzínový hatchback by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h okolo 6 sekund.

Nic to ale nemění na skutečnosti, že i Focus ST kombi bude skutečným sportovním náčiním. Stejně jako hatchback by měl totiž dostat přední samosvorný diferenciál, automatické meziplyny pro manuální řazení i volbu jízdních režimů. Očekává se navíc i unikátní úprava podvozku a brzd, aby si vůz dokázal snáze poradit s vyšší hmotností.

Co se vzhledu týče, rozdíly oproti kombi ve variantě ST-Line nejsou příliš výrazné, přesto se najdou. Skutečné ST kombi dostalo novou mřížku chladiče ve stylu plástve, černé kryty zrcátek, unikátní kola a kulaté koncovky výfukového systému na každé straně zadního nárazníku. Z interiéru pak stojí za zmínku především fotografie prostorného kufru a chybět zřejmě nebudou ani sportovně laděné sedačky Recaro.

Cena Focusu ST kombi s 2.0 litrovým dieselovým motorem by měla ve Velké Británii začínat na částce 30 595 liber (cca 899 300 Kč), zatímco s benzínovým 2.3 litrovým EcoBoostem na částce 33 095 liber (cca 972 900 Kč). Oproti variantě hatchback se tak jedná o rozdíl 1 100 liber, tedy cca 32 300 Kč.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.