Nový Focus ST v provedení kombi by se měl na evropských trzích začít objevovat již během tohoto léta, přičemž pod kapotou najdeme stejné pohonné jednotky, jaké nabízí i varianta hatchback. Zákazníci tak dostanou na výběr mezi výkonnějším benzínovým EcoBoosterm a úspornějším 2.0 litrovým dieselem.
Oba čtyřválcové motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, v případě zájmu si však můžete objednat i sedmistupňový automat. Poměrně výrazné jsou však rozdíly ve výkony, kdy 2.3 litrový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 Nm točivého momentu, zatímco slabší 2.0 diesel pouze 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jak moc se přidaná váha karoserie kombi promítne na akceleraci, maximální rychlosti nebo spotřebě zatím nevíme, neb automobilka zatím nezveřejnila konkrétní data. Za připomínku však stojí, že benzínový hatchback by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h okolo 6 sekund.
Nic to ale nemění na skutečnosti, že i Focus ST kombi bude skutečným sportovním náčiním. Stejně jako hatchback by měl totiž dostat přední samosvorný diferenciál, automatické meziplyny pro manuální řazení i volbu jízdních režimů. Očekává se navíc i unikátní úprava podvozku a brzd, aby si vůz dokázal snáze poradit s vyšší hmotností.
Co se vzhledu týče, rozdíly oproti kombi ve variantě ST-Line nejsou příliš výrazné, přesto se najdou. Skutečné ST kombi dostalo novou mřížku chladiče ve stylu plástve, černé kryty zrcátek, unikátní kola a kulaté koncovky výfukového systému na každé straně zadního nárazníku. Z interiéru pak stojí za zmínku především fotografie prostorného kufru a chybět zřejmě nebudou ani sportovně laděné sedačky Recaro.
Cena Focusu ST kombi s 2.0 litrovým dieselovým motorem by měla ve Velké Británii začínat na částce 30 595 liber (cca 899 300 Kč), zatímco s benzínovým 2.3 litrovým EcoBoostem na částce 33 095 liber (cca 972 900 Kč). Oproti variantě hatchback se tak jedná o rozdíl 1 100 liber, tedy cca 32 300 Kč.