Automobilka Ford začala odhalovat nový Focus ST ve variantě kombi, který nabídne stejné výkony motorů jako hatchback a k tomu přidává i podstatný kus praktičnosti navrch. Na některé technické parametry si sice ještě budeme muset počkat, přesto již nyní můžeme říci, že i s delším kufrem to STčku sluší.
Nový Focus ST v provedení kombi by se měl na evropských trzích začít objevovat již během tohoto léta, přičemž pod kapotou najdeme stejné pohonné jednotky, jaké nabízí i varianta hatchback. Zákazníci tak dostanou na výběr mezi výkonnějším benzínovým EcoBoosterm a úspornějším 2.0 litrovým dieselem.
Oba čtyřválcové motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, v případě zájmu si však můžete objednat i sedmistupňový automat. Poměrně výrazné jsou však rozdíly ve výkony, kdy 2.3 litrový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 Nm točivého momentu, zatímco slabší 2.0 diesel pouze 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jak moc se přidaná váha karoserie kombi promítne na akceleraci, maximální rychlosti nebo spotřebě zatím nevíme, neb automobilka zatím nezveřejnila konkrétní data. Za připomínku však stojí, že benzínový hatchback by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h okolo 6 sekund.
Nic to ale nemění na skutečnosti, že i Focus ST kombi bude skutečným sportovním náčiním. Stejně jako hatchback by měl totiž dostat přední samosvorný diferenciál, automatické meziplyny pro manuální řazení i volbu jízdních režimů. Očekává se navíc i unikátní úprava podvozku a brzd, aby si vůz dokázal snáze poradit s vyšší hmotností.
Co se vzhledu týče, rozdíly oproti kombi ve variantě ST-Line nejsou příliš výrazné, přesto se najdou. Skutečné ST kombi dostalo novou mřížku chladiče ve stylu plástve, černé kryty zrcátek, unikátní kola a kulaté koncovky výfukového systému na každé straně zadního nárazníku. Z interiéru pak stojí za zmínku především fotografie prostorného kufru a chybět zřejmě nebudou ani sportovně laděné sedačky Recaro.
Cena Focusu ST kombi s 2.0 litrovým dieselovým motorem by měla ve Velké Británii začínat na částce 30 595 liber (cca 899 300 Kč), zatímco s benzínovým 2.3 litrovým EcoBoostem na částce 33 095 liber (cca 972 900 Kč). Oproti variantě hatchback se tak jedná o rozdíl 1 100 liber, tedy cca 32 300 Kč.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.