Automobilka Ford začala odhalovat nový Focus ST ve variantě kombi, který nabídne stejné výkony motorů jako hatchback a k tomu přidává i podstatný kus praktičnosti navrch. Na některé technické parametry si sice ještě budeme muset počkat, přesto již nyní můžeme říci, že i s delším kufrem to STčku sluší.
Nový Focus ST v provedení kombi by se měl na evropských trzích začít objevovat již během tohoto léta, přičemž pod kapotou najdeme stejné pohonné jednotky, jaké nabízí i varianta hatchback. Zákazníci tak dostanou na výběr mezi výkonnějším benzínovým EcoBoosterm a úspornějším 2.0 litrovým dieselem.
Oba čtyřválcové motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, v případě zájmu si však můžete objednat i sedmistupňový automat. Poměrně výrazné jsou však rozdíly ve výkony, kdy 2.3 litrový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 Nm točivého momentu, zatímco slabší 2.0 diesel pouze 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jak moc se přidaná váha karoserie kombi promítne na akceleraci, maximální rychlosti nebo spotřebě zatím nevíme, neb automobilka zatím nezveřejnila konkrétní data. Za připomínku však stojí, že benzínový hatchback by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h okolo 6 sekund.
Nic to ale nemění na skutečnosti, že i Focus ST kombi bude skutečným sportovním náčiním. Stejně jako hatchback by měl totiž dostat přední samosvorný diferenciál, automatické meziplyny pro manuální řazení i volbu jízdních režimů. Očekává se navíc i unikátní úprava podvozku a brzd, aby si vůz dokázal snáze poradit s vyšší hmotností.
Co se vzhledu týče, rozdíly oproti kombi ve variantě ST-Line nejsou příliš výrazné, přesto se najdou. Skutečné ST kombi dostalo novou mřížku chladiče ve stylu plástve, černé kryty zrcátek, unikátní kola a kulaté koncovky výfukového systému na každé straně zadního nárazníku. Z interiéru pak stojí za zmínku především fotografie prostorného kufru a chybět zřejmě nebudou ani sportovně laděné sedačky Recaro.
Cena Focusu ST kombi s 2.0 litrovým dieselovým motorem by měla ve Velké Británii začínat na částce 30 595 liber (cca 899 300 Kč), zatímco s benzínovým 2.3 litrovým EcoBoostem na částce 33 095 liber (cca 972 900 Kč). Oproti variantě hatchback se tak jedná o rozdíl 1 100 liber, tedy cca 32 300 Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?