Automobilka Ford začala odhalovat nový Focus ST ve variantě kombi, který nabídne stejné výkony motorů jako hatchback a k tomu přidává i podstatný kus praktičnosti navrch. Na některé technické parametry si sice ještě budeme muset počkat, přesto již nyní můžeme říci, že i s delším kufrem to STčku sluší.
Nový Focus ST v provedení kombi by se měl na evropských trzích začít objevovat již během tohoto léta, přičemž pod kapotou najdeme stejné pohonné jednotky, jaké nabízí i varianta hatchback. Zákazníci tak dostanou na výběr mezi výkonnějším benzínovým EcoBoosterm a úspornějším 2.0 litrovým dieselem.
Oba čtyřválcové motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, v případě zájmu si však můžete objednat i sedmistupňový automat. Poměrně výrazné jsou však rozdíly ve výkony, kdy 2.3 litrový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 Nm točivého momentu, zatímco slabší 2.0 diesel pouze 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jak moc se přidaná váha karoserie kombi promítne na akceleraci, maximální rychlosti nebo spotřebě zatím nevíme, neb automobilka zatím nezveřejnila konkrétní data. Za připomínku však stojí, že benzínový hatchback by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h okolo 6 sekund.
Nic to ale nemění na skutečnosti, že i Focus ST kombi bude skutečným sportovním náčiním. Stejně jako hatchback by měl totiž dostat přední samosvorný diferenciál, automatické meziplyny pro manuální řazení i volbu jízdních režimů. Očekává se navíc i unikátní úprava podvozku a brzd, aby si vůz dokázal snáze poradit s vyšší hmotností.
Co se vzhledu týče, rozdíly oproti kombi ve variantě ST-Line nejsou příliš výrazné, přesto se najdou. Skutečné ST kombi dostalo novou mřížku chladiče ve stylu plástve, černé kryty zrcátek, unikátní kola a kulaté koncovky výfukového systému na každé straně zadního nárazníku. Z interiéru pak stojí za zmínku především fotografie prostorného kufru a chybět zřejmě nebudou ani sportovně laděné sedačky Recaro.
Cena Focusu ST kombi s 2.0 litrovým dieselovým motorem by měla ve Velké Británii začínat na částce 30 595 liber (cca 899 300 Kč), zatímco s benzínovým 2.3 litrovým EcoBoostem na částce 33 095 liber (cca 972 900 Kč). Oproti variantě hatchback se tak jedná o rozdíl 1 100 liber, tedy cca 32 300 Kč.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?